Gå til innhold

Fotorealistisk bilde. Falskt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ekte nok ut på skjerm, hadde vært interessant å sett det på trykk eller i høy oppløsning.

Oppløsningen er så høy at man kan se ørsmå hår i ansiktet, både forfra og i siluett. Hvis noen hadde greid og overbevise meg om at dette bildet ikke skulle være et fotografi, så ville jeg i hvertfall avvist at det kunne lages på under en måned.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett bildet har jeg bare en ting å si: I couldn't care less....

Godt at det er noen som sier det også PM, henger meg på deg i den saken. Før fotografiet kom, imiterte man realismen i kunsten, men å gjøre det i dag blir bare en teknisk øvelse, og sånn sett ren kitsch med stor K.

Lenke til kommentar

Om han sier det er ekte så er han veldig flink, hadde det ikke vært for at det sto på sida, ville jeg trodd det var et foto.

Men er gubben idiot eller? Hvorfor bruke 70 timer på å male noe, som man får likt resultat om man tar et bilde? Da er det vel mer fornuftig og bruke 3 timer på å ta bildet og ta seg en 67timers lang spisepause?

Lenke til kommentar

Så selv det bildet for noen uker siden og det er under enhver tvil at man må væe ekstremt dyktig for å lage noe slikt. Men som nevnt, hadde vært interessant og sett originalen som var malt, han sier selv at endel del "feil" blir skjult av PC'ns oppløsning.

Lenke til kommentar

Ja, det er ekte. Og for dei som ikkje forstår ka poenget er, så er dette gjort både som utfordring og for å bedre teknikken deira. Ser ikkje problemet med det, eller kvifor ein skal meine det er bortkasta tid. Mange forstår ikkje at resultatet ikkje nødvendigvis behøver å vere målet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...