Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Jeg har 2stk PCIex2.0 slots og tenker å oppgradere til CrossFire senere... anbefaler dere å spare litt penger på å kjøpe et HD3850 eller å bruke mer penger på å kjøpe et til HD3870? Hva er best iforhold til pris?

Som dere sikkert skjønner så har jeg et HD3870 fra før (PowerColor fabrikk OC kort!)

Viss du har ett kort fra før kjøper du selvfølgelig 3870 koster jo ikke mange hundrelappene mer. Eller du kan bruke masse penger å kjøpe ett 3870x2.

Du vil ikke kunne kjøre et 3850 og et 3870 i crossfire hvis det var det du hadde planlagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.directx10-games.com/2008/03/04/...st-83-released/

NEW DRIVERS! AMD ATI Catalyst 8.3 released! Enabling CrossFireX !

De sier disse er de offisielle, og er kun Vista versjonen...

Nå også oppe på Guru3D http://downloads.guru3d.com/AMD-ATI-Cataly...nload-1871.html

Det ser jo ut som om det bare er til Vista 32bit... håper det funker til 64bit også...

Sjekket nettopp posten.no, og det ser ut som om jeg får kortene idag :new_woot:

Leter som en gal rundt på nettet, men finner bare Catalyst 8.3 for Vista32. Hadde håpet at de skulle komme for Vista64 og :ermm:

Har prøvd den øverste 8.3 med Vista 64, å den funka gitt :thumbup:

Lenke til kommentar
http://www.directx10-games.com/2008/03/04/...st-83-released/

NEW DRIVERS! AMD ATI Catalyst 8.3 released! Enabling CrossFireX !

De sier disse er de offisielle, og er kun Vista versjonen...

Nå også oppe på Guru3D http://downloads.guru3d.com/AMD-ATI-Cataly...nload-1871.html

Det ser jo ut som om det bare er til Vista 32bit... håper det funker til 64bit også...

Sjekket nettopp posten.no, og det ser ut som om jeg får kortene idag :new_woot:

Leter som en gal rundt på nettet, men finner bare Catalyst 8.3 for Vista32. Hadde håpet at de skulle komme for Vista64 og :ermm:

Har prøvd den øverste 8.3 med Vista 64, å den funka gitt :thumbup:

Takker for tips :) Er det sikkert at du får den ytelsen du skal ha med denne, når den er lagt ut for Vista32? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har 2stk PCIex2.0 slots og tenker å oppgradere til CrossFire senere... anbefaler dere å spare litt penger på å kjøpe et HD3850 eller å bruke mer penger på å kjøpe et til HD3870? Hva er best iforhold til pris?

Som dere sikkert skjønner så har jeg et HD3870 fra før (PowerColor fabrikk OC kort!)

Viss du har ett kort fra før kjøper du selvfølgelig 3870 koster jo ikke mange hundrelappene mer. Eller du kan bruke masse penger å kjøpe ett 3870x2.

Du vil ikke kunne kjøre et 3850 og et 3870 i crossfire hvis det var det du hadde planlagt.

Joda, du kan smekke inn et 3850 med ett 3870 eller 3870X2.

Blanding av kort typer fungerer, MEN!

Minnet og hastigheten på de andre kortene blir IKKE mer enn det svakeste kortet i Crossfire.

Så med andre ord, om du smekker inn dit la oss si et 3850 med 256Mb minne og ett 3870X2.

Så får du 1x 3850 med 256 Mb minne og 3870X2'n fungerer som 2x 3870 kort med 256 Mb minne.

Driver messig fungerer det, men du får ikke noe mer ytelse enn det svakeste kortet, så det lønner seg å skaffe ett 3870 til om du har det fra før.

Om du da ikke har ett 3850 fra før og får en super deal på ett 3870 kort, så lønner deg seg ikke.

Jeg kan se om jeg finner den blanda Crossfire testen igjen litt senere, må stikke akkurat nå.

Lenke til kommentar

Så hvis du har 1x "normalt" 3870 og et X2 "OC ed" 3870, vil du "straffes" med at hastigheten på det vanlige kortet begrenser de 2 andre kjernene?

Kjører en 8.4 beta driver på Vista 64 for tiden, og jeg får fryktelig mye feil og bugs. Ruller tilbake til siste stabile driver nå (kjører med singel kort faktisk, i påvente av et X2 kort). Så jeg kan ikke legge skylden på Crossfire en gang.

Lenke til kommentar
Så hvis du har 1x "normalt" 3870 og et X2 "OC ed" 3870, vil du "straffes" med at hastigheten på det vanlige kortet begrenser de 2 andre kjernene?

Kjører en 8.4 beta driver på Vista 64 for tiden, og jeg får fryktelig mye feil og bugs. Ruller tilbake til siste stabile driver nå (kjører med singel kort faktisk, i påvente av et X2 kort). Så jeg kan ikke legge skylden på Crossfire en gang.

Akkurat. Samme prinsippet som om du kjører en minnebrikke på 667Mhz DDR, og en på 800. Den brikken på 800 vil da kjøre på 667.

Lenke til kommentar

Jeg er også helt sikker på å ha lest at man kan parre alle 38xx korta med hverandre, men da blir jo minnemengde og hastighetene nedsatt til det dårligste kortet... tenkte ikke helt på det så om det blir CrossFire på meg så blir det nok enten et HD3870 eller HD3870X2 kortet :D Får se hva jeg har penger til, men jeg har stor glede over bare et HD3870 i en god stund fremover tror jeg!

Men siden jeg har et fabrikkoverklokket HD3870 så er det vel lurt å kjøpe det samme eller å overklokke det jeg kjøper opp til 800/1170 som mitt har nå?!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...