Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hovedkort Intel 775

juwa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe nytt hovedkort, men er litt usikker på hva jeg skal går for. Nyttig med noen tips fra de som har hattt litt erfaring med disse type HK.

Av prossesor tenkte jeg på denne Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775, eventuelt Quad 6600. Får ta den avgjørelsen senere.

-Grafikk kortet jeg har et EVGA 8800 Ultra

-Min PSU er en Enermax Galaxy som skulle gi ok strøm (1000w akkumulert)

Jeg har sett littt på EVGA sitt nvidia 680i HK og det ser ut til å være en pen sak, en jeg er litt usikker på hvordan dette chipsettet er sammenlignet med P35 eller andre Intel chipsett.

Andre krav jeg ser for meg:

-Orker ikke å bale med X38 og heller ikke vente til X48, tar X48 ut på nyåret når det har modnet litt

-Jeg er ikke opptatt av å overklokke

-SLI kommer ikke til å bli brukt. Har hatt mange HK med SLI, men det blir aldri til at man kjøper et likt GFX kort, men heller en ny o g større modell

-PC kommer mest til å bli brukt til spill og multimedia

Tips og forslag taes imot med takk, og ta med gjerne hvilke RAM du ville anbefalt. Men prøv å ta i betraktning mitt eksiterende oppsett og at de krav jeg ser for meg.

/Juwa

Endret av juwa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok... jeg har nå snust litt på ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Ser ut til at den skal virke greit sammen med den CPU jeg hadde tenkt meg. Hvilken RAM bør jeg gå for (4Gb)? PC6400 eller PC 8500?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...