Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hallo. Har en oppgave i matte som jeg ikke skjønner, og jeg er ikke den beste i det faget. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med denne oppgaven som står nederst? Oppgave 1 Regn ut Arealet og omkretsen av figurene: a) Rettvinklet trekant: AB= 6cm, BC= ?, AC= 4cm b) Rektangel: Lengde= 8,0cm, bredde= 4,5cm. c) Sirkel: Diameteren er 10cm. Skal løses i Excel, så fint om noen hjelper med meg å forklare hva jeg gjør da;) Betyr mye for vis noen gidder å hjelpe Endret 10. november 2007 av Raste Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tegn alle figurene på et ruteark så du får sett dem med egne øyne. Bruk formlene for areal og omkrets (som sikkert står i boka di) og sjekk at utregningene stemmer med figurene du har tegnet. I excel kan du f.eks. skrive formelen for arealet til figuren i en celle, så skrive opp høyden/grunnlinjen/diameteren i andre celler, og så utføre beregningene ved å multiplisere eller dele disse cellene med hverandre. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ok, takk for hjelpen. Har ikke bok, men har bare et ark med oppgavene. Men skal teste det du sa, så får jeg se om jeg greier det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå