pulse Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har akkuratt installert ubuntu server, og etter at maskinen har idlet litt, så skrur skjermen seg av. Jeg har prøvd og disable all form for power management i bios, men alikevel skjer dette. Hvordan får jeg den til og slutte med det? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva sier "Power Managment" om å ikke skru av skjermen etter en viss tid da? "Screensaver" kan du også deaktivere. Tror ikke du må i bios for å konfigurere hvordan desktopen din skal fungere. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er dette en server med bare kommandolinje, eller har du også installert et skrivebordsmiljø? (Gnome, KDE, etc) ? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Er dette en server med bare kommandolinje, eller har du også installert et skrivebordsmiljø? (Gnome, KDE, etc) ?Dette er en server med bare kommando linje. Bios sier: "Power management: Disabled" men har prøv med manuell og, og satt alt på "always on". Samme skjer Edit: Nesten litt artig at en med tux tatoo for hjelp av en med windows (tegning, tatto?) for og sette opp linux Endret 10. november 2007 av pulse Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det er bare litt cut-n-past i Gimp - skulle egentlig hatt Tux der, men det ble for lite plass, så han måtte stå på siden. Det skal ingen windowstatoo i fjestet mitt. Jeg hadde det samme problemet, men løste den ved å koble fra skjermen og bruke ssh, så jeg lurer egentlig på det samme, men det er vanskelig å søke etter "feilmeldingen" Lenke til kommentar
pulse Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg hadde det samme problemet, men løste den ved å koble fra skjermen og bruke ssh, så jeg lurer egentlig på det samme, men det er vanskelig å søke etter "feilmeldingen"mhm, men fat noen spor da jeg spurte på smoothwall forumet. Og etter en liten google søk på det jeg fant der, kom jeg frem til denne siden: http://www.linuxdevcenter.com/linux/cmd/cm...?path=s/setterm Har akkuratt tastet inn: setterm -blank 0 Så får vi se da, om det samme problemet fortsetter og dukke opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå