Gå til innhold

Objektiv-test i svenske digitalfoto

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte overnevnte blad her i går. Har alltid vært litt tvilsom til de testene som står der. Ser nå at canon's 17-85 og sigma 18-50/2.8 blir skrytt opp i skyene, mens tamron 17-50/2.8 kommer veldig dårlig ut. Er jo i grunn veldig motsatt av andre tester og folks erfaringer. Kan jo såklart være at de har fått gode utgaver av canon og sigma og en dårlig utgave av tamron sin. Er ikke noen klage for det jeg tamron 17-50 selv, men stusset på om disse testene til digitalfoto kan være pålitelige?? :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svenske digital-foto er en oversettelse av engelske Digital Photo. Deres tester er ofte overfladiske og mangler måleresultater til å bakke opp resultatene.

Når det gjelder Sigma 18-50mm /f2.8, så er det faktisk et veldig godt objektiv; men Sigma sliter innimellom med produksjons-kvaliteten; mange objektiver fokuserer rett og slett feil. Canon 17-85 er et greit objektiv, men Canon sliter også med variende kvalitet på dette og andre objektiver.

Mer gjennomgående tester finner du i svenske Foto og norske Fotografi, Photozone, og The Digital Picture. Sistnevnte er mest opptatt av Canon. Vær klar over at Sigma oppgraderte 18-50mm'eren for en stund siden (fått macro betegnelse). Jeg har inntrykk av at den har fått medre tester enn forgjengeren.

Jeg har selv erfaring med Tamron 17-50mm f/2.8 og Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, og ettersom jeg har fått like bra bilder med begge; så vil jeg ikke være overrasket om at Sigma 18-50mm f/2.8 er bedre enn begge.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...