jennnereer Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Nå har jeg ordnet slik at jeg får kjøpt en MTX 9500 12" dual 4 Ohm sub med kasse for 5000. Men hvilken forsterker vil drive denne best til best mulig pris? Monoblokk eller Brokoblet 2-kanaler spiller ingen rolle, har en max pris på ca8000. Subben i seg selv krever minst 1000w rms 4ohm. Finnes det noen måte å få ned Ohm på subben? slik at den blir f.eks 2 eller 1 Ohm? Har funnet en forsterker jeg vil si er brukbar MA-Audio 2kanaler Dette er subben det er snakk om: MTX 9500 12" Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) US Amps MD3D, http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...224&gid=221 Dynabel bf7501, http://www.mamut.net/dynabel/subdet476.htm sikkre valg begge to Så paralellkobler du spolene på suben, og kjører på 2 ohm Endret 10. november 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
spioner Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 jeg personlig tror nå at det vil bli bedre med og gå for MD3D, skal selv ha den i min bil... veldig bra amp! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det at subben krever minst 1000W blir litt feil. Den er angitt til å tåle 1000W kontinuerlig, men disse tåler vel det dobbelte og mere til US Amps er et sikkert valg. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det at subben krever minst 1000W blir litt feil. Den er angitt til å tåle 1000W kontinuerlig, men disse tåler vel det dobbelte og mere til US Amps er et sikkert valg. Ble litt feil formulert, men de anbefaler 500-1000wrms til den. Og siden jeg kjøper den brukt så har jeg fått hørt den. Litt lite kraft til den men den spilte rått som F! selv med 750wrms. Bilen det ble spilt i var en Chrysler Stratus med baksetene lagt ned:P Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Husk at 750W er en del, så ja, da blir det bra med lyd. Hvilket merke forsterker var det? Endret 11. november 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 jeg har denne subben også,brukte først en rockford t20001bd monblokk på den,ble forferdelig skuffet over trøkket,solgte så rockforden,og kjøpte meg en phoenix gold zpa 0.5,da ble det rimelig bra trøkk. har nå en tru technology hammer h1 på vei,så håper det blir enda bedre http://www.autowerxinc.com/accessories/aud...amp;category=22 jeg får den til venstre(h1) kjøp så diger forsterker som du har råd til,og da snakker jeg ikke om boss watt,ellers så kan du bli skuffet,disse kan du fint bruke 3-5k watt på,jo mere,jo bedre Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) jeg har denne subben også,brukte først en rockford t20001bd monblokk på den,ble forferdelig skuffet over trøkket,solgte så rockforden,og kjøpte meg en phoenix gold zpa 0.5,da ble det rimelig bra trøkk.har nå en tru technology hammer h1 på vei,så håper det blir enda bedre http://www.autowerxinc.com/accessories/aud...amp;category=22 jeg får den til venstre(h1) kjøp så diger forsterker som du har råd til,og da snakker jeg ikke om boss watt,ellers så kan du bli skuffet,disse kan du fint bruke 3-5k watt på,jo mere,jo bedre Boss watt? tenker du på Boss forsterkere? er de veldig "underpowered" i forhold til klistremerkene? en kamerat brukte 6000 på 2 boss forsterkere. og 5k til på et par MA Audio XL1200 subber. MTX'n klarer vel å spille fletta av det med en MD3D forsterker? Tror det var JBL han hadde. var i sommer jeg fikk høre anlegget da jeg vurderte å kjøpe Stratusen med anlegg. Endret 11. november 2007 av Mentzoni Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Lett! Boss er ikke brukbart Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Lett! Boss er ikke brukbart Gjett om han skal få høre det;) Han kjøpte en Boss 4 kanaler og en monoblokk når jeg tenker meg om:P Tror jeg skal gå for et RE XXX kompsett foran. med en USamps tokanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå