Gå til innhold

Skriver program til server

kjeholth

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer når det gjelder programmer man kan legge på serveren for å logge alt av utskrifter i nettverket?

Trenger et program på jobben som kan "styre" printerene, logge utskrifter, begrense antall sider/utskrifter for hver enkelt bruker o.l.

Pris spiller liten/ingen rolle.

På forhånd takk

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan OS kjører du? I eventviewer 2000/xp kan du se i System log hvem som har skrevet ut hv, når tid detter gjort og på hvilken skriver de skrev det ut på... Det har ingen funksjoner utover det, men hvis du først vet hvem som skriver ut mye tull, så kan du jo påvirke dem(trusler ol. :D ). Kan jo også begrense rettigheter for hvem som kan bruke skriveren. Anyway, kunne også tenkt meg ett slikt program, men jeg betaler ikke ett rødt øre for det. Har ikke SÅ bruk for det....

Lenke til kommentar

Vi kjører 2k server. Det er jo greit nok at en kan se utskrifter i event log'en, men vi har +500 brukere, så det kan bli litt tungvint å gå igjennom loggen. Hadde vært kjekt med en katalogiserings funksjon, og sånn at vi kan se all info om hver enkelt bruker.. :woot:

Lenke til kommentar

hehe, jo det er sant. Hvordan arbeidsplass er det snakk om? Skole eller noe slikt. Jeg jobber som lærling på en vgs i tromsø, og her har vi ca. 600brukere.. Har ikke noe særlig problem med misbruk av utskrifter, selv om det av og til er noen uvitende folk som trykker litt for mange ganger på skriv ut-knappen... :smile:

Lenke til kommentar

lærling på vgs. her også ja.. 5-600 brukere. er ikke noe stort problem her heller, men det er jo som kjent en haug brød-huer på alle skoler. og skriverne blir brukt til en masse de ikke skal, pluss det med å trykke på skriv-ut for mange ganger..

:grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...