Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde også 1026Mhz core, men da fikk jeg bittelitt artifact innimellom så må nok opp litt i volt, kjører nå 1,5v og har en fin LOAD temp på 45oC

på dette varierer det mye på hva folk mener er rett. noen satser bare på og fulføre testen uansett mengde artifacts mens andre inkludert meg, mener at max OC bør være fri for artifacts. men for et år tilbake fikk jeg en liten åpenbaring på hvorfor jeg lå endel bak enkelte på 3dmark :)

Lenke til kommentar
Prøvde også 1026Mhz core, men da fikk jeg bittelitt artifact innimellom så må nok opp litt i volt, kjører nå 1,5v og har en fin LOAD temp på 45oC

på dette varierer det mye på hva folk mener er rett. noen satser bare på og fulføre testen uansett mengde artifacts mens andre inkludert meg, mener at max OC bør være fri for artifacts. men for et år tilbake fikk jeg en liten åpenbaring på hvorfor jeg lå endel bak enkelte på 3dmark :)

Det burde da være en selvfølge at max OC skal være uten artifacts, ellers er jo OC'en ubrukelig. Blir som å måle max ytelsen på en bil med et dynamometer, men samtidig si at hvis du kjører med den på veien så blåser du motoren.

Lenke til kommentar
Forskjell er det jo og om man sitter med 24" eller 30" eller en HD TV så vil jeg nok tro forskjellen er større enn på en gammel 19" på 1280x1024 ;)

Tok en liten uoptimalisert (delvis masse annet står å summer i bakgrunnen) 3Dmark06 runde nå akkurat ;)

post-89620-1203881927_thumb.jpg

Hvilket kort anbefales/best om du faktisk har en HD-klar TV du vil bruke? [full pupp]

Typ skjermkort, high-end all the way? HD3870? Ta det VS et 9600GT f.eks.

Endret av Unicorn
Lenke til kommentar
er ikke helt sikker på hvilket som er best av de to, men 9600GT er en erstatter for 8600GT så det er ikke det beste valget(min mening).

Sitter med 7300 GT i SLI atm, så det blir sikkert mye bedre, uansett hvilket jeg velger :p

men er fremdeles usikker på hva jeg skal kjøpe ;|

Endret av Unicorn
Lenke til kommentar
hvorfor ikke velge et billig 8800GT?

Bedre enn 9600 GT? Her er det snakk om best mulig playback.

Men hva med 3870?

Regner med det har noe med teknologien å gjøre!? Purevideo VS Avivo

Har kommet frem til at det må bli mellom 3870X2 eller et SLI-oppsett. [siden hovedkort er SLI-basert]

Endret av Unicorn
Lenke til kommentar
Er det slik at alle 3850 kortene har den "buggen" at viftefarten alltid står på 25%? Er det foresten slik at når man spiller tunge spill at viften fortsatt går på samme hastighet?

Likt for 3870 og, du må sette høyere manuelt :S

Men så kan man jo stille rivatuner til å sette det til eks. 60% under oppstart ;)

Når det gjelder 3Dmark score og Max OC så driter jeg i artifacts, men når det kommer til min 24/7 klokk (som skal være et sted over 1Ghz ;)) så må den være artifact fri da jeg faktisk spiller litt :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hmm, burde kanskje være en uskreven regel om at man skriver om det er MAX clock med eller uten artifacts så...eller? Bare et forslag. Går egentlig ikke så mye opp i 3Dmarks selv så spiller ikke så stor rolle, men kan se for meg at det er en kilde til frustrasjon for noen ;)

Menmen... Lurer fortsatt på om noen har opplevd problemer med CF på disse kortene i noen spill? Evt. hvilke...

Lenke til kommentar

Noe sier meg at det tette sammarbeidet som Nvidia har hatt med Crytek har hjulpet nvidia på god vei med Crysis skalleringen ja. (ivhertfall i forhold til ATI)

Som skallerte veldig bra med 3 GPUer.

Ellers var det veldig god skallering i COD4, som tøffet av gårde med en 93FPS i 2560x1600 og 4xAA/16xAF. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...