Fruktkake Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 For et år siden byttet vi til NGT, og vi kjøpte en (elendig) trådløs ruter til kr 500 hos de. De har dødd som fluer, og vi er nå på vår tredje. Nå bytter vi til Ventelo og NGT krever ruteren tilbake. Ruteren du har fra oss er en leieruter, og er NextGenTels eiendom. De 500,- var et engangsgebyr for å få tjenesten "Trådløs Ruter" fra oss. Dette innebærer at istedetfor å kjøpe en stk ruter til kr 500 (Som da ville vært deres ansvar å skaffe ny hvis den ble ødelagt), så er dette en leieavtale, der NextGenTel sender en ny trådløs ruter hver gang ruteren må skiftes, uten at kunden trenger å kjøpe en ny ruther hver gang. For noe tull dette er. Dette har de vel skrevet med liten skrift. Har jeg noen rettigheter her? Vil nødig gi opp en ruter. Jeg mener vi kjøpte en ruter, ikke en "tjeneste" (som har fungert veldig dårlig). Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du må først og fremst sjekke vilkårene til avtalen du hadde. Har man godtatt avtalen, så er den bindende. Har du noen bevis som du har tatt vare på, som beviser at du kjøpte den for 500?`Som f.eks en reklame, kontrakten eller noe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du har neppe noen sak, NGT har vel aldri solgt noe av sitt utstyr til kunden, de er knallharde at de skal ha 100% kontroll over hva som kobles opp av modemer, dette er vel ett modem med innebygd trådløsrouter vil jeg tro. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Så irriterende dette skulle være. Vi huket bare av for "Trådløs ruter til kun 499", men det var visst "(Lån en) trådløs ruter av oss til "kun" 499!". Dette er ganske urimelig. Man forventer da at man kjøper noe når det står førstnevnte og til den prisen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det kan virke som du har en sak her. Jeg leste igjennom vilkårene, og det står ingenting om at routeren er en "tjeneste". Når man betaler for en fysisk gjenstand, regner man med at denne kjøpes med mindre annet er spesifisert, og det er det ikke (iallfall ikke i dag). Du kan forsøke, men jeg vet ikke om du kommer noen vei. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Venter på hva Forbrukerrådet har å si om saken før jeg sender den tilbake i alle fall. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 ja og hvordan gikk det? Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg prøvde meg på den til NGT selv i sin tid. Kom ingen vei med de. Gadd ikke å lage noen sak ut av det, siden iallefall den routeren kun var satt opp for ngt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 ja og hvordan gikk det? Ja, åssen gikk det? De sa at NGT hadde rett hvis det var sant det de sa. Jeg har jo ingen bevis på noen av delene så jeg kom heller ingen vei. Lenke til kommentar
jeyhu Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvis det er et modem med innebygd trådløs ruter, er det Nextgentel sin eiendom og du betalte kun en engangs-sum for leie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå