Aleks MJ Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg bare lurte på om denne Prosessoren passer inn der hvor jeg har den gammle AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHZ Socket AM2 512KB, BOXED m/vifte som jeg har stående der nå. Å en liten ting til, er det enkelt og mulig for en person som meg som er lite skilla når det gjelder data bygging å sette den inn uten for mye bry? Mvh, Aleks. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Den skal passe ja, men du bør dobbeltsjekke at prosessoren er støttet av hovedkortet. Det gjør du lettest på hovedkortfabrikantens hjemmesider, eller ved hjelp av et google-søk. Det kan hende du må oppdaterer BIOS før det fungerer, i såfall er det greit å få gjort det før du setter i den nye CPUen. Men som sagt, dette finner du info om på hovedkortprodusentens hjemmesider. Lenke til kommentar
Aleks MJ Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Fant dessverre ikke noe info på den siden til MSI som kunne hjelpe meg, men det kortet jeg har er Dette tror nok det ville gå, men det å oppdatere Bios, er det vansklig? Er det bare å laste ned en oppdatering eller oppdatere det fra dataen? Som sagt vet jeg ikke stort om dette og all hjelp jeg kan få er verdsatt Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu Redigert: Ble feil! Ser ut til at kun 89W-versjonen er støttet, ikke 125W ?? Endret 10. november 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg fant listen over støttede prosessorer, der står det hvilken versjon av BIOS du må har for å kunne bruke prosessoren. HER er listen. Hvilken versjon av BIOS du har finner du ut under oppstarten, i den svarte ruten som dukker opp. Jeg anbefaler deg ikke å oppdatere BIOS hvis prosessoren fungerer i hovedkortet uten oppdateringer. Men HER finner du BIOS-oppdateringer. Det tryggeste for deg som er uerfaren med slikt er nok likevel å bruke MSI sin Live Update. Selv har jeg aldri opplevd problemer med oppdatering i Windows, selv om det ikke anbefales. Lenke til kommentar
Aleks MJ Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ok takk for all infoen jeg har fått, skal se hva det blir til Aleks. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 jeg har X2 5000+ og den funker perfekt til samme hovedkort har også byggd en annen pc med X2 5600+ og funka fint ser ut som phenom er under testing, så vent til phenom blir lansert, prisen ligger fra 1700 kr for Phenom 9500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå