Spagetti Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Som emmnetittelen antyder lurer jeg på hvilken av disse CPU'ene som er best: AMD tl-60 og AMD TK55. Jeg skal gå til anskaffelse av ny bærbar pc og jeg har kommet fram til disse to: Nr. 1 Nr. 2 PC-en skal være en allrounder, så jeg lurer på hvilke applikasjoner den ene CPU'en er bedre enn den andre og motsatt. ok? MHV Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 TL-60 har 11% høyere klokkefrekvens og dobbelt så mye L2 cache. Ellers er de like. Dvs at det er ikke noen store forskjeller på de to. Ellers så ser jeg at den ene har god oppløsning på skjermen (1680x1050) kombinert med middels tregt grafikkort (til spilling) mens den andre har dårligere oppløsning kombinert med et bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Med andre ord, du ville gått for tl-60 hvis du hadde valget? Vil tl-60 PC-en kunne dra spill som CS e.l? Hvor stor er forskjellene på skjermkortene? Hilken av pc'ene ville du gått for? eller har du noen andre gode PC-er rundt 6,5 - 7K? MHV Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg ville neppe gått for noen av de. Det er ikke "min type" bærbare. Men i din situasjon ville jeg vært usikker og lett etter flere alternativer, forhåpentligvis ett der man får i både pose og sekk med tanke på oppløsning og skjermkort. Du sier den skal brukes til alt mulig og nevner spesielt CS. Kan du utdype mer hva du legger i alt mulig? Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det er det som er så vanskelig! Å finne en PC med oppløsningen som en pc bør ha (WSXGA), et skjermkort som duger til litt enkel spilling, og som i tillegg koster under 7K... Har sett litt på demo pc'ene til multicom(her), men finner ikke i pose og sekk... Vil et X3100 skjermkort kunne dra CS på grei grafikk? det er i hovedsak CS det går i når jeg spiller, så dersom skjermkortet drar det er jeg fornøyd! Ellers vil maskinen bli brukt bli skolerelatert arbeid (hovedsak office) og surfing. Altså ingen veldig krevende applikasjoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå