FnoFFen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kontaktet en fotobutikk og ønsket en fjernutløser til 40D. Han skaffet meg en RC-1. Til min store skuffelse får jeg ikke denne til å virke med kameraet. Det står i bruksanvisningen at jeg skal sette på "fjernutløsningsfunksjonen" på kameraet. Dette finner jeg ikke noe av på 40D - ikke et ord står om dette i bruksanvisningen heller. Stemmer det at RC-1 ikke skal virke sammen med 40D? (at altså fotohandleren har lurt meg). Ved å sjekke finner jeg ikke oppgitt at 40D skal virke med RC-1 (heller ikke 30D eller 20D). I så fall: hva skal til for å fjernutløse 40D trådløst? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hvis jeg ikke er helt på jordet så passer ikke RC-1 til XXD serien. Til XXD serien trenger du LC-5 og den er betraktelig mye dyrere. Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Hvis jeg ikke er helt på jordet så passer ikke RC-1 til XXD serien. Til XXD serien trenger du LC-5 og den er betraktelig mye dyrere. LC-5 til vanvittige 3300 kroner? Er det virkelig eneste mulighet? Det er jo ELENDIG! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Ser ut som du ikke har noe annet valg, min gode mann. Har selv et 20D og har samme "problemet" som deg. Alternativet er kabel såklart, da kan du bruke RS-80N3 eller TC-80N3. LC-5 koster forresten mye mindre på Ebay og i tillegg så er det en gunstig dollarpris. Edit: Har en litt artig historie ang. LC-5, var innom en fotobutikk i Sandvika og spurte om pris på den. Jenta i kassa hadde den ikke inne, men hun mente at den kunne nå ihvertfall ikke koste mer enn en 100,- "Bestill 2 sånne til meg" sa jeg til henne (Visste jo den var mye dyrere) Hun ble ganske rød og stille da hun sjekket prisen på den... Endret 10. november 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 LC-5 til vanvittige 3300 kroner? Er det virkelig eneste mulighet? Det er jo ELENDIG! fortvil ikkje: ebay har svaret: denne eller: denne Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Litt OT, men der gikk jeg på en smell og bestilte en slik.... http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote-Contro...1QQcmdZViewItem Takk for tipset. Endret 10. november 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kontaktet en fotobutikk og ønsket en fjernutløser til 40D. Han skaffet meg en RC-1. Til min store skuffelse får jeg ikke denne til å virke med kameraet. Det står i bruksanvisningen at jeg skal sette på "fjernutløsningsfunksjonen" på kameraet. Dette finner jeg ikke noe av på 40D - ikke et ord står om dette i bruksanvisningen heller. Stemmer det at RC-1 ikke skal virke sammen med 40D? (at altså fotohandleren har lurt meg). Ved å sjekke finner jeg ikke oppgitt at 40D skal virke med RC-1 (heller ikke 30D eller 20D). I så fall: hva skal til for å fjernutløse 40D trådløst? Jeg ville tatt en titt på MicroSync fra Tamrac, koster 3000 hos ddmr.no og da får man trådløs blitsstyring på kjøpet. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hvis det er noen trøst så har nikon akkurat samme idiotiske system på D200 og oppover, på "amatørkameraene" kan man bruke en billig ML-3 til under 200,- men på de dyrere "halvproff/proff" kameraene har de spart de få kronene en slik IR mottaker koster og man må kjøpe en mye dyrere løsning.. *sukk* Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 LC-5 til vanvittige 3300 kroner? Er det virkelig eneste mulighet? Det er jo ELENDIG! fortvil ikkje: ebay har svaret: denne eller: denne Puh! Takk for tipset. Dette er jo uorginale saker - vet man sikkert at slik virker stabilt? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Puh! Takk for tipset. Dette er jo uorginale saker - vet man sikkert at slik virker stabilt? Dette er nokså enkel elektronikk, det burde ikkje vere noko å seie på stabiliteten. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg er på utkikk etter noe liknende til 30D. 3000kr er for mye. 300 hadde vært mer passende. Linkene over fungerer ikke lenger. Hva anbefales? For ordens skyld så har jeg: Canon 30D Sigma EF-500 DG Super blitz Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote-Contro...idZp1638Q2em122 Denne ligner stygt på den jeg kjøpte. Den fungerer fint ennå, og den er betraktelig myr billigere enn Canon sin original. Søk på Wireless remote controller for Canon XXX på eBay Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote-Contro...idZp1638Q2em122 Denne ligner stygt på den jeg kjøpte. Den fungerer fint ennå, og den er betraktelig myr billigere enn Canon sin original. Søk på Wireless remote controller for Canon XXX på eBay OK, takk Hvor langt rekker den og hvilke funksjoner er tilgjengelig? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote-Contro...idZp1638Q2em122 Denne ligner stygt på den jeg kjøpte. Den fungerer fint ennå, og den er betraktelig myr billigere enn Canon sin original. Søk på Wireless remote controller for Canon XXX på eBay OK, takk Hvor langt rekker den og hvilke funksjoner er tilgjengelig? Ifølge produsent så skal den rekke 100 meter ved fri sikt. 3 funksjoner, vanlig, bulb og seriebilder. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Høres bra ut. Setter en slik på handlelista tenker jeg.... om ingen andre har innvendinger eller alternativer? Lenke til kommentar
aob Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fant radiostyrt fjernkontroll på eltesfoto.com de går på canon 10d-20d osv går også på nikon d200-d300 pris kr498,- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fungerer ikke RC-5 til 40D? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Altså.. Er det snakk om en infrarød fjernutløser til Nikon til 3300,-!? En simpel infrarød fjernkontroll med to-tre knapper/funksjoner til 3300,-?!? Og som ikke har en magifunksjon som gjør alle bilder PERFEKTE??? Disse går det jo tilogmed an å lage selv om en har litt greie på elektronikk. Mitt råd vil være som mange andre; ebay! Edit: Sorry. Leste D40 Endret 14. april 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Fungerer ikke RC-5 til 40D? nope. er ikke ir-mottaker på xxD-serien, kun xxxD-serien melkekartong: radiosender og mottaker mener jeg, ikke ir og jeg har canon Endret 14. april 2008 av Crazysteps Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Kjøpte en Phottix remote til min D300 på ebay og den var så billig at den kom under momsgrensa. Faktisk så billig at det er rart at den virker :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå