Gå til innhold

WORD fungerer ikke lenger!

ftbllftbll

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop med windows vista og office pakken 2007. Power point og excel fungerer akkurat som det skal, men plutselig vil ikke word åpnes.

Jeg er student og dermed veldig avhengi av word, både for å skrive nye dokumenter og for å ha tilgang til de gaml dokumentene.

Det går hverken ann å åpne ett nytt dokument i word eller å åpne gamle dokumenter.

Jeg har allerede prøvd å reinstalere office pakken 2007, men det skjedde ingen forandring,

Noen som vet hvordan jeg får fikset WORD?

Takk for SVAR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinstaller Office

Når du er ferdig med det, går du til den mappen du installerte Office i. Vanligvis Programfiler. Dersom du finner en mappe med navn Microsoft Office der etter at du avinstallerte, sletter du denne mappen, og restarter maskinen.

Nå kan du prøve å installere Office igjen.

:)

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Å reinstallere hjelper så godt som aldri mot problemer med Office. Å slette Microsoft Office-mappen hjelper heller ikke.

Slike type problemer skyldes ofte en ødelagt mal. Forsøk å gi malen normal.dotm nytt navn, for eksempel normal.old. Malen finner du her:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates

Banen kan være litt annerledes med andre språkversjoner av Windows/Office.

Lenke til kommentar
Slike type problemer skyldes ofte en ødelagt mal. Forsøk å gi malen normal.dotm nytt navn, for eksempel normal.old. Malen finner du her:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates

Banen kan være litt annerledes med andre språkversjoner av Windows/Office.

Tak for svar, men tror det er litt annerledes hos meg for når jeg går inn i C:\ så finner jeg mappene:

brukere

downloads

intel

programfiler

temp

toshiba

windows

i tillegg til

bootsect (BAK-fil)

conmgr (tekstdokument)

vcredist_x86 (tekstdokument)

Jeg fant en mappe ved navn "templates" inne i programfiler og microsoft office og inne i templates er det masse greier. Mapper ved navn:

12

1044

Presentation Designs

Vet du hvor jeg finner malen nå?

Endret av ftbllftbll
Lenke til kommentar
Ah, så ikke at du hadde Vista. Da ligger den under:

C:\Users\<brukernavn>\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

Eller noe liknende for norsk versjon. Mappen og filen er skjult så husk å slå på visning av skjulte filer og mapper.

ok prøver det

Har du prøvd reboot?

Nei det har jeg ikke prøvd

Hvordan gjør jeg det?

Endret av ftbllftbll
Lenke til kommentar
Ah, så ikke at du hadde Vista. Da ligger den under:

C:\Users\<brukernavn>\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

Eller noe liknende for norsk versjon. Mappen og filen er skjult så husk å slå på visning av skjulte filer og mapper.

SKal jeg slå på visning av sjulte filer og mapper når jeg er inne i C:\ mappen eller hva? Når jeg går inn på mappen: brukere er det bare eier og felles og der ligger bare mine dokumenter. Hva mener du med brukernavn?

Lenke til kommentar
Kontoane på PC-en har brukarnamn, i ditt tilfelle har du ein konto, og den har brukarnamnet «eier». Altso vil du i mappa eier finne mappa som heiter AppData.

Inne i mappen "eier" så er det ingen mapper som heter AppData, men det betyr sikkert at jeg må vise sjulte filer, men hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...