Carl Sagan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ok. Passer alt da eller? Ingen ting som mangler? Skal jeg droppe den vanntilsetningen og heller gå for frostveske da? Og batterivann er vel å få tak i på bensinstasjoner enda vel? EDIT: Hvor får jeg kjøpt acryl? Acryl hvaforno? Ingenting mangler, alt passer. Pass på å få nok slange. Har sånne YateLoon vifter, veldig fornøyd. Er du smart kjøper du 4stykker for bare 40kr mer, så kan du enten ha push\pull eller noe. Man får aldri nok vifter. Batterivann får man i 4l kanner på biltema for 40-50kr. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Acryl, sånn plastikk aktig sak. Mye brukt til å lage kabinetter. Tenkte jeg skulle lage et lite sidevindu ved tanken. Inspirert av det Antec/Swiftech opplegget. Kanskje bedre med plexiglass? Men det får jeg sikkert tak i. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Har et spm til jeg: Noen som kan anbefale en vanntilsetning fra Petras? Helst en som gir blå farge. UV-tilsetning er jeg skeptisk til, men dersom noen kan overbevise meg til å forandre mening er jeg villig til å prøve. Hva med denne? Er det egentlig noe farlig med UV-tilsetning? Det gjør ikke at vannkjølinga ryker før eller gjør den dårligere? Destilert vann + den uv-tilsetningen. Trenger jeg da noe mer? Endret 12. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Frostvæsken du får på en bensinstasjon er blå, og gjør samme nytten. Dropp tilsetninger som koster mye og som ikke har så mye funksjon. EDIT: Leif Endret 12. november 2007 av tore_v1 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Men den skader ikke, gir dårligere effekt eller noe på vannkjølingen? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Den gjør jobben veldig greit hos meg, så jeg tror det skal passe hos deg også. Jeg har da stort sett swiftech-komponenter, Apogee GT, MCW60, og nå Fusion-blokken til asus, på Maximus Fomula SE kortet deres, sammen med MCP655 pumpe, og to radiatorer, BlackIce Extreme2 og en Airplex EVO 120 radiator.. Blåfargen blir fin, men siden jeg har blå slanger ser jeg bare fargen i albuene og i tanken. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Har hørt at D-Tek Fuzion blokka er den beste. Stemmer dette? Den ser jo rå ut så, gode temps har den fått også. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 D-Tek lager god vannkjøling de også. At jeg kjører Swiftech er fordi det var tilgjengelig, og jeg kjøpte noe brukt, og noe nytt, og jeg ville ha noenlunde det samme utseende på blokkene i PC-en. Kan smelle opp et bilde om et par minutter... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Her er et par bilder av kjølinga. Dog før jeg har fått fylt systemet, og koblet til strøm og slikt. Bare slangene som er trukket.. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 PC-6277B? Fint og ryddig. Du bruker frostveske i kjølinga ja? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Frostvæske og batterivann Takk for det. Har brukt litt tid på monteringen. Ikke helt 100 %, men jeg greier meg fint med 95 %. Det er 6277 ja. Et flott utgangspunkt for vannkjøling med litt knøling og en skvett dremel slik at det blir plass til en dobbel radiator i toppen. Hvorfor det er dekke på toppen for en dobbel, men ikke hull i selve kabinettet er for meg et mysterium.. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Så den Swiftech Storm blokka var noe dyrere, er den bedre enn D-Tek Fuzion blokka? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Så den Swiftech Storm blokka var noe dyrere, er den bedre enn D-Tek Fuzion blokka? Den er gammel og utgått. Bra til best: Storm - Apogee - Apogee GT - Apogee GTX - Fuzion Joda, jeg vet det fins flere blokker, men de er uinteressante. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 At Apogee GT slår Apogee er jeg enig med deg i, men at Storm havner på sisteplass i den rangeringen vil jeg se en test eller en review som sier før jeg kan være enig... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 At Apogee GT slår Apogee er jeg enig med deg i, men at Storm havner på sisteplass i den rangeringen vil jeg se en test eller en review som sier før jeg kan være enig... Fakta på bordet. Ikke så veldig mye forskjell, men den er der. Mange sverge(t) dog til Storm. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ah... Med Q6600 stemmer det sikkert. Da jeg drev mine undersøkelser for en stund siden, med en X2 4600 som skulle "under blokken" så var Storm bedre enn Apogee. Dog, Apogee og Apogee GT er nyere. Det morsomme er at Apogee skulle være en "lavbudsjetts"Storm da den ble lansert. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ah...Med Q6600 stemmer det sikkert. Da jeg drev mine undersøkelser for en stund siden, med en X2 4600 som skulle "under blokken" så var Storm bedre enn Apogee. Dog, Apogee og Apogee GT er nyere. Det morsomme er at Apogee skulle være en "lavbudsjetts"Storm da den ble lansert. Det har du helt rett i. På singel\dualcores tror jeg det er omvendt. Du må også huske at Apogee kom litt senere enn storm. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Modern og fadern vil ikke la meg bestille fra Petras fordi de er redde for at dersom noe ikke er slik det skal, får vi ikke sendt det tilbake så lett. Men iom. at fordelene er så mange, kan dere komme med noen gode grunner som vil overbevise foreldrene mine om at det er lurest å bestille fra Petras. For det første sparer jeg jo over 1000 kroner da, får bedre komponenter. Men hvordan er servicen der? Det er ikke noe problem å få noe returnert dersom det ikke skulle fungere optimalt? Kom med alle fordelen dere har oppdaget ved å handle hos Petras. Bare skriv dem ned. Særlig viktig er service dere har fått der, mtp returnering eller bestilling av varer. Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nå har ikke jeg bestillt noe fra Petras, så den for noen andre kommentere, men jeg kan i hvertfall si at Sidewindercomputers.com i USA overgår alle norkse weshops når det gjelder kundebehandling! Får du varer som ikke er slik de skal eller ikke virker, sender de momentant erstatningsvarer. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Noen andre som har noen meninger om Petras Tech Shop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå