Malice Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kan man bruke eksisterende rør til tlf eller strøm inn til huset? Eller må man grave ned nytt? Noen som vet? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 I teorien burde jo det gå bra siden fiber jo ikke leder strøm eller er utsatt for forstyrrelser. Men det er jo avhengig om at det er plass i røret da. Lenke til kommentar
Malice Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Det var det jeg også tenkte,men noen som vet i praksis? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det er kun ett spørsmål om plass og bøyeradius på trekkerøret, Selve fiberen kan du henge på en høyspentkabel uten problemer, mye stamnett av fiber er tvinnet rundt slike høyspentlinjer. Hvor grove trekkerør har du inn i huset? Man kan heller ikke ha for skarpe svinger på fiberrøret, minimum radius noe alla diameteren på ei CD-plate er en grei regel. Lenke til kommentar
Dobain Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 De som skal blåse fiberen etterpå er ikke så glad i skjøter, du må jo tross alt feste det røret som går i bakken og inn til deg til rør for telefon eller hva du nå har. Hvis det er lyse det er snakk om så har de 10mm rør som skal inn til deg, du har sikkert 16mm k-rør, er usikker på om du får plass til 10mm rør inni di, men hvis det går så er jo saken grei. Jeg for min del holder på å pusse opp så den veggen som fiberen skal komme inn i er åpen så jeg får alt skjult i veggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå