Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp og salg av bil mellom private - "Selges som den står"

Billy Bob

Anbefalte innlegg

Nei. Ikke på den måten. En girkasse har ikke en av/på-knapp (eventuelt ødelagt/i orden-knapp). Slik slitasje kommer gradvis, hvilket betyr at den har nok vært ganske så dårlig før den ble solgt hvis den brøt ned på hjemturen. Som jeg nevnte kan han som kjøpte den være en dårlig sjåfør. Dersom han ikke var det rettferdiggjør det likevel ikke å si at girkassa fungerte 100 % når kjøperen dro, for på en bruktbil er girkassa slitt på en eller annen måte.. De varierer bare på graden.

Snakk om å være blåøyd :roll: Jeg har personlig erfart at en girkasse har fungert 100% fra start og at jeg ikke fikk den verken i 2 gir og revers etter 5 mils kjøring til min jobb helt plutselig en dag. Den måtte overhales fullstendig og det kostet meg 5000,- den gangen som var dyrt i 1992 så slutt og prat om ting du ikke har peiling på. Jeg lurer også på vilket grunnlag du kan utale deg om hva som er en dårlig sjåfør da du høyst har hatt førerkort ca et år selv? Nei nå er det på tide å klappe igjen brødsaksa for dette har du virkelig ikke peiling på :mad:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...