wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Får du ikke opp det der? Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Får du ikke opp det der? Menyen er lik, men det mangler alternativet for lage ein oppstartdisk i DOS (SUKK). Veit ikkje om Windows 2000 har andre valg. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Menyen er lik, men det mangler alternativet for lage ein oppstartdisk i DOS (SUKK). Veit ikkje om Windows 2000 har andre valg. Last ned bootdisk. Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Får du ikke opp det der? Eg er på jobben no og der var dette alternativet. Så nå har eg formatert med oppstart i dos. Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Får du ikke opp det der? Det ser ut for meg at autoexec.bat og config.sys ligger som skjulte filer. Korleis får eg desse fram? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ok, Fra kontrollpanel----folder options---Vis. Her kan du velge å vise skjulte systemfiler. Endret 11. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg er litt usikker om de feilmeldninger du får....men lurer på om du skal prøve følgende: -formatere din floppy disk....Gjør dette til en oppstartsdiskett for MS-DOS. Fra folder options...enable for vise systemfilene .. skjulte filer... osv. -Åpne den A:\ i explorer -slett den ...config.sys file og den autoexec.bat file. -kopiere inn ...de tre filene du har...ikke rename noe enda. -åpne den ..autoexec.bat...og fjerne de merket linjene: @echo off cls echo. start flashing BIOS ? pause AWFL826B W7010VM7.123 /Py /Sn /Cd /Cp /Cc /E /R og lagre da blir det: AWFL826B W7010VM7.123 /Py /Sn /Cd /Cp /Cc /E /R (eventuelt tilføye .exe på den awfl826b---slik..awfl826b.exe) Prøve å boote fra den. Hvis det er ikke plass på diskett når du kopiere de tre filene, så det er en god del filer som kan slettes i tillegg til config.sys og autoexec.bat, som...(keyb.com,mode.com alle keyboard.sys...) No har eg gjort det du skriver, men det står starting og så jobber den litt og spretter tilbake til starting. Slik driver den på. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 balder.zip Kopiere filene fra balder til A:. kun de der og prøve å boote. Klarer den å boote? Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 balder.zipKopiere filene fra balder til A:. kun de der og prøve å boote. Klarer den å boote? Skla dei legges inn på den disken som eg har dei 3 andre filene? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ja det kan du. Kontrollere hva har du i a:\ ? Endret 11. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ja det kan du. Kontrollere hva har du i a:\ ? Hallo! Eg får ikkje filene over da pakkeprogrammet til naboen ikkje er oppdatert. Eg prøvde å innstalere eit pkzip, men windowsen stoppet meg. Naboen husker ikkje passordet på maskinen da dette er ei maskin han har sluttet å bruke. Eg glemte å ta ut disketten på naboen maskin og da startet opp A: og fekk tilbakemelding at dette programmet var ikkje til dette naboens hovedkort. Rart at den ikkje vil starte på min maskin? Det er eit eller anna som gjør at den ikkje vil starte på maskinen. Eg har koblet ut harddiskene og DVD/CD rommene. Eg har ikkje prøvd med, men dette skal vell ikkje ha noko betydning? Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 No veit eg ikkje kva eg skal gjøre. Bootdisken kommer til eit vist punkt og så reesetter den. Slik driver den på i det uendelig. Er det fleire håpfulle knep som eg ikkje har prøvd? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Du kan prøve å rename bios filen til .bin og ikke .123, slik som det ble nevnt tidligere. Editere autoexec.bat-----dvs fjerne /R og behold resten. Du må editere biosfilen i autoexec til .bin. Kontrollere at command linje i autoexec samsvarer med de filene du har i a:. Dvs at hvis file i a:\ er balder.bin , så må filen skrives som balder.bin i autoexec og. Det gjelder for alle filer. Se hvordan den reargerer, hvilken feilmelding du får? Det er en option til, med en /F switch, men ikke prøve med den, før du har brukt alle muligheter. Du kan prøve å kontrollere hva du kan ha av switches med å åpne cmd...gå til a:\, og skrive AWFL826B.exe /? Endret 11. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Du kan prøve å rename bios filen til .bin og ikke .123, slik som det ble nevnt tidligere. Editere autoexec.bat-----dvs fjerne /R og behold resten. Du må editere biosfilen i autoexec til .bin. Kontrollere at command linje i autoexec samsvarer med de filene du har i a:. Dvs at hvis file i a:\ er balder.bin , så må filen skrives som balder.bin i autoexec og. Det gjelder for alle filer. Se hvordan den reargerer, hvilken feilmelding du får? Det er en option til, med en /F switch, men ikke prøve med den, før du har brukt alle muligheter. Du kan prøve å kontrollere hva du kan ha av switches med å åpne cmd...gå til a:\, og skrive AWFL826B.exe /? Eg har ingen muligheter å skrive CMD da maskiner ikkje starter opp! Når det gjelder forandring på navn til.BIN så var det ingen forandringer. Ingen feilmelding. Det står "STARTING" og så reesetter den og prøver på nytt. Slik driver den på i de uendelige. Tatt også vekk /R, men har ikkje prøvd uten /F Er det håp enda? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Du kan åpne cmd på den maskin du sitter nå, og kjøre den flash filen din med /?. Du behover ikke å lese filen fra den floppy, men fra der du har lagret den når du lastet den ned. Jeg lurer på det og, om vi får linken og serie nr ,slik at vi ser at du har lastet ned riktig filer, og om det er noe annet å lese der, vedrørende bios ? Endret 11. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Du kan åpne cmd på den maskin du sitter nå, og kjøre den flash filen din med /?. Du behover ikke å lese filen fra den floppy, men fra der du har lagret den når du lastet den ned. Jeg lurer på det og, om vi får linken og serie nr ,slik at vi ser at du har lastet ned riktig filer, og om det er noe annet å lese der, vedrørende bios ? Fekk du serienummeret? Endret 11. november 2007 av balder Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det er det jeg får i cmd med awfl826b.exe /? Det er ikke mye hjelp å hente fra medion ellers. Hvis du da prøver: -rename awfl826b.exe til awdflash.exe -rename bios file til .bin extention editere autoexec med riktig navn--- og prøve neste forsøk....editere autoexec med å tilføye /f i tillegg til andre: her er jeg usikker om resultater, så du må avgjøre det. Er det noe forandring, eller er det umulig? Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det er det jeg får i cmd med awfl826b.exe /? Det er ikke mye hjelp å hente fra medion ellers. Hvis du da prøver: -rename awfl826b.exe til awdflash.exe -rename bios file til .bin extention editere autoexec med riktig navn--- og prøve neste forsøk....editere autoexec med å tilføye /f i tillegg til andre: her er jeg usikker om resultater, så du må avgjøre det. Er det noe forandring, eller er det umulig? Ingen forandring. La til /F også. Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Viss eg sender inn maskinen på reklamasjon og seier at den ikkje vil starte. Kva vil verkstedet sei da? Når eg har dratt ut ledningene på harddiske og DVD så har eg kun dratt ut ledningen på shølve enheten. Eg har ikkje tatt ut ledningen fra hovedkortet. Skal vell ikkje ha betydning? Endret 11. november 2007 av balder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå