suuhoo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei For en stund siden brukte jeg s-video kabel til å se film på tv fra min bærbare msakin. Alt funket perfekt. Men i går da jeg skulle se en ny film, var alt bare svart hvit. Prøvde på alle tre tvne vi har i huset, men det var svart hvitt over alt. Hva skal jeg gjøre for å få tilbake fargene igjenn?? Er det feil med kabelen, eller maskinen min? Håper på å få hjelp!! Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei, Hvis det har fungert på samme TV før, med samme ledninger etc. så er det mest sannsynelig at PC-en står innstilt på NTSC, som er det amerikanske TV-systemet... Vi i Norge bruker Pal-G eller Pal-B... Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hei, Hvis det har fungert på samme TV før, med samme ledninger etc. så er det mest sannsynelig at PC-en står innstilt på NTSC, som er det amerikanske TV-systemet... Vi i Norge bruker Pal-G eller Pal-B... Ok, men hvodan stiller jeg det tilbake til PAL?? Har en acer aspire 5920G. Og når jeg først er i gang med spørringen. Hvordan får jeg lyd til å gå igjennom s-video kabelen? (hvis det går an??) Endret 19. november 2007 av hondaxrl Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det varierer... Bare trykk deg rundt inne i innstillignene til skjermkortdriveren og se om du finner noe om tv output eller NTSC, PAL osv. Lyd blir ikke overført via S-video, så da må du ha en kabel fra lydkortet til tven... F. eks en SLIK en... Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 har nå surret lenge rundt om kring på maskinen min, men ikke funnet ut hvor jeg skifter til PAL. Er det ingen som vet hvordan jeg skifter til PAL?? Har forsøkt å reinstallere driverne til skjermkortet. PS!! har en Acer aspire 5920G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå