Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en ser ikke DVD-stasjonene


Anbefalte innlegg

Hei,

PC-en min finner ikke DVD-stasjonene mine... Det er to BenQ brennere (DW1640 og DW1650) som er koblet til gjennom IDE. De har fungert helt fint før, men nå i det siste har de bare vært tilgjengelige avogtil. Det har tidligere funka å bare restarte PC-en for at de skal bli synlige i Min datamaskin, men nå virker ikke det heller som det funker.

 

De er heller ikke synlige i enhetsbehandlingen.

 

Noen som vet hva som er galt?

 

Takk for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

PC-en min finner ikke DVD-stasjonene mine... Det er to BenQ brennere (DW1640 og DW1650) som er koblet til gjennom IDE. De har fungert helt fint før, men nå i det siste har de bare vært tilgjengelige avogtil. Det har tidligere funka å bare restarte PC-en for at de skal bli synlige i Min datamaskin, men nå virker ikke det heller som det funker.

 

De er heller ikke synlige i enhetsbehandlingen.

 

Noen som vet hva som er galt?

 

Takk for all hjelp ;)

 

 

Gå til enhetsbehandling og se om det er noen utropstegn.

 

Om det er, så finner du driveren til den enheten og last ned, installer bla bla.

 

Prøv det.

Lenke til kommentar
Det virket ikke det heller... Det eneste som skjedde etter å slette de to registernøklene var en ny feilmelding i iTunes :p

 

 

Og du er sikker på at det er kobla riktig?

Ja, jeg har ikke gjort noen endringer på tilkoblingene til disse siden jeg bygde maskinen.

 

Jeg prøvde også å søke etter dem i BIOS, men, forutsatt at jeg gjorde det riktig, så fant jeg ingenting nytt.

 

Jeg prøvde også å gjenopprette de registernøklene og slette verdiene (slik at de ble tomme).

 

Ikke så mye som ser ut til å funke.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Litt lenge siden sist, men jeg kommer med noen oppdateringer...

 

Jeg har tatt ut den ene stasjonen og plugget den til via en USB-adapter og det funker helt fint (utenom at lydkortet og denne adapteren ikke liker hverandre så godt så lydkortet sender suselyder til høyttalerne når den er kobla til, men det var en annen sak.. :p)

 

Det er også avogtil at jeg kan se den stasjonen som fortsatt er tilkoblet, men da er jeg plaget av høy CPU-bruk av Hardware Interrupts (iflg. Process Explorer). Kan det være en sammenheng? Siden jeg kun kan se stasjonen når Hw Interrupts bruker mye cpu, og når det ikke bruker cpuen så er stasjonen usynlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...