Programvare Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg satt og hørte på musikk helt vanlig uten noen spesiell utsettelse. Så jeg skulle prate med noen så jeg skrudde av iPoden min i noen sekunder for å prate og når jeg skrudde den på igjen så kom det ingen lyd i venstre klokke. Har ikke hatt dem mer enn ett halvt år ca. og har så klart mistet kvitteringen til Spaceworld (der jeg kjøpte dem). Er det mulig å få det på garantien uten kvittering? Isåfall. Jeg bruker disse konstant. Når jeg spiller piano og hører på musikk hele tiden. Jævla upraktisk og ubehagelig med bare lyd i høyre. Går det ann å reparere dem og hva kan det være som forårsaker dette? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Betalte du med kort? I tilfelle så bør det gå greit å bevise kjøpet med en utskrift fra banken. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det er sikkert "kontakta"(i mangel av noe bedre ord) som har fått seg en trøkk Derfor er det dårlig kontakt og du hører bare på ett øre Det er ihvertfall det som pleier å skje Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Betalte du med kort? I tilfelle så bør det gå greit å bevise kjøpet med en utskrift fra banken. Det behøves vell ikke. Koss har "livstidsgaranti" som de faktisk er (i hvertfall var) svært snille med. Jeg leverte inn 2 stk porta pro, som jeg hadde eigd i årevis. Hadde ikke noen form for kvittering. Jeg spurte om det var mulig å få reparert dem mot betaling, men i butikken sa de at Koss tar nesten alt på "livstidsgarantien" så de regnet med at jeg fikk det gratis. Og det gjorde jeg Dette var da 2 stk porta pro som var helt tydelig spist på av en chinchilla. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Betalte du med kort? I tilfelle så bør det gå greit å bevise kjøpet med en utskrift fra banken. Det behøves vell ikke. Koss har "livstidsgaranti" som de faktisk er (i hvertfall var) svært snille med. Jeg leverte inn 2 stk porta pro, som jeg hadde eigd i årevis. Hadde ikke noen form for kvittering. Jeg spurte om det var mulig å få reparert dem mot betaling, men i butikken sa de at Koss tar nesten alt på "livstidsgarantien" så de regnet med at jeg fikk det gratis. Og det gjorde jeg Dette var da 2 stk porta pro som var helt tydelig spist på av en chinchilla. Hehe, snilt gjort, men da er du vel egentlig avhengig av at butikken er ålreit. Jeg tipper forhandlerne ikke forplikter seg til å sende et hvilket som helst par med hodetelefoner tilbake til produsenten. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hehe, snilt gjort, men da er du vel egentlig avhengig av at butikken er ålreit. Jeg tipper forhandlerne ikke forplikter seg til å sende et hvilket som helst par med hodetelefoner tilbake til produsenten. Tja. Dette var i de tider HIFIklubben forhandlet Koss. Det tok litt tid, for de samlet opp headsets i et par tre uker og sendte dem avgårde til Canada. Forøvrig om du ikke finner en forhandler som er villig å hjelpe, så er det ikke noe i veien for at du kan sende dem til Koss selv. Bare sørg for avtale først. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 mm, det er overraskende hvor ålreite produsentene er. Et par ganger, når jeg har hatt problemer med et produkt, så har jeg heller betalt de 100-200 kronene i porto og sendt det direkte til dem. Slipper å måtte krangle med forhandlere. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Takk for tips. Jeg betalte ikke med kort. Jeg er så veldig avhengig av disse hodetelefonene, da de som fulgte med iPoden er helt ubrukelige. Jeg undersøkte nøye og la merke til at det er et bittelite "hakk" på ledningen i den venstre delen så jeg tenker det er det som gjør det. Kan jeg kutte opp og teipe sammen ledninga inni der igjen, eller må jeg bare overleve hele morgendagen uten de? edit: Kan jeg forsøke å kutte opp ledninga litt og teipe samme ledningen og hvis det ikke går, kan jeg fortsatt levere dem og få det på garantien? Endret 10. november 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg aner ikke hva policyen til Koss er, men jeg tipper du sliter litt om ledningen er kutta og teipa. Jeg hadde prøvd å vente til mandag.... men, hvis det bare er det som er problemet, så burde du jo høre noe lyd i klokka om du vrir og bøyer litt på ledningen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Den planen tror jeg du kan gi opp er jeg redd. Jeg forsøkte det samme med det første settet etter at chinchillaen var på ferde. Lederene er ekstremt tynne, og er også lakkerte. Jeg klarte det ikke, og jeg satt med loddeutstyr og erfaring fra lodding av ledninger. Hva policy er nå vet jeg ikke, men da jeg leverte mine (dette er dog 5 år siden), så var ledningene slitt av, og avgnagd. Men mye kan forandre seg på 5 år. Endret 10. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Da venter jeg til mandag. Imens får jeg låne lillebror sine bittesmå sony-ørepropper Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Sist gang mine ble ødelagt dro jeg først på spaceworld, men der måtte jeg ha kvittering, og de mente at garantien ikke gjalt på slitasje. Jeg gikk til Stereofil (Grensen 9 i Oslo). Der trengte jeg ikke kvittering, og jeg måtte bare betale 60 kr i frakt, så fikk jeg noen andre reparerte PortaPro med en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Den planen tror jeg du kan gi opp er jeg redd. Jeg forsøkte det samme med det første settet etter at chinchillaen var på ferde. Lederene er ekstremt tynne, og er også lakkerte. Jeg klarte det ikke, og jeg satt med loddeutstyr og erfaring fra lodding av ledninger. Hva policy er nå vet jeg ikke, men da jeg leverte mine (dette er dog 5 år siden), så var ledningene slitt av, og avgnagd. Men mye kan forandre seg på 5 år. det er slettes ikke umulig, bare mindre moro enn å lodde skikkelige lednigner. om du bruker dem mye, og ikke er i stand til å fikse dem selv, ville jeg heller ha kjøpt meg nye... koster ikke så mye, og da slipper du vente x antall uker koster vel ikke mer enn rundt 250 kr fra nettet Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 det er slettes ikke umulig, bare mindre moro enn å lodde skikkelige lednigner. Slettes ikke umulig nei. Og for å lodde ledningene, må man være ekstremt forsiktig og nøyaktig. Men trådstartes forslag var å kappe ledningene, for deretter å teipe, og det tror jeg ærlig talt ikke funker noe særlig, når det er såpass komplisert som det er med "skikkelig" utstyr. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det samme skjedde med et par av mine porta pro, jeg gikk til Spaceworld, husker ikke om jeg hadde kvittering, men jeg fikk et nytt par på stedet. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg har byttet mine Koss PortaPro 4 ganger nå. Hver gang tok det mellom 2-4 uker før jeg fikk dem igjen. Butikken jeg kjøpte de hos er Telebutikken. Problemene var: Ikke lyd på venstre side og brukket ledning. Endret 11. november 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå