Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prøvde oppdatere BIOS, men det gjekk til h.......

Anbefalte innlegg

Som HEE sier, du er i en recovery mode på BIOSen din. Den vil da automatisk lete etter en diskett med BIOS-filen. Du har ikke reklamasjon, da dette kun skjer ved feil-flashing av BIOS.

Da må eg vell ha A-disk(floppy) da? Den vill vell ikkje søke på nokon andre disker? CD-rom, USB penn?

Den går i syklus. Starter opp og eg får den feilmeldingen som eg starter tråden med og så reesetter den og samme feilmedlingen kommer på nytt. Dette gjør den heile tiden.

Tok ut batteriet i 15 minutter, men dette hjalp ikkje.

Spørr den etter floppy så må du nok bruke det ja. Viss det er som flere over sier at Biosen er i recovery modus så vil det ikke hjelpe å ta ut batteriet nei.

Diskettstasjon er ikke noe pes å skaffe, finner du ikke en i en gammel pc på en miljøstasjon eller lignende så er det ikke mer enn 74,- for en ny en, her f.eks Er ihvertfall billigere enn å levere hovedkortet på reperasjon. :)

EDIT: Burde stå noe om hvordan du skal gjøre det enten i manualen til hovedkortet, eller i en teksfil som fulgte Biosen, eller på nettsiden som du lastet ned biosen fra.

Man kan sette bios i forkant til og boote fra memory stick, og legge ny bios på mem stick.. Da slipper du floppy A disk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...