Fredrik- Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Da jeg forsøkte å boote PC-en for litt siden postet ikke PC-en. Jeg sjekket litt og kom frem til at det var minnerelatert. Jeg tok ut 3 brikker og forsøkte å boote med 1, det funket nesten, postet - så crash. Dermed funket ikke brikken i det hele tatt lengere. Jeg testet de 3 resterende brikkene i en annen PC med 1 runde passed i memtest hver, alt så OK ut. Deretter forsøkte jeg en av disse brikkene som har passed memtest i den originale PC-en igjen, men her vil det ikke en gang poste. Dette er rart da de nettop postet og testet på den andre PC-en. Jeg prøver å teste disse igjen på den andre PC-en, men nå vil heller ikke den poste med disse brikkene. Jeg fant frem noen gamle brikker, og alle 4 fungerer.. mao. er det ikke noe galt med HKet. Jeg er totalt forvirret, hvordan kan brikkene passe en memtest, for så og ikke poste neste gang de blir satt inn? Hvordan kan alle 4 brikkene ta kvelden på likt? De var på 2.15v, stock er 2.2 for disse (Crucial BallistiX 6400). Jeg har resatt BIOS, så det er ikke en for stram overklokk som hindrer boot. *forvirra* Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tja, vanskelig å si, kan jo være en kombinasjon av statisk elektrisitet og annet rart? Overspenning kanskje på den gamle PC-en? Du kan jo ta ut et voltmeter og sjekke litt. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har ikke et volt/multi-meter å måle med, men det er ikke noe feil med den andre PC-en jeg testet brikkene i da jeg aldri har opplevd problemer med den. Jeg testet også å bruke rambrikkene fra denne PC-en i den originale PC-en, og disse funket, det gjorde de også når jeg satte de tilbake i serveren igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå