Gå til innhold

E-post - Thunderbird - N73

tepe2

Anbefalte innlegg

Jeg har Nutel Kill Bill abonnement. Nutel er i Telenors nett. Jeg bruker Thunderbird på min pc. Har Nokia N73. Jeg har bredbånd og e-post fra NextGenTel.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får e-post på mobilen?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Skaff tilveie kontoinformasjonen for e-postadressen fra NextGenTel (brukernavn, passord, innkommende pop-server, etc.).

Deretter går du på meldinger, e-post/postkasse.

Det skal da dukke opp en veiviser, der du legger inn brukernavn, passord, tilkoblingspunkt, etc.

Har du opprettet en konto (som ikke fungerer) fra før av, så kommer ikke veiviseren.

Da går du på meldinger, e-post/postkasse, valg, e-postinnstillinger, og legger inn kontoinformasjonen fra NextGenTel manuelt.

Som tilkoblingspunkt velger du da Telenor WAP/GPRS.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Hva burde man velge av IMAP4 og POP3? Hva blir egentlig forskjellen?

Hvis mulig ønsker jeg å ha det slik at helt uavhengig av om jeg bruker e-post på mobilen eller ikke, så får jeg opp all e-post på min pc. Med andre ord: Hvis jeg leser en helt ny e-post for første gang på mobilen, så skal jeg likevel få opp denne mailen som ny innkommende mail når jeg kommer hjem og starter opp Thunderbird på pc.

Er det muligheter for å synkronisere?

Lenke til kommentar

Skal du få dette til å fungere, så må du sette opp POP/IMAP slik det står i kontoinfoen fra din tilbyder.

I mitt tilfelle, som har Tele2, så er dette en POP-konto.

Skal du få tak i meldingen fra Thunderbird, når du kommer hjem, kan du ikke laste ned annet enn toppteksten via N73 (tror jeg)...

Jeg er ikke så veldig ivrig "e-postleser" via mobil selv m.a.o., men har testet endel alikevel da...

Innstillinger for hva du vil laste ned finner du også i de nevnte manuelle innstillingene...

Synkronisering er selvfølgelig mulig, men da med Outlook/Outlook Express...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Har fått det til å fungere. Jeg valgte IMAP4.

Såvidt jeg kan se fungerer det nå slik:

Hvis jeg leser posten på pc først, så kommer den ikke til mobilen. (Passer meg bra)

Hvis jeg leser posten på tlf først, så kommer den likevel til pc.

Når jeg skal slette en e-post fra mobilen, får jeg velge om den skal slettes bare fra tlf, eller om den også skal slettes fra server.

Vet ikke hva som menes med "toppteksten", men jeg kunne lese både "emne/overskrift" og selve teksten inkludert i posten i alle tilfellene.

En ting til:

I tillegg til den opprinnelige mail-adressen jeg fikk da jeg ble kunde hos NextGenTel, så har jeg selv i ettertid via kundesidene laget meg to ekstra mail-adresser. Er det mulig å få lagt til disse 2 på telefonen, slik at jeg kan lese all e-post på mobilen?

Edit: Testet også å sende post fra mobilen, og det fungerte også.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...