Fjaslokt Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 har et Danger Den vannkjølingssett, med en romtemp på 22c ligger CPU på IdleLoad: 35c - 43c , synes dette er veldig mye da jeg blir slått at Thermaltake settet. Vet jeg her en dårlig radiator men er det dette som er grunnen. Dette er temperaturene med en AMD XP 1800+ klokket opp til XP 2200+. Vannkjølings specs nedenfor: Danger Den Maze 3 Kjøleblokk Black Ice Micro radiator Eheim 1048 Pumpe Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Bruker du vifter på radiatoren din da? Det må jeg bruke, da ligger cpu temp på ca. 10-12`C over rom temp idle. Akkurat nå har jeg en 120mm Titan Silent kjørende på 12 V under radiatoren. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Se om du får putta et termometer opp i tanken og sjekk vanntemperaturen. Da er det lettere å se hvor det svikter. Lenke til kommentar
Omega Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hmm...kanskje det er litt høyt.. Har en p4 2.66@3ghz som har 27-29C på idle og 32-34C på load lit avhengig av romtemp. Dette med vannblock fra magnum. Gjorde en test når jeg hadde cpu'n på 2.66ghz og stengte av viftene til radiatorn og da steg idle tempen til 31-33C. Har ikke gjort en test på load enda, men det kommer... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 har på to stk. 80mm vifter Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Doh !! Det var jo dritgode temper ! Radiatoren suger jo helmax så hvis du får deg Black Ice Extreme eller BIE2 så går det bedre vett. Men de tempene er jo fine uansett da ! Hvertfall når man ser hvor mye du har klokka. Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Synes de var litt høye ja... Jeg har 41c ildle og 47 under load.. og det er med en Glacialtech igloo 2320.. 25db (3000RPM) Og det er med en Palomino (1,85v) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 har et Danger Den vannkjølingssett, med en romtemp på 22c ligger CPU på IdleLoad: 35c - 43c , synes dette er veldig mye da jeg blir slått at Thermaltake settet. Kom med vanntemperaturen du, så kan jeg fortelle deg om du skal være fornøyd, evt hva som kan forbedres. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 på veeldig full load (etter 30runder med sandra) ligger vanntemp på 31c Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Da fungerer radiatoren veldig bra til å være micro. Hvis du har justert opp kjernespenninga er det helt normale temperaturer. Hvis ikke er det kanskje litt høyt. Sjekk at blokka ligger med likt trykk på alle fire hjørner og at du ikke har noen knekker på slangen. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 fant nettopp ut etter 50runder med Sandra at CPU temp ligger på 48c, dette skjer derimot aldri mens jeg spiller eller.no , men det er jeg IKKE fornøyd med. kan det være at jeg ikke bruker destillert vann? og bare vanlig vann? ble fortalt at det ikke hadde noe å si. blir ny radiator snart, men trodde ikke denne skulle være SÅ EXTREMT DÅRLIG!? mange luftkjølere er jo mye bedre enn dette? kan det ha med oppsettet å gjøre, du finner 2 uklare bilder på www.fjaslokt.tk , send meg en mail hvis du vil få tilsendt noen bedre bilder. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 husk at dette er første vannkjølinga mi og jeg monterte den helt selv, uten veiledning. så det kan godt være at jeg har gjort noen feil, har for øyeblikket ingen kabinettvifte fordi den jeg hadde er ødelagt. så det er VARMT i kabinettet. er heller ikke sikker på om blokka ligger gjevnt, hvordan finner jeg ut det? andre forslag? vcore ligger på 1.750 Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Du hadde grei temperatur på vannet, så radiatoren funker som den skal. (som allerede nevnt) Temperaturen i kabinett skal du ikke bry deg så mye om. Men den kan manipulere temperaturen du leser av, kommer tilbake til det. Det virker som vannblokken ikke gjør jobben sin godt nok. Det kan være flere ting. Det jeg tror som kan være feil, er gal måling på HK. Du skulle absolutt prøvd en ekstern måler mot core. Det er slett ikke sikkert temperaturen i realiteten er så ille! Det kan også være for dårlig kontakt med core. Det er vel 4 skruer, med fjær under? Stram de så mye at fjæren nesten er helt komprimert. Mål hvor mange mm du har skrudd hver skru inn. Det skal naturligvis være like mange mm på hver skru. Det kan også være for dårlig vannsirkulasjon, men det anser jeg som lite sannsynlig, så ikke stress noe med dette før du har utelukket det andre. Vannet du bruker kjøler like godt som destillert vann, så det trenger du ikke tenke på. Regner med du bruker kurrant kjølepasta? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Dårlig vanngjennomstrømning er det nok ei. Det viser seg at temperaturen faktisk holder seg relativt stabilt helt ned til 20l/timen ! Det er bevist. Mindre enn det så stiger tempen voldsomt. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Bruker Shin Itsu kjølepasta. nå som du nevner det har jeg en egen tempmåler på CPU, (ved core) og den viser en temp som er 10c mindre, jeg ble fortalt at det var tempen i BIOS som gjaldt, så jeg gikk ut fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå