Santar Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Heisann. Jeg har 4 1gb brikker av denne typen i maskinen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312372&cks=ACC Men jeg får bare opp at jeg har 3584mb ram. Hva kan det være som er feil her? maskinen min: Manufacturer Acer Product Name AcerPower M8 Version R01-A2 Chassis Desktop Infrared (IR) Supported No Machine Type AT/AT COMPATIBLE CPU AMD Athlon 64 X2 4600+ Cpu Socket Socket AM2 [socket M2 ] Endret 10. november 2007 av Silvor Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 jeg regner med at du bare kjører 32 bits OS og da får du ikke opp mer enn 3.5 gb Lenke til kommentar
Santar Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Heisann, jeg kjører vanlig winxp pro 32bits. Får maskinen brukt alle 4gb ram da? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Nei, den får brukt litt over 3gb. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Vil det vøre sånn med f.eks 2 2gb brikker og el er det slk pga jeg har 4 1gb brikker? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Nei, det vil bli slik uansett om du har en brikke på 4gig også, 32bits os støtter ikke mere minne, enkelt og greit. Skal du dra nytte av alt må du over på 64bits. OT: Forrsten er det bare meg, eller er det ørten slike tråder fra før her på forumet? Synes jeg støtt og stadig ser akkurat denne emnetittelen i nye innlegg. Endret 10. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Santar Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Takker for svar. Beklager at jeg ikke søkte grundig nok før jeg startet denne tråden, men jeg var usikker på hva jeg eksaskt skulle søke etter. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Synes jeg støtt og stadig ser akkurat denne emnetittelen i nye innlegg. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Synes jeg støtt og stadig ser akkurat denne emnetittelen i nye innlegg. Noken burde laga ein artikkel / post som vi bare kunne linka til når slike spørsmål kom! Ta også med memory hole saken i biosen, at folk må aktivere den for å finne alle 4 giga'ene i biosen. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Takker for svar.Beklager at jeg ikke søkte grundig nok før jeg startet denne tråden, men jeg var usikker på hva jeg eksaskt skulle søke etter. Hadde du lest faq i denne seksjonen så hadde du funnet svaret der........ Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt. Ja! prøv med 32bit linux du! trur du at du kjem så mykje lengre der? Er feil og legge problemet på Microsoft og Windows. Er fysiske lover... Posten.no har 9999 post adresser, da kan du ikkje ha flerie plasser enn 9999 stader i norge, det er ikkje addresserbart! 32bit OS kan addressere 4gb, men du har gjerne litt RAM i skjermkortet som trenger noken poststader også, og det eter av dei 9999 adressene som "posten" har. Vi må ha Posten64bit for å få meir adresser her i dette landet! Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt. Ja! prøv med 32bit linux du! trur du at du kjem så mykje lengre der? Er feil og legge problemet på Microsoft og Windows. Er fysiske lover... Posten.no har 9999 post adresser, da kan du ikkje ha flerie plasser enn 9999 stader i norge, det er ikkje addresserbart! 32bit OS kan addressere 4gb, men du har gjerne litt RAM i skjermkortet som trenger noken poststader også, og det eter av dei 9999 adressene som "posten" har. Vi må ha Posten64bit for å få meir adresser her i dette landet! lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor. Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Problemet ligger rett og slett i at windows ikke klarer å adressere mer enn 4gb minne. Når du da har minne andre plasser så ender du opp med mindre RAM veldig enkelt sagt. Ja! prøv med 32bit linux du! trur du at du kjem så mykje lengre der? Er feil og legge problemet på Microsoft og Windows. Er fysiske lover... Posten.no har 9999 post adresser, da kan du ikkje ha flerie plasser enn 9999 stader i norge, det er ikkje addresserbart! 32bit OS kan addressere 4gb, men du har gjerne litt RAM i skjermkortet som trenger noken poststader også, og det eter av dei 9999 adressene som "posten" har. Vi må ha Posten64bit for å få meir adresser her i dette landet! lawl. Ja, dessverre legger jeg skylden på microsoft. Skulle visst skrevet windows 32bit istedenfor. Da var det jo igrunn veldig mye vits for meg å kjøpe 4 gb ram .. har jo 1 gig på skjermkorte får bare 2.5 opp jeg.. Windows vista 64 er kansje tingen,, men erre mulig å spille der da?.. vet det er noen spill som er for 64 bit men sikkert ikke mange.. ? Hva med programmer ? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ja, noe som vet om ytelsen i Vista 64bit søg like mye som i XP 64bit? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 http://64-bit-computers.com/windows-vista-...-benchmark.html http://www.exoid.com/?page_id=124 Ok, det virker helt trygt å gå over til Vista 64bit. Ikke lavere ytelse enn 32bit, heldigvis Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ytelsen i vista 64bit er stort sett identisk som i vista 32bit, i enkelte tilfeller er det raskere. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 http://www.neowin.net/news/gamers/07/10/31...-with-vista-x64 18% bedre Crysis ytelse ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå