Gå til innhold

NGT krever ruter som vi betalte for tilbake


Fruktkake

Anbefalte innlegg

For et år siden byttet vi til NGT, og vi kjøpte en (elendig) trådløs ruter til kr 500 hos de. De har dødd som fluer, og vi er nå på vår tredje. Nå bytter vi til Ventelo og NGT krever ruteren tilbake.

 

Ruteren du har fra oss er en leieruter, og er NextGenTels eiendom. De 500,- var et engangsgebyr for å få tjenesten "Trådløs Ruter" fra oss. Dette innebærer at istedetfor å kjøpe en stk ruter til kr 500 (Som da ville vært deres ansvar å skaffe ny hvis den ble ødelagt), så er dette en leieavtale, der NextGenTel sender en ny trådløs ruter hver gang ruteren må skiftes, uten at kunden trenger å kjøpe en ny ruther hver gang.

 

For noe tull dette er. Dette har de vel skrevet med liten skrift. Har jeg noen rettigheter her? Vil nødig gi opp en ruter. Jeg mener vi kjøpte en ruter, ikke en "tjeneste" (som har fungert veldig dårlig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som du har en sak her. Jeg leste igjennom vilkårene, og det står ingenting om at routeren er en "tjeneste". Når man betaler for en fysisk gjenstand, regner man med at denne kjøpes med mindre annet er spesifisert, og det er det ikke (iallfall ikke i dag). Du kan forsøke, men jeg vet ikke om du kommer noen vei.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...