Gå til innhold

Rå go-kart motor!


FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg fant om den var dette:

This miniature four-stroke V8 engine has a 1.000-inch bore, 0.900-inch stroke, 9:1 compression ratio, 12,000rpm max., rotary sliding vanes (supercharger), dual WALBRO carbs, dual electronic ignition, and a two stage dry sump oil system.

 

 

Vil selv gjette på 40-60hk og lavt dreiemoment pga størrelsen.

Lenke til kommentar
ja men jeg skjønner ikke hvorfor ferrari har laga den i 4 takter uansett når 2 takteren er raskere og mye fetere lyd

Akkurat lyden er en smakssak, men her er noen grunner til at 4 takter er bedre:

 

Two-stroke engines don't last nearly as long as four-stroke engines. The lack of a dedicated lubrication system means that the parts of a two-stroke engine wear a lot faster.

 

Two-stroke oil is expensive, and you need about 4 ounces of it per gallon of gas. You would burn about a gallon of oil every 1,000 miles if you used a two-stroke engine in a car.

 

Two-stroke engines do not use fuel efficiently, so you would get fewer miles per gallon.

 

Two-stroke engines produce a lot of pollution -- so much, in fact, that it is likely that you won't see them around too much longer.

The pollution comes from two sources. The first is the combustion of the oil. The oil makes all two-stroke engines smoky to some extent, and a badly worn two-stroke engine can emit huge clouds of oily smoke. The second reason is less obvious but can be seen in the following figure:

 

 

Sakset rett fra howstuffworks.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Kjører en 125 ccm lovlig gokart, den gjør 0-100 på 2,7 sek, det tilsvarer en ultimate gtr, og den går fortere 0-60 enn en f1 bil.

Syntes det er fort nok jeg.(Du kan lett dreve den til å gå i godt over 200, kanskje 300 om du drever den som kartene uten gir)

 

V8eren var jo kul den

Endret av -maXter-
Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.

Hvorfor skal ikke denne kunne yte 200-300HK når originalen lar seg trimme til 1200HK?

Vi snakker tross alt ikke om levetid her og motoren er en V8 med kompressormating.

Så lenge man ikke snakker om driftstid så er det bare å mate på med trykk og da er det nesten bare himmelen som er begrensningen her inntil det smeller.

 

40-60HK får man jo på en 500-600ccm endunkers motorsykkelmotor med forgasser.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Kjører en 125 ccm lovlig gokart, den gjør 0-100 på 2,7 sek, det tilsvarer en ultimate gtr, og den går fortere 0-60 enn en f1 bil.

Syntes det er fort nok jeg.(Du kan lett dreve den til å gå i godt over 200, kanskje 300 om du drever den som kartene uten gir)

 

V8eren var jo kul den

 

Du snakker om at ultimate gtr går fortere 0 - 60 enn en F1 eller?

Jeg kjører KZ2 selv og... Vel er en plass mellom 50 og 60 hester... Du skal ha en lang flystripe for å få den opp i 2-300.... 200 kanskje, men 300 klarer ikke hestene å motstå luftmotstanden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...