Gå til innhold

problemer med mybook 500 premium.

EG-s

Anbefalte innlegg

Har mybook 500gb premium.

konstant cyclic redundancy check ved filer som skrives til disken, samt laptop fryser.

Er det et kjent problem med disken?

Regner med eneste løsning er reklamasjon når en får slike feil etter 10 mnd.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min mybook er helt problemfri.

Jeg regner med at det du har der er en retursak, men det er et par ting du bør teste ut før du sender den tilbake:

Test den opp mot en annen maskin så du kan utelukke problemer med usb-kontakt/windows-innstillinger. Og får du den opp, så prøv å formatter den. Ikke hurtig men full formattering, men kan ta noen timer, så la stå over natten.

Og bare for å ha det sagt:

• Eksterne hardisker tåler ikke at du flytter/snur dem mens de er i drift. Det kan skade selve disken.
  • Du skal ALLTID bruke "trygg fjerning av hardware" - og du skal IKKE dra usb/fw kontakten ut før du har koblet den fra på riktig måte.
  • Eksterne hardisker - og særlig den du har, er ikke utstyrt med noe effektift kjølesystem, så pass på plasseringa at ikke disken går varm. Og bortsett fra formattering, så bør den ikke stå på 24/7
  • En ekstern harddisk er best egnet til backup, og ikke som primær lagring av viktige filer nettopp pga risikoen for at det skal ppstå feil er noe høyere enn fastmonterte disker.

Lenke til kommentar

har testet på to maskiner, med vista og winxp. Med usb og firewire.

Det som skjedde først var delayed write error, med ca 90% full. Den forsvant fra maskinen, som førte til explorer.exe crashet og maskinen frøs.

Som sagt så kom ny ekstern disk tidsnok til at en fikk overført all data. ved 3\10 filer forsvant den, og en måtte koble av strømmkontakten. Tok en del tid.

Etter det kjørte en checkdisk, etter en del "disk forsvinninger" ble den fullført men nevnte en feil.

Fikk ikke til fullformat, men hurtig fungerte til slutt.

Må nevnes at disken ble vist i explorer, men ikke i safely remove "

prøvde killdata, og hurtig overskrive disken men forvant etter 30%.

Det som sist skjedde var at en hører disken koble til, WD ikonet vises i tray men den kommer ikke opp.

Den vises ikke i computer management i winxp\vista, men i device manager. avinnstallerer den i device manager slukker den, men løser ikke problemet.

Det var vel alt en har prøvd til nå. Den nye mybooken fungerer heldigvis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...