Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner det og løsne fikk 9186 :w00t: i 3D06, med mitt 3850 kort på AM2(+) maskin med 5000+ BE

Spurte her hva som gjorde at eg fikk dårlig resultat for ei tid siden, ser ut som løsninga låg i Bios på mitt MB - disabla endel ang. CrossFire som stod på "auto" - fikk vel omtrent 3 ganger score fra forrige forsøk (for 59sider siden)..

 

Nå har eg korrigert CPU, det er seint....

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Hvordan vil et HD 3850 kort med 256mb minne yte mot et med 512mb hvis man ikke spiller på høyere oppløsning enn 1440 x 900?

 

Nesten uannsett hvilken oppløsning du velger så er 256MB et bedre valg iforhold til prisen! Og hvis du bare kjører 1440x900 så anbefaler jeg sterkt å spare litt penger på å kjøpe 256MB versjonen! Her er en veldig bra sammenligning av 256MB vs 512MB! LINK!

 

Utdrag fra konklusjon:

 

What we have learnt is that the Radeon HD 3850 is no faster when configured with 512MB of memory, as opposed to just 256MB of memory, and there appears to be no exception to this. Testing up to resolutions of 1920x1200 did not give the 512MB version any kind of performance advantage. Therefore, those running 24” LCD’s will not see a difference in performance between a 256MB or 512MB Radeon HD 3850. Furthermore the latest games such as Crysis, also proved that the 256MB Radeon HD 3850 is every bit as fast as the 512MB version.

 

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Lurer på hvordan det vil bli i de første spillene som tar i bruk DX10.1! Eller kanskje de rett og slett hopper over det til DX11 (eller hva det nå blir) kommer? Og hvis det kommer et spill med DX10.1 støtte, om da HD38xx serien har nok krefter til å bruke det?

 

Blir morro å se.

Det blir nok ikke noe spesielt å se nei.

Ikke en brøkdel av DX10 har blitt utnyttet enda uansett.

Husk at DX10 / 10.1/11 i seg selv ikke gir noen bedre grafikk, det er bare en mer effektiv metode enn eldre DX versjoner, og gir også spillutviklere muligheten til å lage fetere effeter uten at det krever for mye.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan det vil bli i de første spillene som tar i bruk DX10.1! Eller kanskje de rett og slett hopper over det til DX11 (eller hva det nå blir) kommer? Og hvis det kommer et spill med DX10.1 støtte, om da HD38xx serien har nok krefter til å bruke det?

 

Blir morro å se.

Det blir nok ikke noe spesielt å se nei.

Ikke en brøkdel av DX10 har blitt utnyttet enda uansett.

Husk at DX10 / 10.1/11 i seg selv ikke gir noen bedre grafikk, det er bare en mer effektiv metode enn eldre DX versjoner, og gir også spillutviklere muligheten til å lage fetere effeter uten at det krever for mye.

 

Ja... jeg tenkte da på effektene, men jeg skjønner jo det at DX10 såvidt er igang. Så det spørs hvor mye DX10.1 vil bli gjort nytte av...

 

Crytek sa at de ikke ville ta i bruk DX10.1

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Dessuten koster 512 versjonen nesten like mye som det billigste 3870 kortet...

Det kan se ut som om AMDs prisreduksjon på HD 3850 (512MB) som svar på 9600GT er i ferd med å slå inn her på berget. I skrivende stund koster billigste utgave 1078,-. Det er 325,- mindre enn billigste 3870 og under hundrelappen mer enn 256MB.

 

Ikke værst!

 

Sist jeg sjekket var det kun 100-200kr imellom, noe som er ganske drøyt iforhold til hva det smaker.

Lenke til kommentar

Gleder meg til helgen. Da får jeg endelig kortene mine tilbake, men jeg får kunn kjørt tri-fire og ikke quad-fire... det viste seg nemlig at det ene kortet var defekt :dontgetit: men men.. regner med at det går greit å få et nytt :innocent:

 

Men uansett.. det skal bli morrsomt å se hva 3x hd3870 med kjerne på tja... ca. 1000MHz og minne på 2600-2800MHz (kanskje 3000MHz :dribble:) kan fremvise :whistle:

 

Nå skal jeg ikke ta gleden på forskudd... men det er lov å håpe :!:

Lenke til kommentar
Dang! 18500 poeng i 3dmark 06 på stock 3870x2 :D

 

Ny personlig rekord lett. x2`en er nesten feigt i 3d06 i forhold til ultraen min :laugh:

 

hehe.. hadde den bare vært like god i spill :!:

 

Crysis ser ut som et blinkende juletre med x2`en. Kanskje pga en crossfire x driver :no:

Lenke til kommentar
Dang! 18500 poeng i 3dmark 06 på stock 3870x2 :D

 

Ny personlig rekord lett. x2`en er nesten feigt i 3d06 i forhold til ultraen min :laugh:

 

hehe.. hadde den bare vært like god i spill :!:

 

Crysis ser ut som et blinkende juletre med x2`en. Kanskje pga en crossfire x driver :no:

 

God jul da :green:

 

CrossfireX driveren er vel rimelig beta enda. Blir vel bedre etterhvert...om 2-3 mnd kanskje :tease:

Lenke til kommentar
Dang! 18500 poeng i 3dmark 06 på stock 3870x2 :D

 

Ny personlig rekord lett. x2`en er nesten feigt i 3d06 i forhold til ultraen min :laugh:

 

hehe.. hadde den bare vært like god i spill :!:

 

Crysis ser ut som et blinkende juletre med x2`en. Kanskje pga en crossfire x driver :no:

Bare å ta frem crysis til juletider med andre ord. ;)

Husker alle trær fikk noen merkelige hvite teksturer på seg når Pci-e porten hadde stillt seg til Pci-e 1x og 2x. (tok laaaang tid før jeg skjønnte hva problemet var)

At du har samme problem ville jeg da ikke tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...