Peter_Lynch Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Bruker de mere olje får de kjeft av Europa for å slippe ut co2 og dreper fattige i fattige land. Bytter de ut olje med bioetanol truer OPEC med oljekrise (http://www.dn.no/energi/article1108911.ece?jgo=r2_l&WT.svl=nederstenergi). Forsåker de å bli uavhengi av OPEC med å sikre oljeforsyning i Irak, borre i Alaska og doble oljereservene får de kjeft. Hva skal USA gjøre? Ta finansielt selvmord og ødelegge verdensøkonomien så alle blir fattige og får ikke råd til mat og sulter? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg syns de skal begynne med å sparke Bush fra det hvite hus. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har du ikke allerede en tråd om det du ser som urettferdig kritikk av USA ? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg syns de skal begynne med å sparke Bush fra det hvite hus. Sorry mate, de kan ikke bare avsette en president sånn uten videre. Han er folkevalgt, og selv om han er upopulær, så vil han sitte frem til i 2008 da han må gå av uansett hva. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 det er ikke alle som er enige i at han er folkevalgt. Uansett er det samme hvem som er president der borte. Det gjør ingen stor praktisk forskjell, bare han gjør som han blir fortalt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg likte emnet: "Alt USA gjør er galt" Jepp å stoppe en massaker i 2nd verdenskrig var også galt.... Vi bør snakke tysk, vi.... Endret 10. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 det er ikke alle som er enige i at han er folkevalgt. Det er heller ikke alle som er enige at facisme og undertrykkelse er en dårlig ting. Selv om noen ikke er enig i noe, betyr ikke det at det ikke er sant. Han er folkevalgt, og han har blitt det to ganger. Live with it! Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg syns de skal begynne med å sparke Bush fra det hvite hus. Sorry mate, de kan ikke bare avsette en president sånn uten videre. Han er folkevalgt, og selv om han er upopulær, så vil han sitte frem til i 2008 da han må gå av uansett hva. Ikke sånn uten videre, men presidenten kan stevnes og dømmes fra embedet sitt (du har kanskje hørt om impeach Cheney/Bush-bevegelsen; i følge wiki er et forslag om å stevne visepresident Dick Cheney under behandling). Om det var flertall for det og de fant god nok grunn (og det skulle jeg mene ikke skulle være så vanskelig) kan de altså sparke Bush. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 det er ikke alle som er enige i at han er folkevalgt. Han er folkevalgt, og han har blitt det to ganger. Live with it! valget i 2000 var korrupt, og det er mye som tyder på at valget i 2004 var det samme. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 det er ikke alle som er enige i at han er folkevalgt. Han er folkevalgt, og han har blitt det to ganger. Live with it! valget i 2000 var korrupt, og det er mye som tyder på at valget i 2004 var det samme. Bevis? Høres ut som en konspirasjonsteori. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ballemannen er så langt jeg har sett med på de fleste konspirasjonsteorier. Det er fristende å ta slike enkle og tilsynelatende logiske forklaringer som god fisk, men sannheten er at det er litt mer komplisert enn hva konspirasjonsteoriene vil ha det til. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Bruker de mere olje får de kjeft av Europa for å slippe ut co2 og dreper fattige i fattige land. Bytter de ut olje med bioetanol truer OPEC med oljekrise (http://www.dn.no/energi/article1108911.ece?jgo=r2_l&WT.svl=nederstenergi). Forsåker de å bli uavhengi av OPEC med å sikre oljeforsyning i Irak, borre i Alaska og doble oljereservene får de kjeft.Skjønner ikke hva som er så spesielt med USA i denne sammenhengen. I DN-artikkelen står det "vestlige land" og det inkluderer Europa. Borring i Alaska blir kritisert pga. miljøhensyn, ikke ulikt det det snakkes om i Barentshavet. Og så står det vitterlig biodrivstoff i artikkelen, ikke bioetanol. Biodrivstoff er et videre begrep som omfatter mer enn bare bioetanol. Sistnevnte er en elendig løsning på CO2-problemet, og bør avsluttes snarest. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Bruker de mere olje får de kjeft av Europa for å slippe ut co2 og dreper fattige i fattige land. Bytter de ut olje med bioetanol truer OPEC med oljekrise (http://www.dn.no/energi/article1108911.ece?jgo=r2_l&WT.svl=nederstenergi). Forsåker de å bli uavhengi av OPEC med å sikre oljeforsyning i Irak, borre i Alaska og doble oljereservene får de kjeft. Hva skal USA gjøre? Ta finansielt selvmord og ødelegge verdensøkonomien så alle blir fattige og får ikke råd til mat og sulter? USA kan jo begynne med å slutte å opptre som de eide verden alene. Selvfølgelig skal de få ha muligheten til å utvikle seg de og, men de trenger ikke å opptre som en kolosal egoist. Når de kommer med uttalelser som "Amerika gjør som Amerika vil" og "Vi gir blaffen i hva folk i Europa mener" sier det seg selv at de ikke kan regne med positiv respons hele tiden. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ta finansielt selvmord og ødelegge verdensøkonomien så alle blir fattige og får ikke råd til mat og sulter? Kapitalisme er en fin fin fiffig ting; Det finnes ingen andre systemer hvor kua jeg aler opp plutselig blir verdiløs. Jeg mener... Alle blir fattige og ikke får råd til mat og sulter? Så lenge vi ikke produserer for lite mat er det ingen som kan sulte... med mindre man tviholder på kapitalismen, selvsagt, og tvinger bøndene til å produsere til spottpris slik at overklassen kan få spise like godt som før. Ingen land i vesten mangler mat, selv om de slutter å importere. Det ville nok vært synd om folk måtte spise sild i statene, men lidd noen "nød" i etiopisk forstand ville de absolutt ikke. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jepp å stoppe en massaker i 2nd verdenskrig var også galt.... Vi bør snakke tysk, vi.... Så hva USA gjorde 60 år siden forsvarer handlinger de gjør nå ? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Kapitalisme er en fin fin fiffig ting;Det finnes ingen andre systemer hvor kua jeg aler opp plutselig blir verdiløs. Jeg mener... Alle blir fattige og ikke får råd til mat og sulter? Så lenge vi ikke produserer for lite mat er det ingen som kan sulte... med mindre man tviholder på kapitalismen, selvsagt, og tvinger bøndene til å produsere til spottpris slik at overklassen kan få spise like godt som før. Ingen land i vesten mangler mat, selv om de slutter å importere. Det ville nok vært synd om folk måtte spise sild i statene, men lidd noen "nød" i etiopisk forstand ville de absolutt ikke. Dette er jo bare meningsløst babbel. Grunnen til at f.eks. bønder i utviklingsland sliter bigtime er på grunn av oversubsiderte bønder i europa og USA. Og hvis det er én ting som IKKE er kapitalisme, så er det subsidier. Endret 11. november 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jepp å stoppe en massaker i 2nd verdenskrig var også galt.... Vi bør snakke tysk, vi.... Så hva USA gjorde 60 år siden forsvarer handlinger de gjør nå ? Ingenting forsvare USAs handling i Irak, men å kost alt med en fei, er drøyt. Greit nok at USA, har en ape i presidentstolen. Ellers har USA holdt noe lunde "stabilitet" i verden, med sin egen interesse i behold, selvsagt.... De fleste har vel glemt at USA stoppet en massaker i balkan. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Bevis? Høres ut som en konspirasjonsteori. Ballemannen er så langt jeg har sett med på de fleste konspirasjonsteorier. Det er fristende å ta slike enkle og tilsynelatende logiske forklaringer som god fisk, men sannheten er at det er litt mer komplisert enn hva konspirasjonsteoriene vil ha det til. 2000 2004 les her også mer stoff for ignorante fjols som avfeier alt de ikke er enige i som konspirasjonsteorier Hvis dere tar dere tid til å lese dette eller dette eller dette, så kan det hende dere tenker dere om neste gang dere skal rakke ned på andres meninger. Mer om stemmemaskinene , og her "The people who cast the votes don’t decide an election, the people who count the votes do." - Joseph Stalin, Communist dictator "The authority of the Führer has now been wholly established. Votes are no longer taken. The Führer decides." - Joseph Goebbels, Nazi Propaganda Minister "The election is over. We won." (Reporter's voice - "How do you know that?") "It's all over, but the counting. And we'll take care of the counting." - U.S. Congressman Peter King (R-NY), before the 2004 election Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Bevis? Høres ut som en konspirasjonsteori. Ballemannen er så langt jeg har sett med på de fleste konspirasjonsteorier. Det er fristende å ta slike enkle og tilsynelatende logiske forklaringer som god fisk, men sannheten er at det er litt mer komplisert enn hva konspirasjonsteoriene vil ha det til. 2000 2004 les her også mer stoff for ignorante fjols som avfeier alt de ikke er enige i som konspirasjonsteorier Hvis dere tar dere tid til å lese dette eller dette eller dette, så kan det hende dere tenker dere om neste gang dere skal rakke ned på andres meninger. Mer om stemmemaskinene , og her "The people who cast the votes don’t decide an election, the people who count the votes do." - Joseph Stalin, Communist dictator "The authority of the Führer has now been wholly established. Votes are no longer taken. The Führer decides." - Joseph Goebbels, Nazi Propaganda Minister "The election is over. We won." (Reporter's voice - "How do you know that?") "It's all over, but the counting. And we'll take care of the counting." - U.S. Congressman Peter King (R-NY), before the 2004 election For å være ærlig orker jeg rett og slett ikke lese gjennom alt det der. Det fins grenser for hvor interessert jeg er i amerikansk politikk. Det lille jeg leste gjennom sa meg at det liknet på en konspirasjonsteori. Hvis du kan peke meg rett inn på noen konkrete bevis isteden for slike ting som at: "Det ER mulig at man kan jukse", så vil jeg revurdere det. Det virker som en spennende sak, men uten virkelige bevis har jeg ingen grunn til å tro på det. Unnskyld hvis du ble støtet. Endret 11. november 2007 av Mynotir Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jepp å stoppe en massaker i 2nd verdenskrig var også galt.... Vi bør snakke tysk, vi.... Så hva USA gjorde 60 år siden forsvarer handlinger de gjør nå ? Ingenting forsvare USAs handling i Irak, men å kost alt med en fei, er drøyt. Greit nok at USA, har en ape i presidentstolen. Ellers har USA holdt noe lunde "stabilitet" i verden, med sin egen interesse i behold, selvsagt.... De fleste har vel glemt at USA stoppet en massaker i balkan. Igjen så klarer du å prestere å vise til eldre saker. Vi snakker om idag med dagen styre, og hva de gjør. Jeg har selv studert i Usa og hadde fryktelig fint der og liker landet godt på generell basis. Men igjen det skal ikke stoppe oss fra å kritisere ting idag grunnet de gjorde noe heroisk for mange år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå