Bear^ Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Først og fremst, ja jeg vet det eksisterer en modifikasjon til Source som sikter seg inn på akkurat det samme men ettersom at det er rimelig dødt så tar jeg sjangsen på dette, om det er noen som er uenig med meg, vennligst ta dette på PM til meg og ikke i denne tråden. På forhånd takk. Oslo, 1940. Artilleriet i Oslofjorden runger, tunge tyske skip seiler inn fullasted med tyskere. Noen skip klarer vi å senke, men det er en tapt kamp allerede fra starten av. Norge opplever og sitt første og eneste statskupp i nyere norsk historie men takket være tapre landsmenn klarer vi å redde symbolet på selvstendighet og frihet, kongefamilien. Slik starter det hele, og slik blir Norge underlagt et annet land. Til tross for vårt lands nøytralitet, angrep tyskerne oss og utsatte oss for 5 svarte år. Men gjennom disse årene viste mange nordmenn 2 sider. Den ene var egoisme og i mange tilfeller ren ondskap. Men den andre siden viste tapperhet og patriotisme som verden selv i dag berømmer. Hva vil jeg med dette? Jo ganske enkelt, jeg vil lage en modifikasjon fra dette. Jeg vil benytte meg av Source og dens fantastiske egenskaper som motor til å få frem Norge under 2 verdenskrig. Jeg trenger dog hjelp for dette. Om du der ute sitter med et ønske å hjelpe så vennligst ta kontakt med meg. Det jeg trenger i grove trekk er: Programmerer Modellerer Konsept artist Tekstur artist Skribent til materiell Programmereren og teksturartisten trenger kunnskap om Source motoren, men de andre stillingene krever ikke at du har kjennskap til Source, men heller at du har god kjennskap med det verktøyet du skal bruke. Modellereren trenger ikke kan noe om source f.eks. Hvordan å importere modellene til Source er noe man kan ta når den tid kommer. De resterende feltene er fritt frem med kjennskaper. Men om du sitter med en lyst til å lage spill har du en sjangse nå. Jeg strekker meg ut først til dere her ved diskusjon.no ettersom dette er en modifikasjon som tar for seg Norge og jeg vil gi dere tilbudet først. Hva vil dette gå ut på? Vel mange av dere har vel den oppfatningen at norsk motstandskraft besto i mest undergrunns arbeid, og joda det er mye på den fronten og mange oppdrag blir å bruke nettopp dette. Men har dere hørt om krigen om Narvik? Eller Lofotraidet? Eller at Norge nord for Bodø var bare et hårstrå fra å bli satt under svensk dømme mens krigen varte, altså nøytralt, grunnet norske motstandsmenns iherdige kamp mot okkupasjons maktene? Det er nettopp slikt jeg vil ha frem, disse krigene som motstandsmenns gjorde både før og etter at tysk styre tok over. Jeg vil basere meg på kun historisk korrekt data. Ingen oppdrag basert på norge under andre verdenskrig, men Norge under andre verdenskrig slik jeg vil den skal vises. Dere har vel kanskje sett "Helter i Telemark"? "Heroes of Telemark" på Engelsk, med Kirk Douglas. Gammel men meget god film. Dens norske motstykke laget i 1948 heter "Kampen om Tungtvannet". Jeg råder dere til å se den. Men det er og slikt jeg vil ha med i dette moddet. Det var ikke mye skyting her, og hadde tyskerne funnet ut om dette hadde det blitt storrabalder på Rjukan, tyskernes store strategi for å få folk til å høre var å henrette landsmenn som et eksempel på hva som skjer med dem som står imot, selv om de henrettete ikke hadde noe med saken å gjøre. Så nå vet dere det og hva jeg er ute etter. Jeg forventer egentlig ingen ting slik sett, og det blir heller ikke noe lønnet arbeid. Men om du er interesert i spillutvikling kan jo dette være morsomt. Så sitter vel enkelte der og lurer på hvem jeg er, så jeg ska gi en kort presentasjon av meg selv. Mitt navn er Bjørn-Tore. Jeg har vært aktiv på dette forumet i noen år og har vært interesert i krigshistorie meget lenge. Jeg har lest mye litteratur om andre verdenskrig og om Norge under 2 verdenskrig. Min personelig favorittbok er "Og tok de enn vårt liv" som handler om en familie fra Selbu, Morset familien, som gjorde en enorm innsats for landet, fikk hele familien ødelagt grunnet tyskerne og ikke minst grunnet Rinnan. Jeg er 23 år og jobber ved et hotell her i Svolvær som resepsjonist/booking med mer. Mitt interesse område innenfor spilldesigne er level designing, men jeg har ingen erfaring fra level designing for singelplayer bruk så det kan bli interesangt. Men jeg har lært alt jeg kan om level designing fra prøv og feil metodikken så det er ikke noe problem. Jeg har vært aktiv innenfor dette siden 1993 så det begynner å bli noen år. I disse årene har jeg jobbet med levels for Duke Nukem 3D, Blood, Quaken, Half-Life, Soldier of Fortune og Half-Life 2. Jeg har ikke store erfaringen innenfor produksjon av spill, men vet en god del om hvordan en slik prosess innledes, gjennomføres og ferdigstilles så det skulle ikke by på noen problemer. Så da vet dere det og vet hvordan det ligger ann. Om du er interesert i å delta og å se norges historie i et spill er det bare å sende meg en PM. Jeg krever dog litt innsikt i arbeidet dere har gjort. Skribenter som melder sin interesse må være innforstått med at en slik stilling krever interesse for norsk krigshistorie. Jeg håper å få noe slikt til ettersom jeg synes det er for få helnorske modifikasjoner der ute. Som sagt er dette den første plassen jeg legger ut på, og håper at over tid skal jeg få nok personer til å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Tenker på Red Orchestra? Siden når er det dødt, fremdeles mange som spiller. Uansett, hva med å gjøre noe originalt? Lite vits med ENDA et WW2-spill. Først skal prøve å sette sammen et team så kunne man vel klart å komme med en bedre ide også. Endret 10. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tenker på Red Orchestra? Siden når er det dødt, fremdeles mange som spiller. Uansett, hva med å gjøre noe originalt? Lite vits med ENDA et WW2-spill. Først skal prøve å sette sammen et team så kunne man vel klart å komme med en bedre ide også. Red Orchestra er ikke en Source modifikasjon. Quote av første avsnitt av første innlegget: Først og fremst, ja jeg vet det eksisterer en modifikasjon til Source som sikter seg inn på akkurat det samme men ettersom at det er rimelig dødt så tar jeg sjangsen på dette, om det er noen som er uenig med meg, vennligst ta dette på PM til meg og ikke i denne tråden. På forhånd takk. OnT: Synes det virket som et veldig spennende prosjekt og det er fint at du får med at det er her i nord de største slagene var. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Tenker på Red Orchestra? Siden når er det dødt, fremdeles mange som spiller. Uansett, hva med å gjøre noe originalt? Lite vits med ENDA et WW2-spill. Først skal prøve å sette sammen et team så kunne man vel klart å komme med en bedre ide også. Er ingen WW2 spill som tar for seg området Hitler verdsatte så mye at han holdet en styrke på 300 000 mann stasjonert gjennom Norge. Alle WW2 spillene baserer seg på storslagene rundtomkring i verden, run&gun germans. I dette modet vil det være snakk om sabotasjeoppdrag mot Vemork som nordmann, raid i Lofoten som britte, kampen om Oslofjorden og kampen om Narvik. Jeg vil vise Norge's side i krigen, for den er alt for mange ganger glemt blant bragdene i Europa. Det er sagt at det er ingen land under tyskerne som ga så mye motstand som norske patrioter og Milorg gjorde. Hvorfor skal vi ikke få dette frem i dagen? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Har fjernet en off-topic-diskusjon om hva som er å regne som egnet lederskap. Vennligst hold dere til temaet som er selve mod-prosjektet. Jeg minner også på at det er lov å lytte til erfarne brukere - når man blir oppfordret til å ta en off-topic-diskusjon over PM er dette klart bedre enn å gjøre dette i tråden og la det gli ut i off-topic. Reaksjoner, innspill, kommentarer o.l. på moderering tas som vanlig over PM. Endret 10. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hadde vært kult med en norsk mod, helnorskt team. Endret 10. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hadde vært kult med en norsk mod, helnorskt team. Hadde i hvert fall passet meg siden jeg suger å uttale engelsk. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg vil forsøke å gjøre som Funcom har gjort med spill som "The longest journey" og "Dreamfall: The longest journey". Spillet skal innholde både norske og engelske stemmer med mulighet for den som vil å velge norske stemmer og vica versa. Både for å holde det så autentisk som mulig men og får dem som har problemer med å skjønne engelsk. Dette er heller ikke en mod som ene og alene skal bestå kun av skyting av tyskere, men oppdrag som rekonosering av mål (og selvfølgelig angrep av målet i neste oppdrag), sniking og selvfølgelig skyting. En lett miks med andre ord. Dette fordi norsk krigshistorie er full av alle slike scenarier, fra brittens ilandgang i Lofoten til sabotasjen på Vemork. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg vil forsøke å gjøre som Funcom har gjort med spill som "The longest journey" og "Dreamfall: The longest journey". Spillet skal innholde både norske og engelske stemmer med mulighet for den som vil å velge norske stemmer og vica versa. Både for å holde det så autentisk som mulig men og får dem som har problemer med å skjønne engelsk. Synes det beste hadde vært om nordmennene hadde snakket norsk, tyskerne hadde snakket tysk, engelskmennene hadde snakket engelsk, franskmennene hadde snakket franks osv. og heller tekstet hva de sa. Dette er heller ikke en mod som ene og alene skal bestå kun av skyting av tyskere, men oppdrag som rekonosering av mål (og selvfølgelig angrep av målet i neste oppdrag), sniking og selvfølgelig skyting. En lett miks med andre ord. Dette fordi norsk krigshistorie er full av alle slike scenarier, fra brittens ilandgang i Lofoten til sabotasjen på Vemork. Bare pass på at det ikke blir for kjedelig å spille hvis man f eks skal rekonosere er mål . Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Synes det beste hadde vært om nordmennene hadde snakket norsk, tyskerne hadde snakket tysk, engelskmennene hadde snakket engelsk, franskmennene hadde snakket franks osv. og heller tekstet hva de sa. Bare pass på at det ikke blir for kjedelig å spille hvis man f eks skal rekonosere er mål . Skal i alle fall forsøke å gi valget på det, men må tenke litt på det store prublikum og og dermed vil jeg legge både engelske og norsk stemme på spillet. Er ikke alle som er fornøyd med undertekster i spill, samt at jeg vil at de som spiller skal se på det som skjer på skjermen, ikke se ned på underteksten for å skjønne hva som skjer. Skal forsøke å gjøre det så autentisk som mulig, blant annet skal jeg forsøke å få tak i britiske og tyske stemmeskuespillere og eventuelt franske om det trenges. Jeg er personelig lei av WW2 spill med dårlig tyske stemmer. Når det gjelder rekonoserings mål er dette en utfodring som må tages når den kommer. Er ikke sikkert at det lar seg gjennomføre på en spillbar måte og da blir man mest sannsynelig å droppe det helt og heller har det som en liten intro sekvens til hovedoppdraget. Men det er klart ting man må tenke gjennom når alle er på plass i sine posisjoner. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis du trenger fransk stemmeskuespiller, så snakker madammen flytende, hun er også en kløpper på å gjøre til stemmen sin.. hehe. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Angrep norge ... Du må huske på dette; Englenderne la miner langs kysten vår FØR noen Tyskere kom. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) les "Vi Sloss For Norge" av Arvid Bryne, der kommer den virkelige historien fra folk som opplevde krigen. Og får jeg nevne en tankevekker; De allierte drepte flere sivile under bombetokt en axe-maktene. F.eks en skile i bergen ble forvekslet med et ubåtverft, der over tohundre barn døde mens de satt på skolebenken. Jeg er ikke nazist/fascist eller for dens sags skyld noen ivrig støtte av kongefamilien (som er dansk) Der man heller ikke skal glemme de stakkars jødene som ble drept av ved hjelp av våre egne landssvikere. Vi må heller ikke overse Britenes vrede. 27,927 Boere døde av sult i Britiske konsentransjonsleirer Under Boerkrigen 1899-1902. Boerkrigen Man skal være forsiktig med å dømme historien før man kjenner den fra alle hold. Ikke sant Bear^ Endret 15. desember 2007 av Veggedyr Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Heh, trodde jeg var den eneste i Norge som visste om Boer-krigen! Welcome to the family, veggedyr. Endret 16. desember 2007 av Shifty Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det er de som vinner krigen som skriver historiebøkene. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Og? Forfattere ble mer og mer upartiske som årene gikk. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Heh, trodde jeg var den eneste i Norge som visste om Boer-krigen! Welcome to the family, veggedyr. Boerkrigen er jo vanlig pensum i videregående skole... Hvordan går det med planleggingen av modden forresten? Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Heh, gikk Salg & Service, IKT osv, va'kke noe om den krigen der nei! Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Veldig positivt at noen vil lage sourse ww2 source mod, hadde vært tøft med et kampene i Narvik eller Hegra festning som map. trøtt? kanskje Endret 17. desember 2007 av Veggedyr Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hvordan i all verden klarte du det der, Veggedyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå