Mr.Hamburger Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har et problem med å få en teamspeak server opp automatisk ved boot. Jeg har laget meg et shellscript som kjører teamspeak2-server_startscript <start|stop|restart|osv>, med workdir i teamspeak mappen, dette scriptet ligger selv i /etc/rc.d. Jeg vet at dette virker for jeg kan fint kjøre det manuelt. I rc.local har jeg følgende: #!/bin/sh # # /etc/rc.d/rc.local: Local system initialization script. # # Put any local startup commands in here. Also, if you have # anything that needs to be run at shutdown time you can # make an /etc/rc.d/rc.local_shutdown script and put those # commands in there. #Starts the teamspeak2 server if [ -x /home/tss/tss2_rc2/teamspeak2-server_startscript ]; then ./script.tss start fi Alle filer er gjort executable med chmod 755. Og alle filer unntatt teamspeak2-server_startscript er eid av root (teamspeak2-server_startscript blir kjørt av eieren av nevnte fil vha. sudo i mitt startscript som ligger i rc.d). Prøver jeg å reboote kjører ikke scriptet, men dersom jeg som root kjører rc.local direkte med ./rc.local kjøres scriptet mitt uten problem. Hvis jeg derimot prøver å kjøre sh /etc/rc.d/rc.local fra en helt annen plass virker det ikke, dvs det må kjøres fra rc.d. Kan dette være problemet? Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ok jeg fant ut av det mens jeg satt og skreiv, resonnerte litt og så datt det på plass. Siden jeg ikke kunne kjøre rc.local fra en annen plass enn rc.d mappen tenkte jeg at det kanskje kunne være feilen, og jeg hadde rett. Ved boot kjøres filer fra /etc/init.d, altså en annen mappe enn /etc/rc.d. Ved manuell test fikk jeg melding om at scriptet som ligger i /etc/rc.d ikke fantes, dette fikste seg ved å endre rc. local fra: if [ -x /home/tss/tss2_rc2/teamspeak2-server_startscript ]; then ./script.tss start fi til: if [ -x /home/tss/tss2_rc2/teamspeak2-server_startscript ]; then . /etc/rc.d/script.tss start fi Nå virker det perfekt Endret 9. november 2007 av Mr.Hamburger Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Det er nok det som er problemet ditt ja. Du bør alltid ha absolutte, og ikke relative paths i slike scripts. Dvs, ikke "./script.tss start", men "/full/path/til/script.tss start". Edit: litt for treg. Endret 9. november 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå