Gå til innhold

Grafikkproblemer Unreal2

Anbefalte innlegg

Hallo.

Er det bare meg som sliter meg grafikkproblemer i Unreal2?

Folk og Fe ser ikke ut. Enten er de grønne og brune, eller så er de fulle farger og streker, bra er det ikke uansett.

Alt annet er bra.

PC spec

AMD 1900+

GeForce 4 TI4200 128MB

256 MB DDR (Litt lite, men ikke avgjørende for grafikken)

Bruker detenator 40.72, og Dx8.1

Kom med forslag på hva jeg kan prøve.

ARVID

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir stadig overrasket over at folk uten skam, og med den største selvfølgelighet stiller spørsmål om spill som ikke er i salg enda :grumpy:

Det kan jo tenkes at det ikke er den endelige versjonen vedkommende sitter med - at en eller annen warez-fjortis kanskje skriver 'final version' i beskrivelsen er jo ikke akkurat noen garanti...

Lenke til kommentar
Read my lipz -> STFU.

:o

For noen patetiske drittunger det er på dette forumet. Du er vel en av dem som skryter av å rappe godteri på butikken også tenker jeg.

Har selvfølgelig en del MP3'er som mange andre, men har også over 1100 originale CD'er i samlingen min og kjøper fremdeles 1-2 CD'er hver eneste uke og har vel i så måte mitt mer på det tørre enn mange andre vil jeg tro.

Alle spill som jeg har spilt de siste 2-3 årene har jeg kjøpt og betalt. De siste 3 jeg har kjøpt er UT2003, BF1942 og Rallisport Challenge og de er alle verdt pengene sine siden det er maaaaaaaaaaaaange timers moro med hver av dem.

Win XP Pro originalversjon så klart, så slipper jeg å herje og slite slik endel tydeligvis gjør når aktiveringen ikke lenger fungerer fordi de har et ugyldig lisensnummer. Kjøpte litt hardware samtidig og fikk OEM-versjonen til en billig penge.

Har ikke en eneste film som er hentet ned fra nettet siden kvaliteten ofte er varierende og det ikke gjør meg noe å vente 3 uker til filmen kommer på kino eventuelt et par måneder til jeg kan kjøpe/leie den på DVD.

Kort sagt: Produkter som interesserer meg såpass at jeg gidder å bruke tid på dem synes jeg det er verdt å betale for.

Så STFU snørrhvalp! :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt problemer med lyden, litt knirkete som å høre på en radio med dårlig dekning. Jeg ser meg helt enig i det Gabriel_X kommer med, selvom jeg laster ned mye pirat. Uansett, spill produsentene kan ikke lage spill gratis. Jo flere som slutter å kjøpe, jo mindre kule spill kommer det til pc. Se på de store spill produsentene går mer og mer over til konsoll spell. Det er jo nesten ingen som lager kule pc spell mer fordi ingen gidder å betale for dem, så ikke klag og syt over en warez version du ikke får til å virke. Kjøper du originalt får du support hvis det er noe galt, du får ikke support hvis du har warez version. Originale spell kan du som oftest spelle med over inett også. Men det kan du ikke med en teit warez version. Så ta til fornuft før du åpner kjeften.

Lenke til kommentar
Read my lipz -> STFU.

Har selvfølgelig en del MP3'er som mange andre, men har også over 1100 originale CD'er i samlingen min og kjøper fremdeles 1-2 CD'er hver eneste uke og har vel i så måte mitt mer på det tørre enn mange andre vil jeg tro.

LOL!! om du ikke har ALLT på det tørre kan du jo bare STFU selv!!

Tror du er så mye bedre enn alle andre! :evil::grumpy:

Lenke til kommentar

For noen patetiske drittunger det er på dette forumet.

Og da er du her fordi?

Holier than thou. Intet nytt under solen, det der. Og warez-fjortis, hallo. Siden du så klart ikke kjenner til miljøet i det hele tatt, er det kanskje like greit å holde kjeft.

I fremtiden så kan du gjerne istedet for å lire av deg en lignende tirade, sende en pm til en moderator, så lar du de vurdere om dette er holdbart eller ei. Fordi retningslinjene sier nada om akkurat dette.

Lenke til kommentar
V[]bster"]

LOL!! om du ikke har ALLT på det tørre kan du jo bare STFU selv!!

Tror du er så mye bedre enn alle andre! :evil::grumpy:

Omg plz stfu, dette er lol. Dere er n00bs.

...

Asso. Jeg er veldig enig med Gabriel_X.. Hvis man hører på en cd eller spiller et spill som man synes er bra og vil bruke tid på, så fortjener spillprodusenten eller plateselskapet/artisten det en cd eller et spill koster. Det er kun folk på rundt 15 år med en inntekt på 400kr i mnd som de får av morra si som ikke har råd til dette. Og de bruker til og med pengene på røyk eller noe slikt istedet.

Greit at jeg bare kjøper toppspill selv og må inrømme at jeg har lastet ned noen spill opp gjennom tiden, men de som er bra har jeg som regel kjøpt. Musikk kjøper jeg det meste jeg hører på..

Lenke til kommentar

For noen patetiske drittunger det er på dette forumet.

Og da er du her fordi?

Fordi det som regel ofte er mye bra info her.

Og å få slengt kommentarer som "Read my lipz -> STFU" fra noen tyder da vel ikke akkurat på at det er et reflektert og modent menneske som poster.

Forøvrig står det litt om saklighet og høflighet i retningslinjene (ikke det at jeg tror noen leser dem...)

Nå det gjelder MP3 / CD så synes jeg det er STOR forskjell på å både hente MP3'er på nettet og samtidig kjøpe en del CD'er og på å KUN hente på nettet slik mange gjør.

9 av 10 CD'er som jeg kjøper kunne jeg sikkert ha hentet komplett på nettet istedet, men jeg synes det rett og slett er rimelig at opphavsmannen/kvinnen skal ha sin andel av produkter jeg liker - det være seg CD/DVD/Spill/Programvare.

Jeg er nok litt eldre enn snittet her (33) og er følgelig vant til tiden 'før internett' hvor man rett og slett MÅTTE betale for å skaffe seg produkter (musikk/film/spill) som idag kan hentes gratis, og det spiller nok en del inn. Hadde jeg vært vant til at alt var gratis hadde nok jeg også gjemt meg bak 'alle andre gjør det'-argumentasjonen.

Lenke til kommentar

For noen patetiske drittunger det er på dette forumet. Du er vel en av dem som skryter av å rappe godteri på butikken også tenker jeg.

Ingen som skryter av noe som helst her, utenom deg da, som skryter av alle de orginale cdene du har. Det var du som dro igang denne diskusjonen med din kommentar.

Til posteren: Ja mange har hatt lignende problemer, meg inkludert, men jeg gidder rett og slett ikke å installere gamle drivere for å få det til å funke. De nyere driverene har endel funksjonalitet jeg liker. Og det er jo noe sløvt av folka å gi ut spill som ikke funker med noe så vanlig som detonator-drivere.

AtW

Lenke til kommentar

Ingen som skryter av noe som helst her, utenom deg da, som skryter av alle de orginale cdene du har. Det var du som dro igang denne diskusjonen med din kommentar.

Stolt av CD-samlingen min? - Javisst, men tok den med nettopp for å understreke at jeg mener det med å betale for ting jeg bruker. Hadde jeg hatt 30 CD'er og 5.000 MP3'er hadde vel ikke akkurat det overbevist noen.

Mitt opprinnelige svar var forøvrig reaksjon på postene som stadig dukker opp der folk klager på ditt og datt når det gjelder spill - "henger til stadighet", "ustabil grafikk", "skjønner ikke hvordan jeg gjøre det og det - skikkelig teit spill ass", "dette spillet suger for sånn og sånn funker ikke" og lignende.

Altså poster hvor det skinner helt klart igjennom at vedkommende ikke har originalen m/manual hvor løsningen på mange slike ting står og alikevel er frekke nok til å klage høylytt når kopien (som kanskje ikke er endelig versjon eller fullstendig engang) ikke funker.

Lenke til kommentar

Forøvrig står det litt om saklighet og høflighet i retningslinjene (ikke det at jeg tror noen leser dem...)

Du er vel ikke den rette til å trekke fram akkurat det punktet. Og ja, det er faktisk noen som leser dem.

Nå det gjelder MP3 / CD så synes jeg det er STOR forskjell på å både hente MP3'er på nettet og samtidig kjøpe en del CD'er og på å KUN hente på nettet slik mange gjør.  

Meningsløst å ro unna med en sånn unnskyldning så lenge du angriper enhver som laster ned noe. Hvis du har lastet ned noe ulovlig --> du er i prinsippet like ille som de du skjeller ut.

Hadde jeg vært vant til at alt var gratis hadde nok jeg også gjemt meg bak 'alle andre gjør det'-argumentasjonen.

Hvem har gjemt seg bak denne argumentasjonen i denne tråden?

Men for all del, jeg har kjøpt min del av ting og tang. Det tresifrede antall cder og dvder jeg har kjøpt opp igjennom tidene taler for seg selv.

Altså poster hvor det skinner helt klart igjennom at vedkommende ikke har originalen m/manual hvor løsningen på mange slike ting står og alikevel er frekke nok til å klage høylytt når kopien (som kanskje ikke er fullstendig engang) ikke funker.

Manualer er vanligvis udugelige til feilsøking av spill. Og jeg ber deg vennligst ikke å uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på (jfr. warez-fjortis, ikke fullstendige kopier etc).

Lenke til kommentar

Manualer er vanligvis udugelige til feilsøking av spill. Og jeg ber deg vennligst ikke å uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på (jfr. warez-fjortis, ikke fullstendige kopier etc).

Jeg skjønner at du driver stort i bransjen med dine stadige tips om DVD-rip'er, lesing av .nfo-filer o.l., så dette kan du nok mye mer om enn meg.

Men for de som ikke sitter på skattepenge-sponsede universitetslinjer og dermed kan kopiere ned hele disk-imager er vel stort sett stort sett spillkopier begrenset til rippede versjoner der grafikk er nedskalert, samplerate på lyd redusert o.l. og i denne prosessen kan mye gå galt - spesielt ting som går utover lyd/grafikk-kvalitet.

Det er jo ingen hemmelighet at det er stor status å være den første ute med en release, så noen ekstensiv testing av at hele spillet faktisk fungerer blir ikke gjort.

Når det gjelder manualer så beskriver de jo hvordan ting fungerer i spillet - når spørsmål av typen 'hvordan senker jeg landgangen i BF1942' og 'jeg får ikke ION-painteren til å fungere i UT2003' florerer på mange diskusjonsfora sier det jo med en gang at vedkommende har en kopi.

Lenke til kommentar

Først til det egentlige temaet her. En jeg kjenner hadde samme problem med GF4 4400, han lastet ned aller nyeste Detonator (des. 02) og nå er det ok.

----------------------

Read my lipz -> STFU.

JA! Slik skal man begynne en seriøs diskusjon..... selv du mener andre er teite behøver du ikke komme med dårlige paralleller. Er du virkelig 33?

2-3 cd'er hver uke. Med litt hoderegning gir dette mellom 20 - 30 000 hvert år kun på musikk. Det vet jeg om mange folk som ikke har råd til. Og uansett hvor mange cd'er du eier så gir det ingen unnskyldningner overhode hvis du laster ned så mye som én eneste mp3 du ikke har på cd. Det er ikke noe som heter 'litt ulovlig.'

Alle spill som jeg har spilt de siste 2-3 årene har jeg kjøpt og betalt. De siste 3 jeg har kjøpt er UT2003, BF1942 og Rallisport Challenge og de er alle verdt pengene sine siden det er maaaaaaaaaaaaange timers moro med hver av dem.

Hva med de du kopierte for 4 år siden? Det er såvidt jeg vet 30 år før lovbrudd er foreldet i dette landet. Så pass deg ellers ringer jeg onkel.

(Og jeg hadde ingen problemer med å slette Rallisport Challenge etter 2 timer, verre bilfølelse skal man lete lenge etter....)

Win XP Pro originalversjon så klart, så slipper jeg å herje og slite slik endel tydeligvis gjør når aktiveringen ikke lenger fungerer fordi de har et ugyldig lisensnummer. Kjøpte litt hardware samtidig og fikk OEM-versjonen til en billig penge.

Skal ikke laste deg for manglende kunnskap om noe du ikke liker, men de som vil har ingen problemer med å legge inn SP1.

Har ikke en eneste film som er hentet ned fra nettet siden kvaliteten ofte er varierende og det ikke gjør meg noe å vente 3 uker til filmen kommer på kino eventuelt et par måneder til jeg kan kjøpe/leie den på DVD.

Som nevnt, manglende kunnskap.... ja kvaliteten er varierende, men nå du lærer deg små forkortelser som DVD-rip, DVD-SCR, TS, TC, for ikke å snakke om DVDR, så er det ikke veldig vanskelig å finne høykvalitets filmer. Jeg velger selv å se gode filmer på kino, men ikke alle vil betale 80 spenn for det heller...

Kort sagt: Produkter som interesserer meg såpass at jeg gidder å bruke tid på dem synes jeg det er verdt å betale for.

Hvor lang tid synes du man bør ha brukt før man kjøper noe?

Jeg er nok litt eldre enn snittet her (33) og er følgelig vant til tiden 'før internett' hvor man rett og slett MÅTTE betale for å skaffe seg produkter (musikk/film/spill) som idag kan hentes gratis, og det spiller nok en del inn. Hadde jeg vært vant til at alt var gratis hadde nok jeg også gjemt meg bak 'alle andre gjør det'-argumentasjonen.

Før 1994 var det faktisk lov å kopiere spill, og som vanlig, 'those in the know' fikk tak i spill selv om internett var så veldig aktuelt. BBS, hørt om det? Diskettstasjon?

Det kan jo tenkes at det ikke er den endelige versjonen vedkommende sitter med - at en eller annen warez-fjortis kanskje skriver 'final version' i beskrivelsen er jo ikke akkurat noen garanti...

Jeg nok tro at de som gjør spillene tilgjengelig ikke nødvendigvis er like gamle som de fleste av de som laster ned. Grupper som har bestått i 6-8 år består ikke av 14-åringer....

Problemet med uferdige versjoner er ikke så stort som man skulle tro. Siden det er konkurranse om å komme ut med et spill først, er det også presisje (innad i miljøet, off-topic la det ligge)i å finne feil i andreas 'utgivelser.'

Digresjon: Men problemer som dette kommer ofte av at de som har laget spillet gir det ut før det er ferdige. 'Release first, patch later' er vel et uttrykk som mange har hørt før. Et eksempel er Civilization 2 & 3, spill som jeg forøvrig har kjøpt, som hadde tilsammen over 10 patcher før de ble noenlunde stabile. Er det det jeg skal gi 500 pr spill for, å få lov til å være beta-testeer?

Hva er konklusjonen min? Jeg forsvarer ikke piratkopiering, det er en annen diskusjon, men jeg er drittlei dobbelmoralister som har fått råd til å kjøpe spillene sine og rakker ned på de som ikke har det, selv om de for et par år siden lykkelig gjorde nøyaktig det samme. Så for fremtiden, hold deg til topic i tråden eller la være å 'bidra'. Du kan sikkert lage en ny fin diskusjon om dette på et mer egnet sted.

Lenke til kommentar

Så STFU snørrhvalp!  :grumpy:

hehe, hvem var det som snakket om å være et reflektert og modent menneske ? Sant nok, jeg laster ned noen spill i ny og ne, men jeg kjøper de jeg liker. Jeg flamer ikke folk som laster ned, og ei heller dem som kjøper dem! At dine x-antall kjøpte cd'er gjør at du laster ned mp3'er med god samvittighet så tror jeg du har misforstått litt.

Jeg spør heller ikke hjelp på hw.no forumet for programvare som er lastet ned, nettopp for å unngå å bli flama av folk som deg.

Men jeg blir irritert over folk som hopper på første sjanse til å flame folk som gjør det når man ikke har rent mel i posen selv!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du driver stort i bransjen med dine stadige tips om DVD-rip'er, lesing av .nfo-filer o.l., så dette kan du nok mye mer om enn meg.

Slike påstander ser jeg ikke mildt på. Du har å bevise dette, og det litt kjapt. (min utheving)

Men for de som ikke sitter på skattepenge-sponsede universitetslinjer og  

Jeg har ikke det.

dermed kan kopiere ned hele disk-imager er vel stort sett stort sett spillkopier begrenset til rippede versjoner der grafikk er nedskalert,

Nå uttaler du deg om ting du ikke har peilling på igjen.

samplerate på lyd redusert o.l. og i denne prosessen kan mye gå galt - spesielt ting som går utover lyd/grafikk-kvalitet.  

Se over.

Det er jo ingen hemmelighet at det er stor status å være den første ute med en release, så noen ekstensiv testing av at hele spillet faktisk fungerer blir ikke gjort.

Det er utrolig nok sant. Men det som blir utgitt er vanligvis den samme koden som blir presset opp og sendt til butikkene. Hvis det er noe feil, blir utgivelsen nuket.

Når det gjelder manualer så beskriver de jo hvordan ting fungerer i spillet - når spørsmål av typen 'hvordan senker jeg landgangen i BF1942' og 'jeg får ikke ION-painteren til å fungere i UT2003' florerer på mange diskusjonsfora sier det jo med en gang at vedkommende har en kopi.

Ta en liten gjennomgang av noen (hardware og andre ikke-spillrelaterte) poster her. Hvor mange av disse kunne enkelt løses med en typisk RTFM? Skremmende mange, vil jeg tro. Så argumentasjonen din, riktig som den er, faller på steingrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...