Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Prøvde å kjøre driver sweeper fra guru3d etter jeg hadde avinstallert skjermdriveren for 8.2. Fikk beskjed at programmet ikke kunne skrive til g3dds.ini både når jeg startet og avsluttet programmet. Noen som har hatt samme problem i Vista64?

Prøv Drivercleaner til slikt, fantastisk bra program (vell verdt 10$ for fullversjonen).

Fungerer den like bra under Vista 64 også? Jeg er plaget med ustabilitet ...

Har virket fint i Vista64 til nå :) Jeg kjøpte den i dag og har testet litt.

Husk å kjøre programmet i sikkerhetsmodus :)

Ops.. det var jeg ikke klar over :ermm: hva er forskjellen? gjør den ikke samme jobb i vanlig modus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde å kjøre driver sweeper fra guru3d etter jeg hadde avinstallert skjermdriveren for 8.2. Fikk beskjed at programmet ikke kunne skrive til g3dds.ini både når jeg startet og avsluttet programmet. Noen som har hatt samme problem i Vista64?

Prøv Drivercleaner til slikt, fantastisk bra program (vell verdt 10$ for fullversjonen).

Fungerer den like bra under Vista 64 også? Jeg er plaget med ustabilitet ...

Har virket fint i Vista64 til nå :) Jeg kjøpte den i dag og har testet litt.

Husk å kjøre programmet i sikkerhetsmodus :)

 

Ops.. det var jeg ikke klar over :ermm: hva er forskjellen? gjør den ikke samme jobb i vanlig modus?

Både ja og nei. Så lenge driveren er avinstallert og du har restartet går det nok bra, men jeg har opplevd at det finner mer "rester" i sikkerhetsmodus. Selv anbefaler jeg at du kjører drivercleaner i sikkerhetsmodus, er jo bare et tastetrykk (F8) :)

Lenke til kommentar
Prøvde å kjøre driver sweeper fra guru3d etter jeg hadde avinstallert skjermdriveren for 8.2. Fikk beskjed at programmet ikke kunne skrive til g3dds.ini både når jeg startet og avsluttet programmet. Noen som har hatt samme problem i Vista64?

Prøv Drivercleaner til slikt, fantastisk bra program (vell verdt 10$ for fullversjonen).

Fungerer den like bra under Vista 64 også? Jeg er plaget med ustabilitet ...

Har virket fint i Vista64 til nå :) Jeg kjøpte den i dag og har testet litt.

Husk å kjøre programmet i sikkerhetsmodus :)

 

Ops.. det var jeg ikke klar over :ermm: hva er forskjellen? gjør den ikke samme jobb i vanlig modus?

Både ja og nei. Så lenge driveren er avinstallert og du har restartet går det nok bra, men jeg har opplevd at det finner mer "rester" i sikkerhetsmodus. Selv anbefaler jeg at du kjører drivercleaner i sikkerhetsmodus, er jo bare et tastetrykk (F8) :)

Ok, da hører jeg på deg :) Takk for tips :thumbup:

Lenke til kommentar

jau da var det min tur å bevege meg over til Crossfire :)

 

Bestillte meg et 3870x2 i går å gleder meg som en liten unge.

En ting som jeg kom på nå var at det kortet er satans langt, og med 2900pro kortet jeg har nå butter det nesten i harddisk-båsene.

Må jeg dra frem dremmelen eller passer det akkurat (please!) ?

 

Takk for evt svar.

(Kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316368 )

Lenke til kommentar
Apropos lengde... Hvor langt er 3870X2?

 

Akkurat like langt som et 8800 ultra :D

 

*Finne tommeståkk*

 

Akkurat 27 cm langt ;) .... og har enda 8 cm før jeg må ta bort en harddisk i tj07. Så lenge skjermkorta er mindre enn 35 cm, så kan de være slå lange de vil for min del, bare de yter godt :thumbup:

 

 

Hipro5 @ xtremesystems

 

From what I have seen till now with 2 x 3870x2 VGAs, you just CAN'T "fill" them (4 x CrossFire) EVEN AT 5800MHz......They ask for MORE CPU power...

 

:cry:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nok er nok... Jeg er ikke fornøyd med totalytelsen på kortet, selv med 8.3 :realmad: Jeg vet dette ikke er noe bruktmarked, men den første som sender meg PM får kortet for 2000,- Hvis ikke slenger jeg det ut på bruktmarked i løpet av kvelden.

 

SAPPHIRE RADEON HD 3870X2

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

From what I have seen till now with 2 x 3870x2 VGAs, you just CAN'T "fill" them (4 x CrossFire) EVEN AT 5800MHz......They ask for MORE CPU power...

 

lest den selv hehe

 

godt vi nettopp pensjoner q6600 noen bedre :p

Endret av smy
Lenke til kommentar
Det er min konklusjon. 8.3 i XP fungerer veldig dårlig.

Jeg tror vi kan konkludere med at dette var mer en driver release for vista (ikke minst 64 bit!). Den er fabelaktig stabil i forhold til 8.2. Nå venter jeg bare på å få inn et X2 kort fo å kunne leke "tri fire".

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Kast loss, legg in Vista 64 bit... Det er smuud :thumbup:

 

Helt enig! Hopp over til Vista 64! har win xp sp3 på den ene maskinen og vista 64 på hovedmaskinen. For meg så kunne det ikkje falle meg inn å bruke xp på hovedmaskinen igjen. Har heller ikkje hatt noen driverproblemer med vista 64. Ytelsen er heller ikkje noe å klage over. Bruker selvfølgelig sp1 ;)

Lenke til kommentar
Kast loss, legg in Vista 64 bit... Det er smuud :thumbup:

 

Helt enig! Hopp over til Vista 64! har win xp sp3 på den ene maskinen og vista 64 på hovedmaskinen. For meg så kunne det ikkje falle meg inn å bruke xp på hovedmaskinen igjen. Har heller ikkje hatt noen driverproblemer med vista 64. Ytelsen er heller ikkje noe å klage over. Bruker selvfølgelig sp1 ;)

[Digresjon]Følgte du denne metoden for å få SP1? [/Digresjon]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...