andesam Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Heisann. Har installert ubuntu (7.10) på en noe eldre maskin, men ønsker å installere xp på den igjen. Problemet er at Xp disken ikke vil boote. Tror ikke jeg har fått formatert disken ordentlig, har bare sletta partisjonen og opprettet en ntfs partisjon med et "bootbart partisjonsprogram". Når jeg prøver å boote fra xp disken kommer det opp en feilmelding som ser ut til å være linux relatert (har absolutt ikke peiling på linux). Noen som vet hva jeg må gjøre for å få installert xp igjen? Spør gjerne hvis det er noe jeg har glemt å nevne . Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Har du 2 hardisker eller flere partisoner?. Mulig GRUB(Linux boot loadereren) ligger på en av partisonene og lager tull for deg. Hvis du har flere hardisker kan det være att den booter fra feil disk(korriger dette i bios). Regner med att du har kommet i gjennom Xp installasjonen. Hvis ikke kan du jo formatere derifra. Endret 10. november 2007 av Biomec Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 har en harddisk, og en partisjon. Kommer ikke inn på windows installasjonen en gang, kommer opp en feilmelding rett under "Boot from cd-rom:". Så trenger igrunnen en måte å få formatert harddisken på, ettersom jeg strengt tatt bare har klart å forrandre partisjonsoppsettet og filsystemet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Microsoft to the rescue! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå