Gå til innhold

Død pixel på lcd skjermen -Canon eos 400D

Anbefalte innlegg

Hei!

Skaffet idag canon eos 400D, men så oppdaget jeg en død (grønn) pixel på lcd skjermen. Lurte på om det fins noe garanti rundt dette, eller må jeg bare leve med den (irriterer litt)? Er det noen som har opplevd det samme, og som kanskje vet om den går bort av seg selv etterhvert?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noen regler for hva en forbruker skal kunne akseptere av døde/hotte pixler på en LCD skjerm. Jeg tror en enkeltstående pixel ikke er grunnlag for verken garantireparsjon eller heving av kjøpet, da dette ikke på noen måte påvirker selve bildet.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Det finnes noen regler for hva en forbruker skal kunne akseptere av døde/hotte pixler på en LCD skjerm. Jeg tror en enkeltstående pixel ikke er grunnlag for verken garantireparsjon eller heving av kjøpet, da dette ikke på noen måte påvirker selve bildet.

Forskjellige produsenter går etter forskjellige regler. For et par år tilbake, så husker jeg at HP opererte med at opp til 7 døde/hotte piksler var akseptabelt på et nytt panel. Nå for tiden ligger standarden på ca. 1-2 piksler, også om de ligger ute i periferien eller midt i synsfeltet (Døde piksler midt i panelet er mer irriterende enn døde piksler ute i kanten).

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeld.

Heldigvis så er den døde pixelen på venstre siden av skjermen enn i midten. Gleder meg når alle produsenter en dag har null pixel toleranse (hvis det skjer da) :ermm:

Kjøpte kameraet hos japanfoto sammen med superforsikring. Vet noen om den forsikringen dekker sånne feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...