Gå til innhold

har 4gb ram, men får bare opp 3.5gb

Santar

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har 4 1gb brikker av denne typen i maskinen

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312372&cks=ACC

Men jeg får bare opp at jeg har 3584mb ram.

Hva kan det være som er feil her?

maskinen min:

Manufacturer Acer

Product Name AcerPower M8

Version R01-A2

Chassis Desktop

Infrared (IR) Supported No

Machine Type AT/AT COMPATIBLE

CPU AMD Athlon 64 X2 4600+

Cpu Socket Socket AM2 [socket M2 ]

Endret av Silvor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det vil bli slik uansett om du har en brikke på 4gig også, 32bits os støtter ikke mere minne, enkelt og greit. Skal du dra nytte av alt må du over på 64bits.

OT: Forrsten er det bare meg, eller er det ørten slike tråder fra før her på forumet? Synes jeg støtt og stadig ser akkurat denne emnetittelen i nye innlegg.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Synes jeg støtt og stadig ser akkurat denne emnetittelen i nye innlegg.

Noken burde laga ein artikkel / post som vi bare kunne linka til når slike spørsmål kom!

Ta også med memory hole saken i biosen, at folk må aktivere den for å finne alle 4 giga'ene i biosen.

Lenke til kommentar
Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt.

Ja! prøv med 32bit linux du! trur du at du kjem så mykje lengre der?

Er feil og legge problemet på Microsoft og Windows.

Er fysiske lover...

Posten.no har 9999 post adresser, da kan du ikkje ha flerie plasser enn 9999 stader i norge, det er ikkje addresserbart!

32bit OS kan addressere 4gb, men du har gjerne litt RAM i skjermkortet som trenger noken poststader også, og det eter av dei 9999 adressene som "posten" har.

Vi må ha Posten64bit for å få meir adresser her i dette landet!

Lenke til kommentar
Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt.

Er fysiske lover...

Posten.no har 9999 post adresser, da kan du ikkje ha flerie plasser enn 9999 stader i norge, det er ikkje addresserbart!

32bit OS kan addressere 4gb, men du har gjerne litt RAM i skjermkortet som trenger noken poststader også, og det eter av dei 9999 adressene som "posten" har.

lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor.

Lenke til kommentar

Er fysiske lover...

lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor.

Da var det jo igrunn veldig mye vits for meg å kjøpe 4 gb ram :p.. har jo 1 gig på skjermkorte får bare 2.5 opp jeg.. Windows vista 64 er kansje tingen,, men erre mulig å spille der da?.. vet det er noen spill som er for 64 bit men sikkert ikke mange.. ? Hva med programmer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...