Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Så hvis du har 1x "normalt" 3870 og et X2 "OC ed" 3870, vil du "straffes" med at hastigheten på det vanlige kortet begrenser de 2 andre kjernene?

Kjører en 8.4 beta driver på Vista 64 for tiden, og jeg får fryktelig mye feil og bugs. Ruller tilbake til siste stabile driver nå (kjører med singel kort faktisk, i påvente av et X2 kort). Så jeg kan ikke legge skylden på Crossfire en gang.

Akkurat. Samme prinsippet som om du kjører en minnebrikke på 667Mhz DDR, og en på 800. Den brikken på 800 vil da kjøre på 667.

Ikke helt korrekt, ATi klokker IKKE ned de raskeste kortene eller opp de svakeste, klokkefrekvensen blir uendret.

Men de raske kortene må vente på det tregeste kortet i serien og Crossfire vil ikke "se" mer minne enn hva det minste kortet har.

Fant artikkelen også: http://www.legitreviews.com/article/663/1/

Jepp, Crossfire er forbrukernes beste løsning for tiden siden du kan blande kort, og du trenger ikke ATi sitt chipset for å få det til å funke.

De skulle ha fungert på nForce kort også så hadde Crossfire virkelig tatt kaka og kunnet hevdet seg over SLi med sin fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan lasten balanseres mellom de forskjellige GPU-kjernene i Crossfire? Deler man opp bildet slik som SLI (da det ene kortet som tar nedre halvdel får mer å gjøre enn det andre) eller er det en annen lur algoritme / enhet som deler opp rendring jobben?

Samme måtene som Nvidia bruker skal være tilgjengelig hos Crossfire også.

Men Crossfire har en tendens til når det mangler profil å slå seg permanent i Scissor mode.

Dette kan bli forandret i fremtiden siden dette ligger på drivere.

Lenke til kommentar
Kent: Du skal alltid ha benche-programmene klare på en minnepinne eller ekstern harddisk. :p

ja jeg vet... :blush:

uansett. her er det første "begredelige" resultatet:

13948 3DMarks

2stk hd3870 i crossfire

gpu@900

mem@2400

catalyst 8.3 :thumbdown:

bildet flimret liksom nesten hele tiden.. det var ikke artifacts.. det så ut som ett eller annet drivergreier.. :shrug:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

8.3 funker fint i 3dmark for meg i alle fall. Har bare testa Crysis og gears of war. GOW funket veldig bra .Crysis fikk jeg halvparten av fps som mitt Ultrakort.

Unreal Tournament 3 funket særdeles bra. Alle settings på fullt i 1680*1050. Spillte mot 5 boter, og det gikk veldig sooth :D

18500 poeng i 3dmark 06 med stock 3870x2

61736 poeng i 3dmark 03 med stock 3870x2

23090 poeng i 3dmark 05 med stock 3870x2

Catalyst 8.3 Vista 64

cpu @ 3,75 ghz under testen

På tide å teste flere spill.

Load på pc`en min er på nærmere 650w, så tror jammen med jeg må putte inn Misten i tillegg, om jeg skal ha quad x :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
8.3 funker fint i 3dmark for meg i alle fall. Har bare testa Crysis og gears of war. GOW funket veldig bra .Crysis fikk jeg halvparten av fps som mitt Ultrakort.

3dmark 05 tester jeg senere.

Load på pc`en min er på nærmere 650w, så tror jammen med jeg må putte inn Misten i tillegg, om jeg skal ha quad x :)

hva kjører du cpuen på da? 3,8?

Lenke til kommentar

3dmark 05 tester jeg senere.

hva kjører du cpuen på da? 3,8?

3,75 under denne testen. Prøver litt lavere volt :)

update på 3dmark 05...

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre driver sweeper fra guru3d etter jeg hadde avinstallert skjermdriveren for 8.2. Fikk beskjed at programmet ikke kunne skrive til g3dds.ini både når jeg startet og avsluttet programmet. Noen som har hatt samme problem i Vista64?

Jeg installerte uansett 8.3 driverne og det ser ut som de aller verste fps-droppene er borte, ihvertfall i Crysis. Jeg har foreløpig kun testet i Crysis, der jeg spilte ca. samme sekvens 2 ganger og benchet. Her er resultatene:

(Oppløsningen er 1920 X 1200. Alt er valgt til medium unntatt Physics som er Very High. Ingen AA er valgt)

8.2:

3-06 00:33:30 - crysis64

Frames: 14781 - Time: 366813ms - Avg: 40.296 - Min: 9 - Max: 77

8.3:

3-06 01:19:04 - crysis64

Frames: 16007 - Time: 377651ms - Avg: 42.386 - Min: 19 - Max: 90

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...