jorgenhm Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hei. Har hatt ett problem lenge nå, og finner selv ikke noen åpenbar løsning. Det dukker opp rare grønne og rosa striper over skjermen titt og ofte. Se skjermbilde, så ser dere hva jeg mener Det kan dukke opp når som helst men mest: 1) Når jeg ser på video i både fullskjerm og vanlig. Hvis jeg trykker pause/play forsvinner de men kommer raskt tilbake. 2) Under scrolling på visse websider, som i skjermdumpen. Da kan jeg ofte bare scrolle ned 1 side, også blir det borte. Specs: Dell 2407WFP lcd-skjerm, 1920x1200 tilkoblet med DVI. PowerColor X800XL skjermkort. Windows XP SP2. Jeg har forsøkt å koble skjermen til en bærbar PC, og da var ikke problemet der. Har dermed utelukket at det er noe galt med skjermen. Det er heller ikke et varmeproblem. Har rengjort i PC-en, og skjermkortet blir ikke spesielt varmt. Kan det være skjermkortet eller software-relatert? Det hjelper ikke å bytte DVI kontakt på skjermkortet. Er det en måte jeg kan kjøre windows eller annet enkelt OS for å undersøke om det kan hjelpe med en reinstall av alt? Greit å slippe å legge inn windows på nytt bare for å oppdage at det ikke hjelper. Håper noen har et forslag til hva som kan være galt. Endret 10. november 2007 av jorgenhm Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg har noenlunde samme problem med mitt gamle 7900GTX. Satt det inn i en nyformatert PC og problemet var det fortsatt. Eneste forskjellen er vel at jeg har masse prikker på random steder på skjermen, som blir "dratt" nedover og former seg som streker... Scroller jeg litt opp og ned så blir de borte. En annen ting er at om jeg ser på film så fryser PC-en helt etter 1-2min (mediaspilleren bruker 100%, prøvd vlc, mediaplayer osv..). Kjører jeg 3Dmark blir det bluescreen. Så min konklusjon er at det sannsynligvis det er kortet ditt det er noe galt med. edit: Regner med at du har oppdatert drivere? Endret 10. november 2007 av Habitats Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det høres ut som om begge dere har et skjermkort som har begynt å takke for seg. Hadde et 7900GT som begynte med noen få prikker på skjermen, som endte med totalkrasj av skjermdriver. Bytte til nytt kort endte med knallbilde. Første forsøk dere bør prøve er å fjerne driver, reboote og reinstallere siste versjon. Noen ganger vil du få artifacts grunnet drivere som har feilet. Funker ikke dette, er dessverre sjansen stor for at skjermkortet ditt synger på siste verset, og du bør begynne å sette av penger til en arvtaker... Dessverre er det slikt ofte. Sjekk også om det er fullt av støv i kjøleren på skjermkortet. Det fant jeg ut at det var, selv om det ikke var overopphetet ved bruk. Dette KAN være en medvirkende årsak. Selv skal jeg putte det nye skjermkortet mitt inn i vannkjølingssløyfen min, så det bare er ett viktig sted å sjekke for støv Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Teorien om at skjermkortet er kaputt virker sannsynlig. Har lagt inn nyeste driver (flere ganger). Det er som sagt ikke støv, eller varme som er problemet. Skjermkortet er 2,5 år gammel, så garanti er vel bare å glemme? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Skjermkort som er problemet. Hadde samme problemet med XFX 7900GT'n min. Sendte tilbake til komplett og fikk igjen penga. EDIT: Hadde akkurat samme problem som Habitats beskriver først. (Ikke det med at videoavspilling fryser) Endret 11. november 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå