Gå til innhold

Sid Meier`s Alpha Centauri : Å finne igjen et spill jeg trodde var dritt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt spennende spill, har hatt noen utrolige runder de siste dagene.

En kompis prøvde og overtale meg til og begynne med Civ4, men jeg er for oppslukt i AC til og begynne med det ennå.

Hans argument var at Civ4 var mye bedre, men jeg driter i om det bedre. Er jeg først forelsket i AC så er jeg det :)

Meen om han blir for stor i kjeften angående Civ4 får jeg legge meg i hardtrening noen uker og knuse han når vi tar oss en lan helg ;)

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke prøvd Final Frontier, men er det ikke bare satt i et "tomt" rom, altså uten en planet å kolonisere? Eller har jeg misforstått?

Du kan fortsatt kolonisere (solsytemer), ta det rolig. Men Final Frontier er mer som en nedstrippa versjon av Civ4 i romet.

Fortsatt inegn som vet hvordan å få Alien Crossfire å vireke til XP?

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke prøvd Final Frontier, men er det ikke bare satt i et "tomt" rom, altså uten en planet å kolonisere? Eller har jeg misforstått?

Du kan fortsatt kolonisere (solsytemer), ta det rolig. Men Final Frontier er mer som en nedstrippa versjon av Civ4 i romet.

Fortsatt inegn som vet hvordan å få Alien Crossfire å vireke til XP?

Ok. Får vel prøve det en dag da :)

Jeg fikk ikke vanlige Alpha Centauri til å funke i XP (funker fint i Vista), men det er en AC XP update blant de offisielle nedlastningene: http://firaxis.com/games/game_detail.php?g...7&showcon=2

Kanskje den hjelper, evt. en update til SMACx?

Lenke til kommentar

Kan jo prøve å finne fila "Alpha Centauri" som ligger i X\Firaxis Games\Sid Meier's Alpha Centauri, og deretter legge til linja ForceOldVoxelAlgorithm=1 nederst i dokumentet. Om du ikke allerede har gjort det.

Er det forresten andre som har problemet at SMAX ser anderledes ut enn det SMAC gjør? Det er ett eller annet som gjør at SMAX er heslig å se på.

Lenke til kommentar
Ikke hør på kameraten din. AC>>>>>>>>Civ4. Alpha Centauri er det beste strategispillet som noen gang er laget.

Artige de bøkene som listes opp og :) "I'm OK, you're a drone!" "The little terraformer that could" "Recon Rovers - Unsafe at any speeds"

Fniser fremdeles jeg hehe

Lenke til kommentar

Fant en løsning på hvor kartet skal henge, på soverommet :)

Skal ha laptopen der, så da blir det spilling på soverommet og en kopp kakao om kveldene :wee:

Gjelder å gjøre det mest mulig kos. Skal ikke ha internett på laptopen, så ting blir mer som før i tiden. Føler jeg konsentrerer meg mer når jeg vet det ikke er internett tilgjengelig. Men er nok bare jeg som har den sære meningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...