Core2Dude Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg lurer fælt på om jeg skal oppgradere skjermkort nå eller om jeg skal vente til DX10.1 og SM4.1 og PCI-ex2.0 kommer? Egentlig er jeg litt hypp på å skifte skjermkort nå, da det jeg har er ganske gammelt. Har kikket en god del på de nyere ATI kortene (HD 2x00). Utenom det kunne jeg kanskje tenke meg et 8600GTS kort. Jeg vil ikke betale mer enn 2000 kroner for et skjermkort. Noen som har forslag? Eller kommer de nyere features til å være så bra at det er vært å vente? Vil gjerne få en grei grafikk på de nyere spillene som Crysis, call og Duty 4, Conviction, Assassins's creed osv. har tenkt å spille mest på 1024x768 (gjerne 1280x1024 også) med medium settings. Trenger ikke det alle beste. Tenker jeg vil holde på dette kortet i ca et år++. se signatur for ytterlige hardware informasjon. Lenke til kommentar
AreMS Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du kan jo kansje se litt på de nye Ati HD 2900GT. De får du til 1300-1400kr og er ca like gode som 8600GTS, kan litt bedre..... Jeg vet ikke veldig mye om DirectX 10.1 , SM4.1 og PCI- ex 2.0 . Men selv tror jeg ikke det er så mye vits å vente. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ja jeg er enig i at HD 2900 GT er et interresant forslag, men når jeg tenker meg om, ville ikke GeForce 8800 GT gjøre susen? ser at det skårer nesten like bra som 8800 GTX som er en hel del dyrere! tror det er mye for pengene! På netshop.no koster det bare 1995 kr. Men med frakt blir det litt over 2000, så da overskrider jeg budsjettet litt. Men da hadde jeg vel hatt et knallbra kort som varer et par år fremover? ser at GT har støtte for PCI-ex 2.0. tenker at jeg skal oppgradere HK senere og da kjøpe et med støtte for det. Men det kommer ikke på lager før 21.11 så jeg får vel vente litt da. Hvis ingen andre har noen bedre forslag? Endret 11. november 2007 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
AreMS Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ja jeg er enig i at HD 2900 GT er et interresant forslag, men når jeg tenker meg om, ville ikke GeForce 8800 GT gjøre susen? ser at det skårer nesten like bra som 8800 GTX som er en hel del dyrere! tror det er mye for pengene! På netshop.no koster det bare 1995 kr. Men med frakt blir det litt over 2000, så da overskrider jeg budsjettet litt. Men da hadde jeg vel hatt et knallbra kort som varer et par år fremover? ser at GT har støtte for PCI-ex 2.0. tenker at jeg skal oppgradere HK senere og da kjøpe et med støtte for det. Men det kommer ikke på lager før 21.11 så jeg får vel vente litt da. Hvis ingen andre har noen bedre forslag? Hvis budsjettet rekker det, så er 8800GT det beste valget. Med det skjermkortet kan du kjøre alt på full grafikken nå til dags. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Etter litt mer research så blei jeg usikker igjen Ser at ATI snart skal lansere HD 3870\3850 til prisene ca 1800-1900 på 3870 og rundt 1400-1500 på 3850. HD 3870 skal vistnok konkurrere mot 8800GT. og prisen er litt billigere + at det har støtte for alle de nye features! Tror nesten jeg skal vente litt å se når det kommer ut benchmark-tester av HD 3870 og se om det er et bedre kort til prisen. Man får jo aldri tid til å få kjøpt seg et skjermkort! så fort man har funnet seg et så er det noe bedre like rundt om hjørnet.. men slik er det vel bare med skjermkortmarkedet idag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå