Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller kanskje det rett og slett er Nvidia som har gitt Crytek penger for at det skal yte dårligere på ATI? :nei:

 

Neida jeg tror ikke det, men det er jo et spørsmål å spørre siden det er såpass store forskjeller fra forskjellige spill også, på skaleringen i forhold til på Crysis.

 

Det var kraftige mistanker ute i community om akkurat dette. Det er ingen hemmelighet at at nVidia "sponset" crysis i million dollar-klassen. Og tilfeldigvis så var releaseversjonen av Crysis _Betraktelig_ bedre å kjøre på et nVidia system enn på ATi systemet.

Jeg tolker ikke dette som om nVidia har sagt:" hey, vi gir dere noen mill, og dere gir faen i å optimalisere ATi". Jeg tolker det heller som at Crytek folkene har nedprioritert ATi i såpass grad at de ikke fikk implementert skikkelig kode før flere uker etter release. Spør du meg så hadde det eneste riktige vært å vente med release til spillet faktisk var ferdig.

 

Derfor kommer jeg aldri til å kjøpe Crysis. Og alle som spør meg "hvilke spill er in/kule/bra/verdt pengene" - så sier jeg hvertfall ikke crysis. (har faktisk hindret overaskende mange fra å kjøpe det spillet.

Lenke til kommentar
Eller kanskje det rett og slett er Nvidia som har gitt Crytek penger for at det skal yte dårligere på ATI? :nei:

 

Neida jeg tror ikke det, men det er jo et spørsmål å spørre siden det er såpass store forskjeller fra forskjellige spill også, på skaleringen i forhold til på Crysis.

 

Det var kraftige mistanker ute i community om akkurat dette. Det er ingen hemmelighet at at nVidia "sponset" crysis i million dollar-klassen. Og tilfeldigvis så var releaseversjonen av Crysis _Betraktelig_ bedre å kjøre på et nVidia system enn på ATi systemet.

Jeg tolker ikke dette som om nVidia har sagt:" hey, vi gir dere noen mill, og dere gir faen i å optimalisere ATi". Jeg tolker det heller som at Crytek folkene har nedprioritert ATi i såpass grad at de ikke fikk implementert skikkelig kode før flere uker etter release. Spør du meg så hadde det eneste riktige vært å vente med release til spillet faktisk var ferdig.

 

Derfor kommer jeg aldri til å kjøpe Crysis. Og alle som spør meg "hvilke spill er in/kule/bra/verdt pengene" - så sier jeg hvertfall ikke crysis. (har faktisk hindret overaskende mange fra å kjøpe det spillet.

Hmm...dumt for ATI, hardt liv. Penga Rår.

Lenke til kommentar
Noe sier meg at det tette sammarbeidet som Nvidia har hatt med Crytek har hjulpet nvidia på god vei med Crysis skalleringen ja. (ivhertfall i forhold til ATI)

Som skallerte veldig bra med 3 GPUer.

 

Ellers var det veldig god skallering i COD4, som tøffet av gårde med en 93FPS i 2560x1600 og 4xAA/16xAF. :dribble:

 

Tror du er inne på noe meget vesentlig der ja,og jeg kan jo skjønne det også,da ATI har ligget nede en periode.

 

Mulig det blir forandringer på dette nå etter at ATI har meldt seg inn i dansen igjen.

 

Av og til litt kjedelig å lese tester mellom ATI og nvidia der det testes i "its meant to be played with nvidia".Det koster nok endel å få et slikt emblem i begynnelsen av spillet,og jeg nekter å tro at nvidia kun gjør det for å være greie :)

 

Jeg for min del gidder ikke bruke Crysis som noen målestokk i det hele tatt.Urkjedelig spill synes jeg.

Lenke til kommentar
Deilig å høre at det er andre enn meg som ikke liker Crysis... snakk om "opphypa" spill :roll:

 

Jeg har prøvd Crysis, fullført det og jeg må si at hele spillet på slutten virket VELDIG uferdig.

Rulleteksten kom en god del for tidlig ja, grafikkmotoren virker også bare som en trimmet FarCry motor, riktignok fra samme selskap men du ser mye gjengangere fra FarCry in Crysis.

 

Morro å prøve, men ikke noe jeg ville skrive hjem om og skryte som verdens beste spill, finnes mange bedre titler enn Crysis ja.

Og som er bedre på maskinvare krav og mer "effektive" enn Crysis noen gang kommer til å bli.

Om jeg bare får tak i ett nytt HD 3850 så jeg får "leket" meg med Crossfire nå...

Lenke til kommentar
Deilig å høre at det er andre enn meg som ikke liker Crysis... snakk om "opphypa" spill :roll:

Sant. En middelmådig FPS. Alt for mye er galt med hitboxer, egenspredning og AI i det spillet. Har spillt det med NVidia-kort også uten at det var spesielt mye bedre spillmessig. SPillet er mer en Tech-Demo enn et spill spør du meg.

 

Men da tror jeg jammen jeg skal bytte ut et av HD 3870-kortene mine med et 3870 X2 og kjøre Tri-Fire. Takk for test som endelig viste hvordan det skalerte.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
9600 GT SLI vs HD 3870X2

 

http://en.expreview.com/?p=273&page=16

 

Ny mid-end vinner?

 

Takk for linken.

Ser ut som en god test.

Hvis vi ser bort fra fanbois er det veldig opp til prisingen til de ulike kortene kombinert med hvlike spill man er "avhengig" av som avgjør valg av kort.

(For de av oss som bare bencher er det vel kun ytelsen overklokket som teller). :)

Lenke til kommentar
Hei dere

 

hd3870 x2 og 1 hd3870 kort vil funker på x38mb mitt og får 3x crossfire?

 

Jepp, det skal gå fint så lenge du har 2 PCI-Ex16-spor, noe alle X38-kortene har så vidt jeg vet. Men driverene til Crossfire X er vel ennå noe "unge" noe som kanskje kan bety uforutsette problemer?

 

OT: "Crysis er et jævla pent slideshow" (sett i en annen tråd :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...