Gå til innhold

Hva tror dere om dette vannkjølingsoppsettet?

Anbefalte innlegg

Ok. Passer alt da eller? Ingen ting som mangler? :)

Skal jeg droppe den vanntilsetningen og heller gå for frostveske da? Og batterivann er vel å få tak i på bensinstasjoner enda vel? :)

EDIT: Hvor får jeg kjøpt acryl? :)

Acryl hvaforno?

Ingenting mangler, alt passer. Pass på å få nok slange. Har sånne YateLoon vifter, veldig fornøyd. Er du smart kjøper du 4stykker for bare 40kr mer, så kan du enten ha push\pull eller noe. Man får aldri nok vifter.

Batterivann får man i 4l kanner på biltema for 40-50kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et spm til jeg:

Noen som kan anbefale en vanntilsetning fra Petras? Helst en som gir blå farge.

UV-tilsetning er jeg skeptisk til, men dersom noen kan overbevise meg til å forandre mening er jeg villig til å prøve.

Hva med denne?

Er det egentlig noe farlig med UV-tilsetning? Det gjør ikke at vannkjølinga ryker før eller gjør den dårligere?

Destilert vann + den uv-tilsetningen. Trenger jeg da noe mer?

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Den gjør jobben veldig greit hos meg, så jeg tror det skal passe hos deg også.

Jeg har da stort sett swiftech-komponenter, Apogee GT, MCW60, og nå Fusion-blokken til asus, på Maximus Fomula SE kortet deres, sammen med MCP655 pumpe, og to radiatorer, BlackIce Extreme2 og en Airplex EVO 120 radiator.. Blåfargen blir fin, men siden jeg har blå slanger ser jeg bare fargen i albuene og i tanken.

Lenke til kommentar

Frostvæske og batterivann :)

Takk for det. Har brukt litt tid på monteringen. Ikke helt 100 %, men jeg greier meg fint med 95 %. Det er 6277 ja. Et flott utgangspunkt for vannkjøling med litt knøling og en skvett dremel slik at det blir plass til en dobbel radiator i toppen. Hvorfor det er dekke på toppen for en dobbel, men ikke hull i selve kabinettet er for meg et mysterium..

Lenke til kommentar

Ah...

Med Q6600 stemmer det sikkert. Da jeg drev mine undersøkelser for en stund siden, med en X2 4600 som skulle "under blokken" så var Storm bedre enn Apogee. Dog, Apogee og Apogee GT er nyere. Det morsomme er at Apogee skulle være en "lavbudsjetts"Storm da den ble lansert.

Lenke til kommentar
Ah...

Med Q6600 stemmer det sikkert. Da jeg drev mine undersøkelser for en stund siden, med en X2 4600 som skulle "under blokken" så var Storm bedre enn Apogee. Dog, Apogee og Apogee GT er nyere. Det morsomme er at Apogee skulle være en "lavbudsjetts"Storm da den ble lansert.

Det har du helt rett i. På singel\dualcores tror jeg det er omvendt. Du må også huske at Apogee kom litt senere enn storm.

Lenke til kommentar

Modern og fadern vil ikke la meg bestille fra Petras fordi de er redde for at dersom noe ikke er slik det skal, får vi ikke sendt det tilbake så lett. Men iom. at fordelene er så mange, kan dere komme med noen gode grunner som vil overbevise foreldrene mine om at det er lurest å bestille fra Petras.

For det første sparer jeg jo over 1000 kroner da, får bedre komponenter. Men hvordan er servicen der? Det er ikke noe problem å få noe returnert dersom det ikke skulle fungere optimalt?

Kom med alle fordelen dere har oppdaget ved å handle hos Petras. Bare skriv dem ned. Særlig viktig er service dere har fått der, mtp returnering eller bestilling av varer. :)

Mvh LockBreaker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...