dioX Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 hei, jeg og en kompis satt og diskuterte og lurte på hva som faktisk er lov..? er det lov for 18'åringer og i det hele tatt komme inn på utesteder som serverer alkohol på over 22%(eller hva grensa er)? for det er vell bartendleren som er ansvarlig for og ikke selge til mindreårige... Siden jeg jo har kommet inn der de selger sterkere også jeg tror dette er lov men kan ikke no særlig juss.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det som er ulovlig er vel om du kommer deg inn ved hjelp av falsk legitimasjon, som er dokumentforfalskning eller noe. Om lovgivningen her er samme som på salg av røyk og alkohol er det ikke kjøper som gjør noe ulovlig, men personen som selger som får alt straffeansvar. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 slik som har forstått disse reglene etter mye snakk med bartendere og dørvakter er at et utested som serverer alokhol med 20 årsgrense har lov til å slippe inn folk som er under 20, men må jo selv passe på at disse ikke drikker noe de ikke har lov til, noen utesteder har egen avdeling for sprit eller et sprithjørne. har også vært ute for at vi som satt på et bord med en under 20 fikk ikke lov å drikke sprit ved bordet. men vi kunne sette oss ved nabobordet å drikke sprit. så slik som jeg har forstått det har du lov å gå inn og oppholde deg på området selv om du er under 20. det at utestedet ikke vil ha deg inn er en annen sak. de kan begrunne det med at de serverer spirt over hele utestedet og ikke har området til 18åringer å sitte/oppholde seg der de er sikre på at de ikke drikker "sprit" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå