Gabriel_X Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Reflektert og bra poengtert innlegg - det er sent og jeg er litt trøtt (jobb å passe + at jeg skal rekke en online-runde med BF1942 før jeg legger meg - fantastisk mange online på BF1942 om dagen - var over 10.000 i går kveld - artig greie: telleren gikk til 9999 og så begynte den på 0 igjen ) så jeg tar bare noen punkter: 2-3 cd'er hver uke. Med litt hoderegning gir dette mellom 20 - 30 000 hvert år kun på musikk. Det er vel kanskje å ta i litt - mellom 800-1000 kroner måneden er vel mer korrekt hvis jeg kjøper 1-2 i uka. Har bare en gammel skrabb av en bil, så jeg har ikke noe problem med å bruke såpass på musikk når mange bruker både 2 og 3000 i måneden på lån for å ha en nyere bil, det er rett og slett en prioriteringssak. Skal ikke laste deg for manglende kunnskap om noe du ikke liker, men de som vil har ingen problemer med å legge inn SP1. Det er vel derfor det er så få (ooops - ironi!) poster av typen 'hjelp XP'en fungerer ikke lenger' og sånn på nettet. BBS, hørt om det? Diskettstasjon? Jepp, drev selv en FIDO-BBS sammen med noen kamerater i et par års tid. Hadde IBM XT med 2X5.25 floppydrives som hjemmemaskin den første tiden - og 75/300 modem - det var tider. Harddisken som vi spleisa på til BBS-maskinen var på 20MB og svindyr hehe Digresjon: Men problemer som dette kommer ofte av at de som har laget spillet gir det ut før det er ferdige. 'Release first, patch later' er vel et uttrykk som mange har hørt før. Jepp dette blir dessverre mer og mer vanlig, men mange bruker vel nå rett og slett dette som en strategi for å 'ødelegge' for piratkopieringen. De ser an noen uker og lager så en patch som selvsagt fikser en del ting med spillet, men som samtidig ødelegger en del no-CD / Serial-fixer som har kommet. Ulempen ved dette er selvfølgelig at de kan blir fristet til å slippe spillet tidligere siden en patch allerede er planlagt, og at de også bevisst lar ting være feil for at det skal være noe poeng å legge inn patchen. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 hehe, hvem var det som snakket om å være et reflektert og modent menneske ? Hehe - det har vel noe med å svare folk på samme måte som man selv blir snakket til ("Read my lipz -> STFU"). Jeg fører normalt ikke slikt språk på forumet. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Slike påstander ser jeg ikke mildt på. Du har å bevise dette, og det litt kjapt. (min utheving) Du er jo en aktiv poster så jeg gadd ikke å gå lenger tilbake enn 3 dager og fant alikevel disse uttalelsene: "Ekstrahere, bah. Bruk heller Daemon Tools og mount hele imaget. Forresten, mount alle, så kan du sette opp playlist. TDi har en 4cders rls, og den er ikke internal. " "Det er en del utgivelser ute og går." "Jeg vil gjerne se deg overbevise noen innen miljøet om at en dvdrip == dvdscreener. Du må gjerne kverulere så mye du vil, men det er og blir feil. " "Bruk VCDEasy. www.doom9.org Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare brente ut .bin med en gang?" "For å få litt fart på d/l, kan du kikke etter følgende brukerprefiks: BBB, UNINETT, NTNU, HiST, SUNET, FUNET. Sorter brukere etter oppkoblingshastighet. T1 og T3 er bra." "For de uinnvidde: Fairlight" (Angående Road To Rome-release) "Man klager ikke på ting som er gratis, gjør man vel. :P" (Unreal 2) "Ute nuh. Jajajamen. Noen som har 0-day ftp axx de gjerne låner bort? " Regner med at dette bare er ting du har hørt om og egentlig ikke har peiling på selv siden du ikke driver med denslags... :wink: dermed kan kopiere ned hele disk-imager er vel stort sett stort sett spillkopier begrenset til rippede versjoner der grafikk er nedskalert, Nå uttaler du deg om ting du ikke har peilling på igjen. Vel, når flere av kameratene mine har UT2003 og BF1942 (som riktignok bare virker lokalt) på 1 CD når de opprinnelig er på 3 og 2 CD'er så regner jeg med at det er gjort noe for å redusere størrelsen først og fremst på teksturer. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 2-3 cd'er hver uke. Med litt hoderegning gir dette mellom 20 - 30 000 hvert år kun på musikk. Det er vel kanskje å ta i litt - mellom 800-1000 kroner måneden er vel mer korrekt hvis jeg kjøper 1-2 i uka. Har bare en gammel skrabb av en bil, så jeg har ikke noe problem med å bruke såpass på musikk når mange bruker både 2 og 3000 i måneden på lån for å ha en nyere bil, det er rett og slett en prioriteringssak. Skal vi se: 1 cd á 200 kroner (vi kjøper vel ny musikk sant?) * 3 pr uke * 52 uker i året = 31 200 kr. Kanskje overdrev du litt når du skrev 2-3 pr uke, kanskje kjøper du noen på salg, men under 20 000 pr år kommer du neppe. Ja det er en prioriteringsak, men ikke for alle. Er du student eller skoleelev så blir dette mye.... Skal ikke laste deg for manglende kunnskap om noe du ikke liker, men de som vil har ingen problemer med å legge inn SP1. Det er vel derfor det er så få (ooops - ironi!) poster av typen 'hjelp XP'en fungerer ikke lenger' og sånn på nettet. Det finnes dumme pirater også.... svaret finnes garantert hvis man søker (men det gjør altfor få generelt her på forumet). BBS, hørt om det? Diskettstasjon? Jepp, drev selv en FIDO-BBS sammen med noen kamerater i et par års tid. Hadde IBM XT med 2X5.25 floppydrives som hjemmemaskin den første tiden - og 75/300 modem - det var tider. Harddisken som vi spleisa på til BBS-maskinen var på 20MB og svindyr hehe Og der hadde dere bare shareware & freeware? For det var i de tider man 'rett og slett MÅTTE betale' - direkte sitat - for å få software. Digresjon: Men problemer som dette kommer ofte av at de som har laget spillet gir det ut før det er ferdige. 'Release first, patch later' er vel et uttrykk som mange har hørt før. Jepp dette blir dessverre mer og mer vanlig, men mange bruker vel nå rett og slett dette som en strategi for å 'ødelegge' for piratkopieringen. De ser an noen uker og lager så en patch som selvsagt fikser en del ting med spillet, men som samtidig ødelegger en del no-CD / Serial-fixer som har kommet. Ulempen ved dette er selvfølgelig at de kan blir fristet til å slippe spillet tidligere siden en patch allerede er planlagt, og at de også bevisst lar ting være feil for at det skal være noe poeng å legge inn patchen. Hvis dette er tilfelle er det vanvittig synd, for det aller mest utover de som betaler, og lysten til å betale minker. No-cd-patchene (som er helt lovlig hvis du eier spillet) kommer etter uansett. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Kanskje overdrev du litt når du skrev 2-3 pr uke, kanskje kjøper du noen på salg, men under 20 000 pr år kommer du neppe. Ja det er en prioriteringsak, men ikke for alle. Er du student eller skoleelev så blir dette mye.... Flisespikking kanskje, men jeg skrev faktisk 1-2 pr. uke og jeg har fremdeles til gode å gi mer enn 149,- for nye CD'er siden jeg har rabatt/kundekort hos både Platekompaniet og Free Record shop og ellers bestiller en del på nettet. Kjøper også en del back-katalog til 99,- eller mindre for å komplettere huller i samlingen. Er ytterst sjelden jeg kjøper mer enn to i uka - man skal jo ha tid til å høre på de nye CD'ene også og ikke bare arkivere dem i hylla. Og der hadde dere bare shareware & freeware? For det var i de tider man 'rett og slett MÅTTE betale' - direkte sitat - for å få software. Skal ikke nekte for at det sikkert var enkelte betal-programmer der, men med tanke på overføringshastigheten det var snakk om på den tiden (man så jo faktisk bokstavene komme en etter en bortover linja(!)) så begrenset det naturligvis muligheten til å hente ned mer enn små utilities som ofte var free/shareware. BBS'ene på den tiden var jo forøvrig bare koblet til en vanlig linje via et modem, så man måtte ringe direkte til den BBS'en man skulle ha kontakt med. Og tellerskrittene løp jo som bare f på den tiden, særlig hvis man skulle ringe opp BBS'er i andre deler av landet eller (Gud forby!) i utlandet. Vår BBS var hovedsaklig nettopp det som ligger i navnet, nemlig et BulletinBoardSystem. Det geniale med Fido-BBS-systemet (og sikkert med flere lignende) var jo at det om natta koblet seg opp mot andre Fido-BBS'er og utvekslet meldinger - litt som nyhetsgrupper pr. idag - med andre ord det nærmeste oss vanlige sivile på den tiden kom noe som såvidt lignet på dagens internett når det gjelder utveksling av tanker/ideer/diskusjoner. No-cd-patchene (som er helt lovlig hvis du eier spillet) kommer etter uansett. Selvsagt, og det gjør som regel livet litt lettere. Så forøvrig at den siste BF1942-patchen (1.3) som jeg henter ned i dette øyeblikk har sluttet å sjekke gyldigheten av CD'en mellom hver map, så jeg antar at ventetiden nå blir kortet noe ned, og det er bra! Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 This post has gone crazy Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 V[]bster"]This post has gone crazy Hehe - trodde den faktisk skulle ta av mye mer jeg ...men vi klarte jo ihvertfall å rote oss helt bort ifra den opprinnelige tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå