gorane Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har planer om å formatere PC-en min. Kjøpte den for godt og vel to år siden, og har ikke formatert den til dags dato. Over tid har det jo hopet seg opp av alle mulige slags programmer og filer, og jeg merker nå at den jobber mye tregere enn før. Så spørsmålet mitt er: Hvordan formaterer jeg harddisken? Finnes det en enkel oppskrift? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ja, hvis du har windows cden så putter du den inn så er det mulig du slipper billig unna ved at du må trykke på en knapp for at den skal starte opp fra cd. Ellers må du inn i BIOS å sette CDROM for først i BOOTsekvensen. Så kjører du gjennom instalasjonen, bare husk å ha CD-Keyen skrevet ned. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ja, hvis du har windows cden så putter du den inn så er det mulig du slipper billig unna ved at du må trykke på en knapp for at den skal starte opp fra cd. Trykk F8 i post så kan du velge hvilket medium du skal starte opp fra. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 "Maskinen fungerer ikke" er ingen samlekategori for alle slags PC-spørsmål. Kategoriens navn burde være beskrivende nok - her poster man om PC-en ikke fungerer. Innlegget flyttes til Lagringsmedier. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Trykk F8 i post så kan du velge hvilket medium du skal starte opp fra. Kommer vel litt ann på hvilken bios man har? Lenke til kommentar
fdl Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 litt ot når du formaterer en harddisk får du tilbake de programmene/mappene du hadd før? du bare putter cden i PC-en og instalerer windows på nytt? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 fdl: Nei, ikke når man formaterer. Å formatere betyr å slette alt på harddisken, og bygge opp filsystemet på nytt. Om du gjør som du sier, og bare kjører en reinstallasjon av Windows; ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå