mobilfreaken Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) jeg skal snart kjøpe meg ny mobil, det står mellom HTC touch, Touch Dual eller iPhone. har egentlig ikke noe spess krav, men jo flere funksjoner jo bedre har testet en HTC Touch ett par dager nå og synes det er en veldig grei tlf har ikke fått testet ut alle finesene med Windows Mobile enda... hva er positivt med de jeg har nevt, og hva er det negative? Jeg vil gjerne ha en telefon jeg ikke blir så fort lei, og som jeg kan "tukle" litt med Endret 15. november 2007 av mobilfreaken Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 jeg skal snart kjøpe meg ny mobil, det står mellom HTC touch, Touch Dual eller iPhone. har egentlig ikke noe spess krav, men jo flere funksjoner jo bedre har testet en HTC Touch ett par dager nå og synes det er en veldig grei tlf har ikke fått testet ut alle finesene med Windows Mobile enda... hva er positivt med de jeg har nevt, og hva er det negative? Jeg vil gjerne ha en telefon jeg ikke blir så fort lei, og som jeg kan "tukle" litt med Hei Jeg er eier av Touch og har fiklet litt med en IPhone til en kamerat. For å si det helt klart - IPhone er grislekker og softwaren ser ut og oppleves helt fantastisk. Men, den er stor blytung og helt umulig å "tukle" med. Appel lar deg ikke forandre på noe, mens HTC og Windows lar deg forandre og tukle med ALT! Jeg behøver ikke å nevne pris, men det er faktisk mulig å få Touch som 1 krones-tilbud ... Jeg vil annbefale en god video av Touch vs IPhone: http://gizmodo.com/gadgets/cellphones/htc-...ideo-320681.php NB! Denne Touch er ikke tukla med i det hele. Jeg for eksempel har overklokka prosessoren og tilført små kjekke funksjoner som bedre tastaturer og "ett trykk" til SMS-skrivning. Det er en SVÆR tråd om Touch her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Tobias Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Interessant, jeg er også på jakt etter en ny telefon. Hvordan fungerer det med å installere programmer på Iphone nå, ettersom den har 'åpnet' seg litt? Mulig å få java på plass - var det som turned me off sist gang, da jeg trenger et java prog.. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Interessant, jeg er også på jakt etter en ny telefon. Hvordan fungerer det med å installere programmer på Iphone nå, ettersom den har 'åpnet' seg litt? Mulig å få java på plass - var det som turned me off sist gang, da jeg trenger et java prog.. Hallo! Jeg vet ikke så mye om IPhone, annet enn at det bare er nøye undersøkte aplikasjoner som skal godkjenners av Appel. Det beste er sikkert å sjekke ut noen av alle trådene som går på dette forumet som handler bare om IPhone. Det er en gjeng av folk som har IPhone og de vet sikkert litt ... Tobias Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Som Tobias-gutten sier, så er iPhone riktignok griselekker, men er du først og fremst ute etter å laste ned programmer, og drive med modding, så må du nok gå for Touch. Hvilken av Touch'ene du skal gå for, avhenger om du er avhengig av tastatur. Selv har jeg den vanlige Touch'en, og det fungerer fint å skrive meldinger og slikt. Det finnes også en del tommeltastaturer som kan lastes ned. Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Som Tobias-gutten sier, så er iPhone riktignok griselekker, men er du først og fremst ute etter å laste ned programmer, og drive med modding, så må du nok gå for Touch. Hvilken av Touch'ene du skal gå for, avhenger om du er avhengig av tastatur. Selv har jeg den vanlige Touch'en, og det fungerer fint å skrive meldinger og slikt. Det finnes også en del tommeltastaturer som kan lastes ned. Nei, tastatur er egentlig ikke så veldig viktig da jeg ikke bruker mobilen mye til mail, og jeg sender heller ikke mye SMS. Men Touch Dual skal jo være en god del raskere, og den har 3G og hsdpa... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Som Tobias-gutten sier, så er iPhone riktignok griselekker, men er du først og fremst ute etter å laste ned programmer, og drive med modding, så må du nok gå for Touch. Hvilken av Touch'ene du skal gå for, avhenger om du er avhengig av tastatur. Selv har jeg den vanlige Touch'en, og det fungerer fint å skrive meldinger og slikt. Det finnes også en del tommeltastaturer som kan lastes ned. Nei, tastatur er egentlig ikke så veldig viktig da jeg ikke bruker mobilen mye til mail, og jeg sender heller ikke mye SMS. Men Touch Dual skal jo være en god del raskere, og den har 3G og hsdpa... Jepp. den har en 400Mhz prosessor, mens den vanlige HTC Touch har 200Mhz. Men Touch Dual har ikke Wifi. Men er ikke WiFi viktig for deg, så er det ingenting som stopper deg i å kjøpe Touch Dual Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jepp. den har en 400Mhz prosessor, mens den vanlige HTC Touch har 200Mhz. Men Touch Dual har ikke Wifi. Men er ikke WiFi viktig for deg, så er det ingenting som stopper deg i å kjøpe Touch Dual WiFi klarer jeg meg nok fint uten blir nok sikkert til at jeg kjører en Dual ^^ Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 men jeg vil nok klare meg uten raskere prosessor og tastatur også. trenger jeg da egentlig dual?! eller vil jeg blir mer fornøyd med en dual selvom den koster 1000-1200,- mer? dual har jo også en litt mindre skjerm Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 men jeg vil nok klare meg uten raskere prosessor og tastatur også.trenger jeg da egentlig dual?! eller vil jeg blir mer fornøyd med en dual selvom den koster 1000-1200,- mer? dual har jo også en litt mindre skjerm Ja, du vil nok klare deg helt fint. Du kan jo overklokke prosessoren på Touch til 312Mhz. Selv om det ikke anbefales. Men f.eks 247Mhz fungerer meget bra. Du kan også laste ned ett tommeltastatur ala iPhone. Og det fungerer også meget bra når du har blitt vant til det. Personlig hadde jeg gått for en vanlig Touch. Jeg trenger ikke vanlig tastatur. Pluss jeg ikke er så glad i designet på Dual. Greit nok at den er veldig lik, men den er litt tykkere, og har en mindre og smalere skjerm. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Personlig ville jeg gått for en HTC Touch Dual (som jeg forøvrig har bestilt). her kan du se en 25 minutters sammenlikning mellom Touch og iPhone. Ha i tankene at HTC Touch Dual kommer med en mye raskere prosessor, mer minne, bedre bildegalleri (mye bedre faktisk), og ganske forbedret TouchFlo grensesnitt! I mine øyne er iPhone konge på musikk, og design.. Nettleseren er også ganske herlig, men HTC Touch Dual kommer med Opera integrert (tror jeg), og den er ganske så god den også. Begge er vesentlig bede enn internet explorer ihvertall. Ellers må jeg bare si at iPhone ikke er en smart telefon. Med Windows Mobile er mulighetene uendelige, og det finnes mye bra programvare! Dessuten vil det bare være slit å jobbe med å låse opp IPhone hver gang det kommer en oppdatering.. hehe Når det gjelder om du bør gå for HTC Touch eller Touch Dual, så er det et spørsmål om tastatur\ikke tastatur, 2,6" skjerm\2.8" skjer, 3G+HDSPA\WiFi.. I tillegg til det nye bildegalleriet som rett og slett er herlig, og merkbar raskere i bruk Endret 17. november 2007 av Lokii Lenke til kommentar
µT. Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Personlig ville jeg gått for en HTC Touch Dual (som jeg forøvrig har bestilt). her kan du se en 25 minutters sammenlikning mellom Touch og iPhone. Ha i tankene at HTC Touch Dual kommer med en mye raskere prosessor, mer minne, bedre bildegalleri (mye bedre faktisk), og ganske forbedret TouchFlo grensesnitt! I mine øyne er iPhone konge på musikk, og design.. Nettleseren er også ganske herlig, men HTC Touch Dual kommer med Opera integrert (tror jeg), og den er ganske så god den også. Begge er vesentlig bede enn internet explorer ihvertall. Ellers må jeg bare si at iPhone ikke er en smart telefon. Med Windows Mobile er mulighetene uendelige, og det finnes mye bra programvare! Dessuten vil det bare være slit å jobbe med å låse opp IPhone hver gang det kommer en oppdatering.. hehe Når det gjelder om du bør gå for HTC Touch eller Touch Dual, så er det et spørsmål om tastatur\ikke tastatur, 2,6" skjerm\2.8" skjer, 3G+HDSPA\WiFi.. I tillegg til det nye bildegalleriet som rett og slett er herlig, og merkbar raskere i bruk Jeg har det nye bildegalleriet på min vanlige Touch Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er det den originale HTC versjonen? Har den kommet ut til Touch allerede? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er det den originale HTC versjonen? Har den kommet ut til Touch allerede? Jepp, det er den orginale. Nei, jeg har fikset det selv Den ligger ute på XDA-Developers. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 hvordan er ytelsen? De demoene jeg har sett på HTC Touch Dual, så er det så å si ingen forsinkelse ved feks rotering og slideshow.. kan bare tenke meg at den svakere prosessoren (selv når overklokket), kan slite litt? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Min er ikke overklokket nå. Og det fungerer helt fint med zoomingen og rotering Lenke til kommentar
schlinkey Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Ville gått for Touch Dual. Manglen på hardware-tastatur var for å si det mildt Mongoirriterende . Uansett hva du installerer av tastaturer så kan det ikke måle seg med et skikkelig tastatur. Dessuten er en raskere prosessor digg: Windows Mobile telefoner generelt er jo litt "sluggish" i bruk. Ang Wifi: har nå S710, hadde vanlig Touch i flere mnd (mista den), og kan uten tvil klare meg uten Wifi. Bruker det nesten aldri, ganske enkelt fordi det oppleves som ustabilt og upraktisk (har stilt inn mot full ytelse, lite stabilitet uansett). Hadde jeg hatt gryn, er det fullt mulig jeg hadde kjøpt en Dual nå, liker spesielt den med semi-qwerty tastatur (kommer vel ikke til norge). Endret 17. november 2007 av schlinkey Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 den med qwerty tastatur kommer ikke til norge nei... Har også S710 nå, og ser at jeg bruker WiFi svært lite, så det er nok ikke noe jeg kommer til å savner særlig. Eneste gangen når WiFi super deilig er i utlandet. Men ellers er det litt begrenset hvor nyttig det er. For min del blir det som sagt Touch Dual. Hvis bare den kunne skynte seg litt inn i landet, hehe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå