Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Har surfet litt mer på nettet, og funnet ut at jeg helt sikkert har CF ut fra score i 3DMark06.

 

Men jeg hadde ventet mer slik info oppsummert i første post, men etterhvert fant jeg slikt litt ute i postene, men det er lite interessant å lese alle 105 sidene ...

 

Jeg har også funnet ut at Vista64 og CCC ikke snakker godt sammen. Og selv om CF virker så, er det rapportert om trøbbel med OC og avlesninger i CCC. Håper det blir bedre med 8.3 utgaven av driverne ...

 

Men det problemet med Vista64 forklarer hvorfor det var uklart om jeg hadde CF eller ikke ... :cool:

 

Selv om det er Crossfire score... Så er jeg fortsatt interresert i å se scoren din om du stenger av CF...

Så om du har tid så kunne jeg tenkt meg at du hadde postet den også.

 

Ellers har jeg fått avgårde mitt 3850 i posten til Komplett nå, så nå er det bare å vente på at söta bror varianten av dem får ett nytt 3850 til meg så jeg også får leke meg med Crossfire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Sjekket Futuremark sine hjemmesider (fant endelig den info jeg har lett etter), og de estimerer en score for ett Ati HD3870 kort på 9 449 poeng (til sammenligning er ett Nvidia 8800 Ultra estimert til 10 663 poeng). Jeg konkludere dermed med at 18 100 må være CF, og en bra score! Jeg vil komme tilbake med testresultatene i kveld allikevel ... :cool:

 

007CD: Da skrudde jeg av CF og restartet, ny score 13 285, mot altså 18 100 i CF!

 

Ikke værst mot at Futuremark estimerer 9 500 for dette kortet :cool:

Lenke til kommentar
Edit: Sjekket Futuremark sine hjemmesider (fant endelig den info jeg har lett etter), og de estimerer en score for ett Ati HD3870 kort på 9 449 poeng (til sammenligning er ett Nvidia 8800 Ultra estimert til 10 663 poeng). Jeg konkludere dermed med at 18 100 må være CF, og en bra score! Jeg vil komme tilbake med testresultatene i kveld allikevel ... :cool:

 

007CD: Da skrudde jeg av CF og restartet, ny score 13 285, mot altså 18 100 i CF!

 

Ikke værst mot at Futuremark estimerer 9 500 for dette kortet :cool:

 

Ikke dårlig, ikke dårlig i det hele tatt.

Hjelper vell på med den klokka Quad'en også, skal bli gøy å kjøre Crossfire ja.

Men det er en ting jeg ikke fant ett helt klart svar på.

Fungerer Crossfire for de med nForce brikkesett på Intel siden? Tenker da på nyere varianter som 680 og 780 med nyere ATi kort sånn som for eksempel HD 3870.

Prøvde å google men fant svar som slo i både rettninger angående det der uten å bli noe spesielt klokere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men det er en ting jeg ikke fant ett helt klart svar på.

Fungerer Crossfire for de med nForce brikkesett på Intel siden? Tenker da på nyere varianter som 680 og 780 med nyere ATi kort sånn som for eksempel HD 3870.

Prøvde å google men fant svar som slo i både rettninger angående det der uten å bli noe spesielt klokere.

 

Google?

Ett nForce (Nvida) hk støtte XFire?

Det er vel innlysende hva svaret er? :)

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg ikke fant ett helt klart svar på.

Fungerer Crossfire for de med nForce brikkesett på Intel siden? Tenker da på nyere varianter som 680 og 780 med nyere ATi kort sånn som for eksempel HD 3870.

Prøvde å google men fant svar som slo i både rettninger angående det der uten å bli noe spesielt klokere.

 

Google?

Ett nForce (Nvida) hk støtte XFire?

Det er vel innlysende hva svaret er? :)

 

Vell, fant folk som rapporterte at det gikk og folk som sa det ikke gikk.

Så da funderer jeg på om ATi Crossfire er en løsning som har sin egen måte å funke på...

Som sagt, jeg ble ikke noe klokere på det der samme hvor mange sider jeg bladde igjennom på Google.

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg ikke fant ett helt klart svar på.

Fungerer Crossfire for de med nForce brikkesett på Intel siden? Tenker da på nyere varianter som 680 og 780 med nyere ATi kort sånn som for eksempel HD 3870.

Prøvde å google men fant svar som slo i både rettninger angående det der uten å bli noe spesielt klokere.

 

Google?

Ett nForce (Nvida) hk støtte XFire?

Det er vel innlysende hva svaret er? :)

 

Vell, fant folk som rapporterte at det gikk og folk som sa det ikke gikk.

Så da funderer jeg på om ATi Crossfire er en løsning som har sin egen måte å funke på...

Som sagt, jeg ble ikke noe klokere på det der samme hvor mange sider jeg bladde igjennom på Google.

jah, bare å se bak bokstavene vett.... :thumbup:

Uansett, det er ikke no vits å bli klokere.... :!:

Lenke til kommentar
Prøv og finn et Intel HK med nForce da :p

Det er jo det samme som å si prøv å finne en Mercedes som er en Golf. Det ene utelater det andre. Hva du sikkert mente å si, er "prøv å finne et Intel HK med SLI-støtte"? Dessverre er nvidia kjip og ikke vil lisensiere ut SLI-teknologien sin til Intel, men strengt tatt så trenger bare Intel inndra nvidia's lisens for å lage chipset til deres prosessorer. Tenk om de ble tvunget til kun å støte AMD sine prosessores slik det var før (som nå også er deres argeste konkurrent på skjermkort)? Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøpe meg Nforce-hovedkort med det første.

Lenke til kommentar
Betyr det at det finnes et hovedkort som gjør det? Og hvorfor tror du det kommer flere Intel hovedkort som støtter SLI når det jo faktsik koster penger for Intel å implementere SLI i sine hovedkort? Det er jo kjent at et crossfire oppsett er like bra som et SLI oppsett til ca samme pris for oss=)

 

Nå dekker jo crossfire bare halvparten av markedet. Mest sannsynligvis mindre enn 50% som bruker ATI kort. Dette kortet er vel bare for å teste markedet litt. Men så lenge nvidia fortsetter å være størst, så tror jeg intel heller vil betale litt penger til nvidia for så å selge flere hovedkort. Hvilken teknologi som yter best kommer jo ann på hvem man programmerer for.

Lenke til kommentar
Betyr det at det finnes et hovedkort som gjør det? Og hvorfor tror du det kommer flere Intel hovedkort som støtter SLI når det jo faktsik koster penger for Intel å implementere SLI i sine hovedkort? Det er jo kjent at et crossfire oppsett er like bra som et SLI oppsett til ca samme pris for oss=)

 

Nå dekker jo crossfire bare halvparten av markedet. Mest sannsynligvis mindre enn 50% som bruker ATI kort. Dette kortet er vel bare for å teste markedet litt. Men så lenge nvidia fortsetter å være størst, så tror jeg intel heller vil betale litt penger til nvidia for så å selge flere hovedkort. Hvilken teknologi som yter best kommer jo ann på hvem man programmerer for.

 

Nja, nå som faktisk ATI har klart å bitt fra seg ganske godt med den nye serien så tror jeg ikke det er en spesielt god grunn for Intel å konsentrere seg mer mot SLI. Kan godt hende jeg tar fullstendig feil her da, men når Intel ikke har valgt å gjøre det på annet enn et entusiastkort som ikke er releaset enda (mulig det har blitt gjort før og, det vet jeg ikke), og som sannsynligvis kommer til å koste flere tusen så tror jeg ikke de har valgt å gjøre det for å teste markedet siden at det faktisk er kun entusiaster med ræva full av penger som kommer til å kjøpe det. Kan vel ikke kalle det en gjennomsnittlig forbruker.

 

Og det om hvilken teknologi som yter best så er jeg forsåvidt enig, men CF skalerer bedre enn SLI på flere enn to-tre tester, og også i spill som nvidiakort yter bedre på i singlecard oppsett. Det er vle en ganske klar indikasjon på at CF skalerer bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...