tore_v1 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 I tillegg til den lille fordelen at du kan ha ubrukelige mengder med ram i Vista x64 da.. 4GB, 8GB, 16GB... Det lages jo rambrikker, ddr3, med 16GB per brikke...! Det vil jo bli helt usannsynlig mye ram, dog med høy latency, men da kan man cache hele OS'et, og et helt spill i ram. Dette er tatt helt ut av sammenheng, forøvrig. Men, les FAQ'en neste gang Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Alle spel eg har testa har fungert fint i Vista64bit! Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor. Nei. Et 32-bits OS kan max adressere 4 GB, uansett om det heter Windows, linux eller hva det nå måtte være (selv om det finnes "juksemåter" rundt det). Så istedet for å skrive "Windows 32bit", skulle du rett og slett ha skrevet "32bit". Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Alle spel eg har testa har fungert fint i Vista64bit! Jeg bruker også Vista x64 og det eneste spillet av nyere dato jeg kommer på som ikke virker med 64-bit OS er Dark Messiah of Might & Magic. Det kræsjer i øst og vest på 64-bit. Funker UTMERKET med "vanlig" 32-bit Vista/XP. lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor. Nei. Et 32-bits OS kan max adressere 4 GB, uansett om det heter Windows, linux eller hva det nå måtte være (selv om det finnes "juksemåter" rundt det). Så istedet for å skrive "Windows 32bit", skulle du rett og slett ha skrevet "32bit". Skal man virkelig spikke fliser over dette så er det heller ikke korrekt. En 32-bits CPU kan ikke adressere minne på over 4Gb (dette inkluderer seklvsagt 64-bit prosessorer i 32-bit modus). Det har ingenting med OS eller programvare begrensninger å gjøre. Det er en begrensning i maskinvaren. Endret 15. november 2007 av Ash Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor. Nei. Et 32-bits OS kan max adressere 4 GB, uansett om det heter Windows, linux eller hva det nå måtte være (selv om det finnes "juksemåter" rundt det). Så istedet for å skrive "Windows 32bit", skulle du rett og slett ha skrevet "32bit". Er en død tråd dette, men kunne ikke la være å svare på dette. Tror du ikke jeg VET dette? Jeg svarte med hensyn til OP, som med stor sannsynlighet sitter på windows-ett-eller-annet Lenke til kommentar
StMichael Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvordan er det med Ready Boost. Vil den også ta ifra "RAM adressen"? Slik at det blir mindre plass. I så fall så er vel ikke Ready Boost noen hjelp i det hele tatt. Er det slik at man bør slå memory remapping på eller av dersom man kjører vista 32 bit versjon eller har det ikke noe å si idet hele tatt?. Fikk faktisk mindre tilgjengelig minne når jeg hadde den på istedenfor av. Lenke til kommentar
StMichael Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvordan er det med Ready Boost. Vil den også ta ifra "RAM adressen"? Slik at det blir mindre plass. I så fall så er vel ikke Ready Boost noen hjelp i det hele tatt. Er det slik at man bør slå memory remapping på eller av dersom man kjører vista 32 bit versjon eller har det ikke noe å si idet hele tatt?. Fikk faktisk mindre tilgjengelig minne når jeg hadde den på istedenfor av. Har et Asus P5B Premium Vista edition og bruker den innebygde ASAP funksjonen. Denne lager en FAT partisjon (ca 480 Mb. Av hva vet jeg ikke). Denne kan jeg igjen bruke til Ready Boost. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Readyboost reduserer ikke adresseområdet til ram. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Men hvis man kjøper 4 Gb minne til et 32bit os, vil det ikke gå utover ytelsen eller bli kræsj på noe måte? Man vi vel uansett får 1.5 gb bedre ytelsere, fra 2 GB? hvis dere skjønner!? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Enkelte har opplevd blåskjerm under instalasjon av Vista 32bit og 4gb ram. løsningen da har vært å ta ut en brikke, instalere Vista, for å laste ned oppdateringer før den siste brikken settes inn i igjen. Deretter bør det vel ikke være noe ustabilt med 4gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå