Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

9600 GT SLI vs HD 3870X2

 

http://en.expreview.com/?p=273&page=16

 

Ny mid-end vinner?

Det er jo 2stk skjermkrot vs. 1stk skjermkrot ...

 

Når vi ser på forskejllene mellom 3870 vs. 9600GT så er 3870 bedre ;)

 

 

Må bare konstatere ovenfor meg selv at jeg ikke har gjort noe dårlig kjøp nå som jeg skal holde til delene ejg har nå i 1års tid :ohmy:

 

Jeg tror du gikk glipp av poenget;

 

"The price of 3870X2 is 450USD, 90USD more than 9600GT SLI.But it seems 9600GT SLI is better in the test."

 

Bedre og 90 dollar billigere.

 

Yay tid for litt priskrig! :D

 

Edit: Eller nei single vs single har du jo forsåvidt rett. Testen mangler et 2x9600gt sli vs 2x3870 crossfire oppsett. Uansett tipper jeg ATI kommer til å sette ned prisene litt. Gode nyheter for meg som er ute etter nytt kort (eller 2) i disse dager :D

Endret av panzerBert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du gikk glipp av poenget;

 

"The price of 3870X2 is 450USD, 90USD more than 9600GT SLI.But it seems 9600GT SLI is better in the test."

 

Bedre og 90 dollar billigere.

 

Yay tid for litt priskrig! :D

 

Edit: Eller nei single vs single har du jo forsåvidt rett. Testen mangler et 2x9600gt sli vs 2x3870 crossfire oppsett. Uansett tipper jeg ATI kommer til å sette ned prisene litt. Gode nyheter for meg som er ute etter nytt kort (eller 2) i disse dager :D

Ikke glem at man må kjøpe seg et Nvidia-hovedkort som støtter SLI for å kunne kjøre 9600GT. Og de hovedkorta er ofte dyrere enn Intel-hovedkort. Uansett er ikke dette en seriøst est jeg ville lagt for mye vekt på, ville ventet og sett til en av de mer seriøse sidene kommer opp med noe.

 

Jeg trodde forresten at 2x8800GT var litt tregere enn 2s3870? Hvordan kan da det tregere kortet 9600GT vare raskere i SLI??

Lenke til kommentar
Jeg trodde forresten at 2x8800GT var litt tregere enn 2s3870? Hvordan kan da det tregere kortet 9600GT vare raskere i SLI??

8800GT er kraftigere enn 3870, så ut av sammenhengen er vel da også 2x 8800GT betydelig raskere enn 2x 3870.

 

3870 er derimot på høyde med GTS (320mb/640mb).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
8800GT er kraftigere enn 3870, så ut av sammenhengen er vel da også 2x 8800GT betydelig raskere enn 2x 3870.
Stemmer det, men CF skalerer bedre enn SLi i mange sammenhenger, så det kan se litt annerledes ut når man sammenligner CF- mot SLi-oppsett. Ytelsen er egentlig veldig avhengig av spillet i seg sjøl.
Lenke til kommentar
8800GT er kraftigere enn 3870, så ut av sammenhengen er vel da også 2x 8800GT betydelig raskere enn 2x 3870.
Stemmer det, men CF skalerer bedre enn SLi i mange sammenhenger, så det kan se litt annerledes ut når man sammenligner CF- mot SLi-oppsett. Ytelsen er egentlig veldig avhengig av spillet i seg sjøl.

Men ser du på dette bildet ser du at SLi begynner å komme seg veldig!

96sli_96gt.png

 

Hipro's last 30 9XX score was running at 145 FPS with a QX at 5760MHz, now 185 FPS with a QX at 5400 MHz and cards not maxed out yet

 

WFT? Noe bra kommer på Cbit tydeligvis :)

HD3870X2 i CFX kanskje? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det lukter nesten 40k dette her!! I allefall godt opp på 30-tallet :)

 

Spennende!

Godt at ATI(AMD) trolig har noe i bakhånda nå som (kanskje) "gruser" Nvidia (en liten stund).

Ihvertfall sålenge CPU-divisjonen er helt "på dunken".

Lenke til kommentar
CFX kna du ha 4stk skjermkort da andrull og i 3Dmark så skalerer CF bedre enn SLI, 2stk HD3870 i CF yter nok bedre enn 3870x2 !!!!

ok, snakk om å være bestemt.. :tease:

Uansett, mente du at CF skalerer bedre enn SLi?

Har hørt så mye driiit om den skalerings greia, bla bla bla. Finnes det en test hvor man har testet CF vs SLi over flere enn 5-6 spill?

Tenkte da crysis, far cry, bf2 (!), cod...osv osv...

Lenke til kommentar
CFX kna du ha 4stk skjermkort da andrull og i 3Dmark så skalerer CF bedre enn SLI, 2stk HD3870 i CF yter nok bedre enn 3870x2 !!!!

ok, snakk om å være bestemt.. :tease:

Uansett, mente du at CF skalerer bedre enn SLi?

Har hørt så mye driiit om den skalerings greia, bla bla bla. Finnes det en test hvor man har testet CF vs SLi over flere enn 5-6 spill?

Tenkte da crysis, far cry, bf2 (!), cod...osv osv...

 

ja

 

"Tullerusken" :tease:

Lenke til kommentar
CFX kna du ha 4stk skjermkort da andrull og i 3Dmark så skalerer CF bedre enn SLI, 2stk HD3870 i CF yter nok bedre enn 3870x2 !!!!

Ikke bare skallerer Crossfire bedre i 3Dmark, men også AMD sine skjermkort gjør det uretferdig bra der. Ingen tvil om det.

Og selv om det er morsomt å benche 3Dmark, så foretrekker jeg heller et oppsett som også gjør det bra i spill. :)

(og der kan jeg ikke se CFX skallerer like bra i mange eksempler)

 

Om 4stk HD 3870 skallerer noe bedre er greit nok, men jeg ville nå fortsatt hatt en knapp på at Tri-SLI ligger på høyde, eller var noe bedre.

 

Å si at Crossfire eller SLI skallerer best er en smaksak, da de skallerer bra i forskjellige spill. Men at CFX har visse bugs på dette stadiet er det nok ingen tvil om. (dette har vel AMD allerede innrømmet, og at de holder på å forbedre det i fremtidige drivere)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...