Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

I morra kommer catalyst 8.3 :D

Hannover, Germany (CeBIT 2008) March 4, 2008 AMD (NYSE: AMD) today announced its latest graphics driver release to advance the Ultimate Visual Experience for PC gaming enthusiasts and casual gamers alike. Expected to be available for download starting March 5, ATI Catalyst 8.3 is a milestone software update in delivering both CrossFireX for Windows Vista -- the world s first quad-GPU support, and scalable, cost-effective three GPU support -- as well as ATI Hybrid Graphics Technology for casual gamers. These multi-GPU capabilities provide gamers a more realistic and immersive experience allowing them to play at high resolutions with demanding image quality settings, and at a better value than competing multi-GPU solutions. AMD packed ATI Catalyst 8.3 with a double-barreled set of leading technologies to simultaneously push the Ultimate Visual Experience to new heights and to a wider population of PC users, said Rick Bergman, senior vice president, AMD Graphics Product Group. We deliver industry firsts that make a visible difference to PC users, whether it s CrossFireX and the first ever quad-GPU performance on Windows Vista, or ATI Hybrid Graphics that bring a new level of performance to mainstream PC platforms.

Advancing Multi-GPU Gaming with CrossFireX Through three- and four-GPU configurations in CrossFireX, gamers can see multi-GPU performance scaling across a range of today s most popular DirectX 9 and DirectX 10 games on Windows Vista -- up to 3.2 times the performance over a single GPU2 in some scenarios. The flexible architecture of CrossFireX allows for the mixing and matching of high-performing ATI Radeon GPUs. Any ATI Radeon HD 3850, ATI Radeon HD 3870 or ATI Radeon HD 3870 X2 cards can be combined to harness the power of up to four GPUs. CrossFireX also supports a wide range of platforms, enabling many gamers to take advantage of three- and four-GPU gaming on their existing hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg til helgen. Da får jeg endelig kortene mine tilbake, men jeg får kunn kjørt tri-fire og ikke quad-fire... det viste seg nemlig at det ene kortet var defekt :dontgetit: men men.. regner med at det går greit å få et nytt :innocent:

Kanskje like greit? Tidlige rapporter tilsier vel at quad CrossFire ikke er helt stødig på beina i 8.3 (med mindre man er av dem som utelukkende 'spiller' 3DMark06) mens tre GPUer fungerer omtrent som man kunne forvente.

CrossFireX looks good and the scaling from two cards to three shows performance gains of 5-50% with the average being right around 33%.
Endret av qwert
Lenke til kommentar
Gleder meg til helgen. Da får jeg endelig kortene mine tilbake, men jeg får kunn kjørt tri-fire og ikke quad-fire... det viste seg nemlig at det ene kortet var defekt :dontgetit: men men.. regner med at det går greit å få et nytt :innocent:

Kanskje like greit? Tidlige rapporter tilsier vel at quad CrossFire ikke er helt stødig på beina i 8.3 (med mindre man er av dem som utelukkende 'spiller' 3DMark06) mens tre GPUer fungerer omtrent som man kunne forvente.

CrossFireX looks good and the scaling from two cards to three shows performance gains of 5-50% with the average being right around 33%.

Vi får se... hvis jeg "bare" skal kjøre med 3 kort kan jeg like godt skaffe meg en Intel plattform igjen :whistle:

Lenke til kommentar

Vi får se... hvis jeg "bare" skal kjøre med 3 kort kan jeg like godt skaffe meg en Intel plattform igjen :whistle:

Så gjør det da? :p

Den AMD-CPUen din blir hvertfall en flaskehals allerede med to kort, og med tre, og ikke minst fire da. :p

Lenke til kommentar

Så gjør det da? :p

Den AMD-CPUen din blir hvertfall en flaskehals allerede med to kort, og med tre, og ikke minst fire da. :p

Håper på bedre klokking med B3 stepping :innocent:

Har ikke lyst å bruke mer penger på datautstyr nå... :blush:

Lenke til kommentar
Selv om du ikkje har lyst, så må du nok :D

Når crossfire x gir flaskehals på qx9650 @ 4,6 ghz sier det seg selv at det bare er å hoppe bort fra amd cpu :p

:cry::cry::cry: pokker også :roll:

Nå skal du vel ikke spille spill med 1280*1024 oppløsning uten aa/af heller da... Tror ikke cpu blir så veldig begrensende på høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar

Når crossfire x gir flaskehals på qx9650 @ 4,6 ghz sier det seg selv at det bare er å hoppe bort fra amd cpu :p

Nå skal du vel ikke spille spill med 1280*1024 oppløsning uten aa/af heller da... Tror ikke cpu blir så veldig begrensende på høyere oppløsninger.

Dumme meg :blush: det har du helt rett i... jeg spiller IKKE med 1280*1024 uten aa/af ;) Jeg spiller alltid med alt på max, går ikke det så lar jeg heller vær :D

Lenke til kommentar

Vell overklokkings racet er jo sånn som drag racing og de Japanerne som dundrer i time attacks rundt Tsukuba.

Fungerer på samme måte i allefall, det handler litt om å være på topp, men like mye om å se hvem som for tynt mest ut av en viss type bil eller i ditt tilfelle PC oppsett.

Derfor velger noen å sette tider i en Skyline istedet for eksempel en formel 1 bil for å ta det litt ekstremt.

Så da kan jo du ta en titt på og se hvor mye du kan klare å presse AMD PC-en din opp i og se om noen andre kommer så langt som deg.

Så du "trenger" ikke å bruke mer på PC om du ikke absolutt vil prøve noe annet :p

Lenke til kommentar
http://www.directx10-games.com/2008/03/04/...st-83-released/

NEW DRIVERS! AMD ATI Catalyst 8.3 released! Enabling CrossFireX !

De sier disse er de offisielle, og er kun Vista versjonen...

Nå også oppe på Guru3D http://downloads.guru3d.com/AMD-ATI-Cataly...nload-1871.html

Det ser jo ut som om det bare er til Vista 32bit... håper det funker til 64bit også...

Sjekket nettopp posten.no, og det ser ut som om jeg får kortene idag :new_woot:

Lenke til kommentar

Vell overklokkings racet er jo sånn som drag racing og de Japanerne som dundrer i time attacks rundt Tsukuba.

Fungerer på samme måte i allefall, det handler litt om å være på topp, men like mye om å se hvem som for tynt mest ut av en viss type bil eller i ditt tilfelle PC oppsett.

Derfor velger noen å sette tider i en Skyline istedet for eksempel en formel 1 bil for å ta det litt ekstremt.

Så da kan jo du ta en titt på og se hvor mye du kan klare å presse AMD PC-en din opp i og se om noen andre kommer så langt som deg.

Så du "trenger" ikke å bruke mer på PC om du ikke absolutt vil prøve noe annet :p

Har igrunn prøvd det "meste" allerede.. iverfall i fjor. Da hadde jeg E4300, E6600 og 2stk Q6600 (1stk B3 og 1stk G0), i tillegg hadde jeg 2stk 8800GTS og 8800GTX.. samt 2stk ATI 2900pro 1gb gddr4 kort (flashet til XT) pluss 3-4 forskjellige highend hovedkort og en "dæsj" rambrikker... :innocent: så du kan si at jeg brukte liiitt for mye penger på hardware en periode :!:

edit: glemmte 8600GT kortet i HTPC´en

Nå har jeg lyst å satse på AMD en stund.... håper bare at B3 steppingen klokker litt bedre enn første generasjon Phenom.. :whistle:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
håper bare at B3 steppingen klokker litt bedre enn første generasjon Phenom.. :whistle:

Ville nok ikke satset bestemora mi på det nei.. Eneste B3 steppingen skal gjøre er å korrigere TLB errata'en.

Revisjon C1 (45nm) derimot skal visstnok klare høyere klokkefrekvenser (i følge AMD marketing vel og merke. Svadaikke stolepåhvadesierførjegserdet..)

Lenke til kommentar

Jeg har 2stk PCIex2.0 slots og tenker å oppgradere til CrossFire senere... anbefaler dere å spare litt penger på å kjøpe et HD3850 eller å bruke mer penger på å kjøpe et til HD3870? Hva er best iforhold til pris?

Som dere sikkert skjønner så har jeg et HD3870 fra før (PowerColor fabrikk OC kort!)

Lenke til kommentar
Jeg har 2stk PCIex2.0 slots og tenker å oppgradere til CrossFire senere... anbefaler dere å spare litt penger på å kjøpe et HD3850 eller å bruke mer penger på å kjøpe et til HD3870? Hva er best iforhold til pris?

Som dere sikkert skjønner så har jeg et HD3870 fra før (PowerColor fabrikk OC kort!)

Viss du har ett kort fra før kjøper du selvfølgelig 3870 koster jo ikke mange hundrelappene mer. Eller du kan bruke masse penger å kjøpe ett 3870x2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...