Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg erfarer at mitt 3870x2 (Sapphire) i klokket tilstand kun yter bedre på den 3d-firkanten som vises i atitool, ingenting annet. I spill og 3dmark er det ingen forskjell i forhold til stock hastighet, (cat8.1 og 8.2).

Får kjørt det til 862/1060 uten artefacts, 862 core pga. pll tull i bios regner jeg med.

Dette er enormt irriterende, noen som opplever det samme, eller har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Jeg erfarer at mitt 3870x2 (Sapphire) i klokket tilstand kun yter bedre på den 3d-firkanten som vises i atitool, ingenting annet. I spill og 3dmark er det ingen forskjell i forhold til stock hastighet, (cat8.1 og 8.2).

Får kjørt det til 862/1060 uten artefacts, 862 core pga. pll tull i bios regner jeg med.

Dette er enormt irriterende, noen som opplever det samme, eller har en løsning på problemet?

Muligens CPU\RAM elns er flaskehals

Lenke til kommentar

Hmm..Igjen har bassilen tatt meg :thumbdown::dribble: hehe.

Vurderer å kjøpe et eller kaaanskje 2 stk 3870 x2.

Men har de samma spørsmåla, hvordan er ytelsen i forhold til spill? er Catalyst (eller hva den nå heter) driveren bra og stabil? Ville jeg tjene noe på å bytte ut mitt 8800 GTX kort til et slikt?

Evt. 2 slike i CF?

Er det god støtte for CF i bf2?

Lenke til kommentar

LoL du seriøst, du bytter ikke ut et 8800GTX for 3870X2 finnes ingen spill på markedet så 8800GTX ikke klarer å kjøre borsett i fra crysis og det klarer ikke 3870x2 heller. Er ikke nok ytelse forskjell borsett i fra i fiktive 3dmark så har ingen ting med virkeligheten å gjere. Vent på neste generasjon nNvidia eller ATI.

Lenke til kommentar
Hmm..Igjen har bassilen tatt meg :thumbdown::dribble: hehe.

Vurderer å kjøpe et eller kaaanskje 2 stk 3870 x2.

Men har de samma spørsmåla, hvordan er ytelsen i forhold til spill? er Catalyst (eller hva den nå heter) driveren bra og stabil? Ville jeg tjene noe på å bytte ut mitt 8800 GTX kort til et slikt?

Evt. 2 slike i CF?

Er det god støtte for CF i bf2?

CF støtte for 2x HD3870x2 er ennå ikke en del av driveren, ryktene skal ha det til at det kommer i Cat 8.3, altså neste mnd. Jeg er kjempefornøyd med mitt kort ihvertfall, spiller det aller mest på full pupp. Crysis er selvfølgelig litt seig.

Lenke til kommentar
LoL du seriøst, du bytter ikke ut et 8800GTX for 3870X2 finnes ingen spill på markedet så 8800GTX ikke klarer å kjøre borsett i fra crysis og det klarer ikke 3870x2 heller. Er ikke nok ytelse forskjell borsett i fra i fiktive 3dmark så har ingen ting med virkeligheten å gjere. Vent på neste generasjon nNvidia eller ATI.

hehe, ja sa det sist. Men hvis støtten for CF er svært god, er det et alternativ. Noe det ikke ser ut til å være....

Lenke til kommentar
LoL du seriøst, du bytter ikke ut et 8800GTX for 3870X2

hvorfor ikke ?

Jeg bytta det ut for 2stk 2900pro og de bytta jeg ut igejn med 2stk 3870 ....

Har gått opp en del i 3Dmark poeng ;)

han mente spill ytelsen vett...du har svært lite å tjene på å bytte ut et GTX til et x2 fra ATi...kun 3dmark som blir bedre...

Lenke til kommentar

System

Allt er på vanlige hastigheter

HK: Asus P5E | X38 | PCIex2.0

CPU: Core 2 Duo E6600 | 2.4GHZ

GPU: PowerColor HD 3870 PCS | fabrikk-OC [800/1170 MHz]

RAM: Crucial | 2GB DDR2 | 667MHz

Test resultat

| 1680x1050 | 0xAA | Crysis Very High Tweak |

16.96 FPS i avarage etter GPU-testen!

EDIT: ---------------------- OC! -------------------------- EDIT:

System

CPU, ram og GPU er OC

CPU: OC til 3.30GHz

RAM: OC til 733MHz

GPU: OC til 850/1200MHz

Test resultat

| 1680x1050 | 0xAA | Crysis Very High Tweak |

17.82 FPS i avarage etter GPU-testen!

2804ep0.jpg

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
CPU: OC til 3.30GHz

RAM: OC til 733MHz

GPU: OC til 850/1200MHz

Hvor høy volt har du på ram brikkene, timings og hvilke brikker er det ???

Antar det er 733Mhz total hastighet og ikke 733 x2...

Angående brikkene så kan det være noe D9, siden han har ballistix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...